Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Jeg mener at folk dømmer sånt alt for fort. Slik var det også med My Chemical Romance.

Folk skriker ut i hytt og pine at det er emo, uten å ha sett annet enn musikkvideoen, der de går i svarte klær.

Egentlig har jeg sluttet å bry meg, om folk vil gå rundt og prate nedsettende om andre får de gjøre det ifred, for hva oppnår de egentlig?

 

Grattis med 2^10 innlegg forresten :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Islandsk, så vidt jeg kan høre/lese av tekster (det skal sies at jeg ikke kan tale for alle sangene deres). Har hørt mye om det randomspråket deres, men har aldri hørt noe av det, så vidt jeg husker.

 

Jeg gjorde litt research på egenhånd her. Fra deres offisielle hjemmeside:

 

on von, ágætis byrjun and takk, jónsi sang most songs in icelandic but a few of the songs were sung in 'hopelandic'. all of the vocals ( ) are however in hopelandic. hopelandic (vonlenska in icelandic) is the 'invented language' in which jónsi sings before lyrics are written to the vocals. it's of course not an actual language by definition (no vocabulary, grammar, etc.), it's rather a form of gibberish vocals that fits to the music and acts as another instrument. jónsi likens it with what singers sometimes do when they've decided on the melody but haven't written the lyrics yet. many languages were considered to be used on ( ), including english, but they decided on hopelandic. hopelandic (vonlenska) got its name from first song which jónsi sang it on, hope (von). tracks 7-9 on takk are in hopelandic.

 

Hehe, moro. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...