Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Eg er vel kanskje kanskje er ein av dei som er litt skeptisk til å eventuelt måtte kjøpe samme sang to gonger, men det kan godt vere eg ender opp med den, ja. :)

Finnast det ikkje eit studioalbum som ganske greit oppsummerer essensen av mykje av det han (+ band) har laga?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ohh, jeg fant frem et par av mine gamle Siddharta-skiver. Hadde helt glemt hvor fantastisk vakkert slovensk er.

 

QkpwyU9HnF8

 

YZqbM9RyEV4

 

 

 

Apropos vakkert, her har vi finske Seminaarinmäen Mieslaulajat med sangen Taina:

 

WZDDp60TfE

 

 

--

 

Nok rariteter for denne gang. ;)

Lenke til kommentar
Fikk treere og firere i avisa så jeg. Nå er jeg egentlig ikke kvalifisert til å si dette da jeg ikke har hørt noe av de nye greiene deres, men frykter at dette blir likt de forrige platene dems. Førsteplata er imidlertid brilliant.

8977578[/snapback]

 

Må ikke stole på anmelderne. NRK ellerno, kalte dem indiekids. Tromissen er snart 40 jo. Herregud.

Lenke til kommentar

En av de beste konsertene på Hove for min del var Billy Talent. Energisk punkrock som virkelig får rockefoten til å vrikke. Vokalisten hadde liv som bare det, hoppet rundt på scenene hele tiden.

 

Ellers må jeg faktisk inrømme at My Chemical Romance som jeg egentlig ikke hadde noe særlig forventninger til leverte en knall konsert.

 

Men høydepunktet for min del på Hove var Lamb of God og Cynic. Begge var en de beste konsertene jeg har vært med på. (Keep of Kalessin, Chimaira, Incubus, Queens of the Stoneage og andre var også bra...)

 

LarsP: Hørte/så første sangen, dette var jo vakker musikk. :)

Lenke til kommentar

Fra Ulver-tråden min:

 

Jeg fant interessant lesing her.

 

Ylvisaker er også involvert i et helt annet filmprosjekt i disse dager. Den amerikanske filmen "Lords of Chaos" blir nå endelig en realitet, etter år med utsettelser. Den omhandler det norske black metal-miljøet på 90-tallet, en epoke som involverer aktiviteter som kirkebrenning og drap. Regien er ved Hans Fjellestad (Moog, Frontier Life) og filmen er basert på boken av samme navn (skrevet av Michael Moynihan og Didrik Søderlind).

 

- Jeg har lest synopsis, og det ser ganske bra ut, enten blir filmen dødskul eller så blir den helt på trynet, sier Ylvisaker, som er opptatt av det som skjedde på den tiden, og mener at dramatikken i denne delen av norsk historie er som skapt for å filmatiseres.

 

Har du stilt deg spørsmål om dette er et prosjekt du ønsker å involvere deg i?

 

- Du mener av moralsk, etisk art, smiler Ylvisaker. - Nei, for meg handler dette kun om musikk. Man kan også knytte Wagner til Hitler, men musikken er like fet uansett. Musikken overkjører alt. Jeg har aldri vært en del av dette miljøet selv, men jeg kjenner mange som har vært det, og vet jo ikke hvor kult de synes det er å få rippet opp ungdomstiden sin.

 

[...]

 

I august drar Ulver ved Ylvisaker og Kristoffer Rygg til Los Angeles for å gjøre ferdig musikken til denne filmen. Innen den tid skal en ny Ulver-plate ut på markedet. Ylvisaker kan fortelle at denne vil bli ganske nedtonet, med spor av kammermusikk i både preg og besetning. Den driftige musiker har tatt ett år fri for å studere de store komponistene og lese komposisjonsteknikk. - Det er slående at det faktisk ikke er så mye som er virkelig bra, sier han, men trekker frem Stravinskys Firebird som en av sine favoritter.

 

[...]

 

- Ulver holder også på med en nyinnspilling av "Nattens Madrigal", et prosjekt som aldri blir ferdig, humrer Ylvisaker. - Det er et uoverkommelig arbeid der vi har med noen fra Oslofilharmonien for å gjøre den på ny. Den høres jo helt jævlig ut, og det var akkurat slik den skulle være dengang, forteller Ylvisaker.

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg hørt på det nye Smashing Pumpkins-albumet Zeitgeist. Ikke akkurat noen Siamese Dream eller Mellon Collie, men likevel svært lyttbar. Ønsker SP tilbake og håper på en verdensturné. Noen flere som har hørt gjennom det?

 

Hørte på Tiamat - Wildhoney. Tips til noe lignende?

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...