Matsemann Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg mener at folk dømmer sånt alt for fort. Slik var det også med My Chemical Romance. Folk skriker ut i hytt og pine at det er emo, uten å ha sett annet enn musikkvideoen, der de går i svarte klær. Egentlig har jeg sluttet å bry meg, om folk vil gå rundt og prate nedsettende om andre får de gjøre det ifred, for hva oppnår de egentlig? Grattis med 2^10 innlegg forresten Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Islandsk, så vidt jeg kan høre/lese av tekster (det skal sies at jeg ikke kan tale for alle sangene deres). Har hørt mye om det randomspråket deres, men har aldri hørt noe av det, så vidt jeg husker. Jeg gjorde litt research på egenhånd her. Fra deres offisielle hjemmeside: on von, ágætis byrjun and takk, jónsi sang most songs in icelandic but a few of the songs were sung in 'hopelandic'. all of the vocals ( ) are however in hopelandic. hopelandic (vonlenska in icelandic) is the 'invented language' in which jónsi sings before lyrics are written to the vocals. it's of course not an actual language by definition (no vocabulary, grammar, etc.), it's rather a form of gibberish vocals that fits to the music and acts as another instrument. jónsi likens it with what singers sometimes do when they've decided on the melody but haven't written the lyrics yet. many languages were considered to be used on ( ), including english, but they decided on hopelandic. hopelandic (vonlenska) got its name from first song which jónsi sang it on, hope (von). tracks 7-9 on takk are in hopelandic. Hehe, moro. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg gir meg ende over. Beirut har prestert mesterstykket å gi ut to fantastiske skiver på litt over ett år. Nettopp fått "The Flying Club Cup" i hus, og kan ikke si annet enn at dette er gull. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Hmm, det virker interessant. *Sjekke ut* EDIT: Jepp, jeg liker denslags folkrock Takker for anbefalingen! Endret 11. oktober 2007 av cun Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 http://flyingclubcup.com Artig, jeg er jo kjent med "take away shows", men her har La Blogotheque og Beirut tatt den helt ut Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Dette likte jeg veldig godt. Sjekker ut det første albumet, Gulag Orkestar også, jeg Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Okey til uka kommer den nye plata til Jimmy Eat World, "Chase This Light", ut, og jeg får den i posten allerede i morge. Gjett om jeg er psyked! Noen andre? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Anelse bakgrunnen for Håvard Hedde på White 1? Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tok feil, Chase This Light kom i posten i dag! Dæng! Fett! Enormt! Fabelaktig! Nuff said Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Er det noen som kan anbefale en god side med oversikt over kommende CD-utgivelser i Norge? Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904...cted_flik=music Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Takk, men finnes det ikke noe liknende Release.no? Platekompaniet har også forøvrig den nyheterdelen: http://www.platekompaniet.no/cache/published_32.asp Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Noe musikk som ligner Bent - Ariels, i samme gate som er å anbefale? Noe musikk som ligner Morcheeba - Big Calm, i samme gate som er å anbefale? Altså behageli electronica, trip-hop, Downbeat saker, kunne virkelig trenge det nå Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Noen som tilfeldigvis har tittet på ukelista på last.fm idag? http://www.last.fm/music/+charts/track/ Sick shit. Finnes bare et Radiohead Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hehe, så det NightKeeper. Pent. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Noe musikk som ligner Bent - Ariels, i samme gate som er å anbefale? Jeg har ikke hørt noe som likner helt på det. Kanskje derfor det er så bra, det er unikt og fantastisk vakkert på samme tid. Downbeat electroncia: dZihan & Kamien, kanskje? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 "Why do you have to be a, heartbreaker?" Har den sangen på hjernen så det svir nå! Men, er en tidløs klassiker som flere burde høre! Dionne Warwick - Heartbreaker Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Trenger anbefalinger til rolig musikk ala Damien Rice, Wilco etc. Noen som har noe fornuftig å anbefale? Kanskje ikke helt i samme gate som Damien Rice, men de to siste albumene til Antimatter kan kanskje være av interesse? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Fått sansen for Regina Spektor i det siste. Hun synger og spiller så spesielt. Us Fidelity Endret 17. oktober 2007 av Aidskake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå