-Redhead- Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Har nok posta denne før, men den er så herlig at jeg bare må gjøre det igjen. Bare elsker den klassiske delen, grøsser nedover ryggen hver gang jeg hører den. "Duel from Crossroads" http://www.youtube.com/watch?v=idb2dUtTpuU Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 http://youtube.com/watch?v=VJchUEz9IgE Spinal Tap Reunion@Live Earth ELSK! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Noen som liker stoner-rock her? Av typen Kyuss, QOTSA, Monster Magnet og lignende. Helt herlig å høre på de tunge mørke riffene som drar deg gjennom sangene, aggressivt og sløvt på samme tid. Edit: Kunne gjerne trengt noen anbefalinger av god stoner rock, både av eldre og nyere tid. Endret 8. juli 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Utrolig glad i QotSA. Eagles of Death Metal er også ganske kult. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Utrolig glad i QotSA. Eagles of Death Metal er også ganske kult. 9030887[/snapback] Homme har en finger med i spille i Eagles of Death Metal, virker som han har en finger med i mye innenfor sin sjanger Lenke til kommentar
noodles Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Stoner rock er fantastiske saker. Homme gjer mykje bra saker, både Kyuss, QotSA, EoDM osb.. Diverre tek han tøyseelement frå EoDM inn på den nye plata til QotSA og freistar å gjere seriøse saker med det. Det funka ikkje, konklusjonen er at han bør halde seg til det han gjer best - desert rock. (Sons of) Kyuss, grunnleggjarane av desert rock har gjort mykje bra, men det stoggar ikkje der for medlemmane i bandet har gjort mykje bra etter Kyuss. Her er ein liten oversikt. John Garcia: *Slo Burn *Unida *Karma to Burn Josh Homme Me veit om QotSA og EoDM, men * Desert Sessions (Homme samlar ulike artistar og spelar desert rock) Scott Reeder: *Unida (ja, ein del medlemmar går omatt i banda) *The Obsessed *Goatsnake (dei to siste banda er meir doom metal enn stoner metal/rock) Nick Oliveri * Mondo Generator * The Dwarves Brant Bjork * Fu Manchu * Mondo Generator * Brant Bjork and the Bros/the Operators Utanom desse har me også band som: * Cowboys & Aliens * Dozer * Five Horse Johnson * Josiah * Lowrider * Sheavy * Spiritual Beggars (obligatorisk) * Ten East Dersom du ikkje har høyrd på Clutch, er dette ein ordre: Høyr på Clutch. Einaste grunn eg ikkje har nemnd det i oppramsinga er at Clutch ikkje er eit band me nemner i lag med nokre andre band - Clutch er bandet over alle band. EDIT: * Master of Reality (korleis kunne eg gløyme dei....) * Goon Moon Endret 8. juli 2007 av noodles Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Takk noodles for kjempeinnlegg, skal sjekke ut noen av de der ja Over til noe annet: Hvilket norsk band/artist, tror/synes dere det virker som er størst, både internasjonalt og nasjonalt. Selv går jeg rundt med en tanke at Madrugada er kjempesvært internasjonalt, uten at det stemmer. Hva synes/tror du? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Takk noodles for kjempeinnlegg, skal sjekke ut noen av de der ja Over til noe annet: Hvilket norsk band/artist, tror/synes dere det virker som er størst, både internasjonalt og nasjonalt. Selv går jeg rundt med en tanke at Madrugada er kjempesvært internasjonalt, uten at det stemmer. Hva synes/tror du? 9034014[/snapback] Utenlands: Dimmu Borgir, Turboneger, A-ha? Stoner rock er forresten genialt, jeg syntes ikke nye QOTSA-skiva blir for tøysete. Steintøff, særlig på full guffe Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Takk noodles for kjempeinnlegg, skal sjekke ut noen av de der ja Over til noe annet: Hvilket norsk band/artist, tror/synes dere det virker som er størst, både internasjonalt og nasjonalt. Selv går jeg rundt med en tanke at Madrugada er kjempesvært internasjonalt, uten at det stemmer. Hva synes/tror du? 9034014[/snapback] Tenker du hele verden, tror jeg ikke du kommer opp med så mye mer enn de NightKeeper har nevnt. Muligens; Kings of Convenience, Datarock og en haug med blackmetal band som jeg mener er ganske store nede i Tyskland og lignende. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Takk noodles for kjempeinnlegg, skal sjekke ut noen av de der ja Over til noe annet: Hvilket norsk band/artist, tror/synes dere det virker som er størst, både internasjonalt og nasjonalt. Selv går jeg rundt med en tanke at Madrugada er kjempesvært internasjonalt, uten at det stemmer. Hva synes/tror du? 9034014[/snapback] Tenker du hele verden, tror jeg ikke du kommer opp med så mye mer enn de NightKeeper har nevnt. Muligens; Kings of Convenience, Datarock og en haug med blackmetal band som jeg mener er ganske store nede i Tyskland og lignende. 9034203[/snapback] Apoptygma Berzerk er vel forholdsvis store i Tyskland. Combichrist begynner også å gjøre seg bemerket både i Europa og USA (nå kan det selvfølgelig diskuteres om man bør se på CC som norsk eller amerikansk, i og med at det er et enmannsprosjekt bestående av en nordmann bosatt i Los Angeles). Icon of Coil var vel også passelig kjente da de fortsatt eksisterte. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 el caco blir vel sett på som et stoner rock band? Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Joe Satriani, Steve Vai, Eric Johnson - Red House (G3 1996) Herlig, bare helt herlig. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvilket norsk band/artist, tror/synes dere det virker som er størst, både internasjonalt og nasjonalt. Selv går jeg rundt med en tanke at Madrugada er kjempesvært internasjonalt, uten at det stemmer. Hva synes/tror du? 9034014[/snapback] Bortsett fra A-Ha så er det vel Lene Marlin og Röyksopp som har hatt størst suksess internasjonalt. Aqua-Lene er jo i tillegg norsk. Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Rihanna har jo greid seg ganske bra, men hvem vet hvor lenge det kommer til å vare Endret 9. juli 2007 av -Redhead- Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Her har dere bra gitarspilling fra 40 forskjellige Youtubere: dMWl_5NujBw Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg tenkte både størst i Norge, og størst i verden. Kaizers Orchestra er jo rimelig store i Danmark og Tyskland. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 ... Kaizers Orchestra er jo rimelig store i Danmark og Tyskland. 9038102[/snapback] Men totalt ukjente i blant annet Usa. Vil påstå Turboneger, Aha, Aqua-Lene (selv om de færreste vet at hun er norsk) og diverse metal er de som er mest kjente i utlandet. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Rihanna har jo greid seg ganske bra på den, men hvem vet hvor lenge det kommer til å vare 9037433[/snapback] God dag mann økseskaft? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) ... Kaizers Orchestra er jo rimelig store i Danmark og Tyskland. 9038102[/snapback] Men totalt ukjente i blant annet Usa. Vil påstå Turboneger, Aha, Aqua-Lene (selv om de færreste vet at hun er norsk) og diverse metal er de som er mest kjente i utlandet. 9038779[/snapback] Jeg skjønner ikke det der med Aqualene, var Aqua noengang noe stort utenfor Skandinavia? Endret 9. juli 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Lene Alexandra har jo tragisk nok stor publisitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå