Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Jeg kan rett og slett ikke akkseptere at Ulver i seinere tid er dårlig. Så nå har jeg bestemt meg for å gi de enda en sjangse siden jeg rett og slett elsker det eldste av de. Noen som kan gi meg anbefalinger på hvilket album jeg skal starte med? og gjerne et høydepunkt på det albumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan rett og slett ikke akkseptere at Ulver i seinere tid er dårlig. Så nå har jeg bestemt meg for å gi de enda en sjangse siden jeg rett og slett elsker det eldste av de. Noen som kan gi meg anbefalinger på hvilket album jeg skal starte med? og gjerne et høydepunkt på det albumet.

6528158[/snapback]

er det elektroniske ulver det er snakk om? isåfall vil vel de fleste være enig i at albumet perdition city er et naturlig høydepunkt. jeg liker åpningssporet 'lost in moments' best av sangene der, men albumet (ihvertfall første halvdel) er veldig jevnt i kvaliteten.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Elektroniske jeg snakker om. De tre første albumen + demoen er jo så knall at ereksjon ikke er til å ungå.

Edit: Noen andre enn meg som finner Muse fantastisk pent?

NP: Muse - Unintended

6528416[/snapback]

Muse er konge. Men jeg syntes Unintended er ganske kjedelig. Sjekk ut deres nye "Black Holes and Revelations" og sangene Map of the Problematique og Knights of Cydonia, herlig herlig.

Ang, Ulver, sjekk ut Perdition City-albumet og sangene Lost in Moments og Hallways of Always

np; Radiohead - Everything in its right place (I Might Be Wrong-skiva)

Lenke til kommentar

6528158[/snapback]

er det elektroniske ulver det er snakk om? isåfall vil vel de fleste være enig i at albumet perdition city er et naturlig høydepunkt. jeg liker åpningssporet 'lost in moments' best av sangene der, men albumet (ihvertfall første halvdel) er veldig jevnt i kvaliteten.

6528331[/snapback]

Støttes. Perdition City er orgasmisk.

Future Sound of Music > *

Endret av kaiern
Lenke til kommentar
@Nightkeeper: Hvordan er Black Holes and Revelations i forhold til de eldre albumene?

6528808[/snapback]

Anderledes. Mer elektronisk alternative rock / pop. De leker seg med flere sjangre som synth, dance mm. Er endel gitar som preger lydbildet.

Vanskelig å beskrive, men du har kanskje hørt Supermassive Black Hole? Er endel av den typen på albumet.

Map of the Problematique og Knights of Cydonia = Fantastisk.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...