Cuneax Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Noen som har hørt Weens nyeste album her? La Cucaracha Inneholder noe for enhver smak Progrockerne bør vel sjekke ut "Woman and Man" Lenke til kommentar
railcat Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei hei... Sitter her i høstmørket og drømmer om sol og varme... Jeg synes Jason Mraz's I'm Yours får meg i skikkelig avlappet modus og jeg drømmer om palmer og bølgeskvulp... Lurer på om det er noen dær ute som har noen musikktips til litt lignende musikk... Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg fant ut at det er på tide at jeg får meg noe ny musikk inn i biblioteket, har nesten bare rock, pop, metal og litt electronica. Og forskjellige kombinasjoner av sjangerne. Det jeg er ute etter er noe jazz-aktig med litt fart i, gjerne ren instrumental, noe a lá musikken som bruker å være på Sim City-spillene. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Kanskje noe av Billie Holiday? Herbie Hancock er det vel litt futt i også. Lionel Hamptons hyperaktive vibrafonjazz er vel heller ikke å forakte. Thelonious Monk kan man også gå god for. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Takker, må sjekkes ut Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Hei hei... Sitter her i høstmørket og drømmer om sol og varme... Jeg synes Jason Mraz's I'm Yours får meg i skikkelig avlappet modus og jeg drømmer om palmer og bølgeskvulp... Lurer på om det er noen dær ute som har noen musikktips til litt lignende musikk... ClubQuart 2001 er nok noe for deg. http://www.discogs.com/release/140375 Den er ikke i salg lenger, ser det ut som, men er du heldig, finner du den kanskje på eBay, QXL eller andre steder Videre kan jeg anbefale Bent - Ariels <3 EDIT: Merk at jeg anbefalte sommermusikk generelt. Jeg har ikke hørt om Jason Mraz. Endret 27. november 2007 av cun Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Verken Billie Holiday, Lionel Hamptons eller Thelonious Monk gjorde noe spesielt inntrykk på meg. Men Herbie Hancock digget jeg Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jaja, 1 av 4 er fremdeles bedre enn 0 Merk deg at de tre øvrige også er god jazz, bare gi dem litt mer tid når du er i rett stemning. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Noen som har oppdaget Songza eller? Finner "all" musikk. Streamer fra sanger som allerede ligger på nett f. eks på youtube, så det skal være lovlig (enn så lenge). Pga streamen kan sangene være av variabel kvalitet, men det meste funker. Endret 27. november 2007 av flodhest Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Verken Billie Holiday, Lionel Hamptons eller Thelonious Monk gjorde noe spesielt inntrykk på meg. Men Herbie Hancock digget jeg Du brukte 12 minutter på å sette deg inn i alle disse 4 artistenes svære kataloger? Og om du likte Herbie Hancock vil jeg anbefale deg å utforske Thelonious Monk litt mer. Endret 27. november 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Nja, jeg likte plata jeg. Eneste plata med dem jeg likte også, men min stemme teller vel ikke musikkmessig siden jeg hører på - og liker - Modern Talking Modern Talking (eller Moder'n Talking som Fleksnes sikkert ville kalt det) er så gjennomført dårlig at det går over til å bli bra (Brother Luie er grom). Funker Vogt gjorde for øvrig en småmorsom cover på You Can Win if You Want. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du brukte 12 minutter på å sette deg inn i alle disse 4 artistenes svære kataloger? Nei, nei, for all del . Er mer snakk om førsteinntrykket jeg fikk Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Den nye usynlige platebransjen Et interessant innlegg i Dagbladets serie og fokus på fildeling. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Anbefaler litt mer japansk jeg. Denne gangen L'arc~en~Ciel, et meget populært rockeband som akkurat har sluppet sitt 11te album "Kiss". Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Alle som husker 90-tallet husker også denne superhiten og friskheten til musikkbølgen den var med på. 90-tallet <3 dro kjensel på den ja. god gammel Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Jeg har fått tak i 5 Aerosmith album. Toys In the Attic, Rocks, Get Your Wings, Aerosmith og Draw the Line. Litt merkelig, men har ikke hørt igjennom så mye, bare en 2-4 sanger. Kjipe er at om jeg skaffer meg et samlealbum, får jeg to av noen sanger, noe som føles litt bortkasta. Ihvertfall, blir Big Ones, Nine Lives og Young Lust! blir vel de neste. Er de som har enkeltsangene jeg liker best, så er vel der jeg finner musikken jeg også kommer til å like. ENDRET: Spaced var instant-like (: Endret 1. desember 2007 av Matsemann Lenke til kommentar
pompews Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg er så begeistret over In Flames! Hvordan klarer de å lage alle de melodiene... Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Foreslår LeVeL. Et bra band med skitbra musikk, men det dumme er at de ikke har gitt ut den ene CD-en sin. Dere må høre dem! Noen av sangene deres Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Nokon her som har høyrt om (og likar) Time Spent Driving? Reint genremessig ligg vel sound og lyrics tett opp mot Jimmy Eat World og The Jeaous Sound, men er nok hakket meir melodiske på gitar. Bandet behersker meir rocka låtar så vel som rolege og melodiøse balladar. Eg vil på det varmaste anbefale bandets nyaste plate, "Im your stab in the back", som også ligg på iTunes. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Her har vi en artig liten side som gir deg musikkanbefalinger etter humør, sjanger osv: http://musicovery.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå