Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig lett musikk å like. Fengande, lett fordøyeleg, roleg og med eit bodskap. Sidan han ikkje er vokalist har han ei spesiell stemme som verkar veldig ekte, samstundes som han syng fint. Ikkje så utruleg nyskapande, men grei og fin musikk å lytte til i ny og ne - absolutt ikkje eit dårleg platekjøp frå mi side. Eg likte best dei siste songane på plata (No One Left, Union Song o.l.).

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne diskutere Buckethead. En av mine desidert favorittartister, har nesten alt han har gitt ut!

8792407[/snapback]

Den nyeste skiva er helt utrolig. Imprint er min personlige favoritt (kanskje litt farget grunnet mitt forhold til Takshi Miike, men alikevel...). :)

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne diskutere Buckethead. En av mine desidert favorittartister, har nesten alt han har gitt ut!

8792407[/snapback]

Den nyeste skiva er helt utrolig. Imprint er min personlige favoritt (kanskje litt farget grunnet mitt forhold til Takshi Miike, men alikevel...). :)

8809677[/snapback]

 

Jeg så Imprint etter jeg hørte den på plata. Den var, merkelig, men den reflekterer jo en del av Bucketheads musikk: merkelig, uten at filmen har noen connection med Buckethead.

 

Peppers Ghost er rett og slett et friskt musikalskt pust inn i musikken hans. For å være ærlig likte jeg den ikke ved første gjennomlytning, men allerede etter andre, elsket jeg den. Det er en annen sound enn på alt annet han har laget, den er liksom en blanding av det heavye og det rolige, samtidig som gitaren (igjen) har fått en ny stil/lyd.

Lenke til kommentar

Sitter og koser meg i en kald kjeller og har en skikkelig musikkaften. Hørt gjennom nærmere 6-7 nye album. Alt fra afrikansk funk/jazz, til ska og nå Bucketheads Population Override. Virkelig dyktig gitarist, for å ikke nevne komponist - gruser det mest av all annen gitarrunking jeg har hørt som ofte blir kjedelig etter fem minutter.

Lenke til kommentar
Sitter og koser meg i en kald kjeller og har en skikkelig musikkaften. Hørt gjennom nærmere 6-7 nye album. Alt fra afrikansk funk/jazz, til ska og nå Bucketheads Population Override. Virkelig dyktig gitarist, for å ikke nevne komponist - gruser det mest av all annen gitarrunking jeg har hørt som ofte blir kjedelig etter fem minutter.

8822847[/snapback]

 

Population Override er fantastisk! Det er veldig annerledes enn annet Buckethead også, mer jazz-fusion på en måte, ikke heavy. Men, Buckethead spiller innenfor så mange sjangre og stiler. Override er råkul, spesielt åpningssporet, det er så utrolig rått når den plata bynner, blir i godt humør av den :D

Lenke til kommentar

Veldig varierande og ikkje så veldig bra, tykkjer eg. Altfor mykje preg av Eagles of Death Metal, men EoDM er eit tøyseband medan QotSA er eit seriøst stoner band og det passar ikkje å kombinere dei to. Turning on the Screw var ganske masete, Make It Wit Chu var nesten pinleg å høyre på. Elles var plata ganske keisam, men noko grei stoner rock. Ikkje imponerande, eg heldt meg til Rated R, QotSA og Songs for the Deaf.

 

Eg kan vel leggje til at eg berre har høyrd gjennom plata ein gong hittil og det kan hende den vil vekse på meg, men førsteinntrykket var ikkje noko særleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...