Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger er det meste dere har hørt på en låt? Som dere kan bevise, altså.

I følge iTunes har jeg hørt på Welcome To The Black Parade 220 ganger.

EDIT: Det er mye hip-hop og spesielt R&B som er ekstremt fengende uten å ha noe spesielt med tekst. Veldig ofte så er R&B-artister mye flinkere til å få teksten til å forbedre (kommer ikke på bedre ord på norsk nå) melodien og ta den til et nytt nivå.  :)

8940389[/snapback]

@ Last.fm, A Perfect Circle - The Hollow - 399 ganger.

http://www.last.fm/user/blindlama/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg rundet Guitar Hero 2. Det er kanskje ikke så spesielt i og med at jeg gjorde det på medium, men jeg har aldri spilt 75% av låtene (begynte først å prøve spillet ordentlig i dag), gjorde alle på rad i løpet av 4 timer (sånn ca.), spilte bare 2 låter mer enn en gang (de spilte jeg 2 ganger hver) og jeg har ikke noen erfaring med gitar og de aller fleste av låtene har jeg aldri hørt før. Og i går så sleit jeg med å spille Heart-Shaped Box (en av de letteste låtene) på medium.

Det var slitsomt, men Freebird er en av favorittlåtene mine så den gikk mye enklere enn den egentlig skulle. Message In A Bottle gikk også veldig lett, sikkert fordi jeg har hørt den tusen ganger før.

Jeg er litt stolt. :D

Kanskje jeg burde vurdere å kjøpe meg gitar. :p

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger er det meste dere har hørt på en låt? Som dere kan bevise, altså.

EDIT: Det er mye hip-hop og spesielt R&B som er ekstremt fengende uten å ha noe spesielt med tekst. Veldig ofte så er R&B-artister mye flinkere til å få teksten til å forbedre (kommer ikke på bedre ord på norsk nå) melodien og ta den til et nytt nivå.  :)

8940389[/snapback]

8943498[/snapback]

Det er ikke tilfeldigvis første sangen i "alle mp3'ene jeg har-playlista"? Den var det her en periode :p

Lenke til kommentar
Sjeldent jeg hører på det samme om og om igjen, noe listene mine på last.fm bærer preg av.

8943385[/snapback]

Samme her.

1 Raga Rockers – Drept kjendis 29

2 Pelican – Last Day of Winter 27

3 Pixies – Where Is My Mind? 26

Å høre på samme sang om og om igjen uten avbrekk med annen musikk takler jeg ikke.

Lenke til kommentar

Dette var litt rart.

Se her da folkens!

La oss sammenligne Queen og a-has sanger. A-has sanger på 80-tallet var ikke av helt konge kvalitet, men Queen til var det, selv de lagde dem samtidlig.

Hvorfor var sangene til a-ha uten effekter, men Queens var det?

Lenke til kommentar

Produksjon, og spesielt effekter, koster masse penger. Ihvertfall på den tiden.

Vi ser det samme igjen på produksjonskvaliteten til Ramones/Sex Pistols sammenliknet med Pink Floyd på 70- og 80-tallet. Pink Floyd var et mye mer velstående band, og kunne bruke masse penger på produksjon.

Lenke til kommentar

8940389[/snapback]

8943498[/snapback]

Det er ikke tilfeldigvis første sangen i "alle mp3'ene jeg har-playlista"? Den var det her en periode :p

8944153[/snapback]

Nei faktisk ikke, hadde den på repeat kjempelenge, ble helt hekta.. :p Har en tendens til å bli veldig hekta på noen sanger, hørte på Don't Forget Me fra Hyde Park av RHCP 200 ganger på noen få dager.

Lenke til kommentar
Herlig med slike streamer, _nesten_ som å være der selv. Gleder meg enormt til QOTSA :)

8950548[/snapback]

Jepp. Kunne dog godt tenkt meg å ha sett de live enda en gang. :)

8950604[/snapback]

Var på Hove i går og fikk med meg Incubus og QOTSA. Ufattelig bra konserter begge to. Regnet godt, men var definitivt verdt det. Jeg skulle i det minste hjem og sove i egen seng, så da overlever jeg "litt" regn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...