Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Har fått helt dilla på Rage Against the Machines tolkning av Allen Ginsbergs dikt "Hadda be Playin' on a Jukebox". Så vidt jeg vet så finnes opptak utelukkende på Live & Rare-skiva og som b-side på singelen "Bulls on Parade".

 

Fant ikke bedre opptak enn dette:

 

Se filmen hos Youtube

 

It had to be the CIA and the Mafia and the FBI together

They were bigger than Nixon

And they were bigger than war

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fratellis går vel inn under sjangeren post-post-punk . Men uansett, det jeg har hørt av dem (og det er vel bare to sanger) er fengende poprock uten de alt for store overaskelsene. Ifølge allmusic så er følgende band, nærme: The Kooks, The Rifles, Arctic Monkeys, The Clutters, The Rumble Strips, The Paddingtons, Louis XIV og The Automatic... dvs alle band som de siste årene har blitt kalt "The next big band" av NME

Lenke til kommentar

Kiss-legende vil saksøke hver eneste fildeler

 

For Kiss-bassist Gene Simmons er imidlertid problematikken langt fra en debattserie verdig. Han mener platebransjen enkelt og greit skjøt seg selv i foten da de ikke rettslig forfulgte alle fildelerne i starten.

 

- Jeg sa det som det var da ungdom først begynte å laste ned musikk gratis - at de var banditter. Jeg fortalte alle plateselskapene at lunta nå var tent på bomben som kom til å eksplodere under dem, sier Simmons i et intervju med Billboard.

 

Her har vi en mann som virkelig har forstått det! :thumbup:

 

La oss tviholde på den eldgamle (og enormt overprisede) monopoltankegangen til de store plateselskapene.

Lenke til kommentar

Prokofievs toccata i d-moll er en av de mest ondskapsfulle musikkstykkene jeg har hørt, men jeg har aldri hørt noen spille den med slik intensitet og råskap som denne jenta gjør:

 

Se filmen hos Youtube

 

De aller fleste pianister har mer enn nok å gjøre med å bare få spilt notene, men hun tilfører stykket en dynamikk jeg ikke har hørt maken til. Hun får det til å høres ut som et febersk mareritt som selv ikke H.P. Lovecraft kunne forestilt seg. Jenta heter Claire Huangci og er nå 17 år gammel.

 

Og jeg har aldri hørt noen spille stykket på under fire minutter(!)

Lenke til kommentar

Noen som har hørt om alizee? hat ikke lest gjennom de 3k sidene såkan hende dette er tatt opp før...

 

Hun synger altså på fransk, og hun er en av de mest perfekte jentene jeg har sett...

 

 

Sangen er også fin, fra det har jeg hørt synger hun om poitikk, det er vel fint.. men det er Den fine stemmen og dansen som gjør at jeg ahr begynt å se på filmene...

 

ganske pyssig egentlig, hører egentlig aldri på slik musikk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...