Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om det er slik du definerer indie så er ingen av de bandene nevnt over indie band. Alle de er signert av større plateselskaper.

 

Den definisjonen kvalifiserer vel heller til en egen sjanger. Hele indie "sjangeren" blir vel litt som med pop sjangeren. Det utvilklet seg fra å stå for populærmusikk til å bli en betegnelse på en egen sjanger, noe tildels også indie har fått.

8772446[/snapback]

I utgangspunktet så betyr indie at noe er independent, altså produsert utenfor store selskaper på små budsjetter. Man har film som er indie, musikk som er indie. Innen musikken så har indie-begrepet blitt fanget opp og kommersialisert av de store selskapene som har knyttet seg til artister, band og plateselskap som var indie.

 

Hva som er indie i dag må gudene vite ...

Lenke til kommentar

Bob Dylan - Highway 61 Revisited: Legendarisk plate fra selveste Bob Dylan. Jeg har/hadde egentlig ikke noe forhold til mannen, men fy søren for en stemme og for en plate dette var. Platen ble i følge RS innspilt på 6 dager, det merkes ikke på kvaliteten.

 

Godsang etter godsang. Ikke akkurat den typen musikk jeg tar inn på mp3-spilleren, men heller noe man kan høre på av og til.

Lenke til kommentar

Hva synes folket om Paolo Nutini? Har hørt sangene på radio og overalt egentlig, og syntes mange av sangene var bra. Bl.a. "Jenny Don't Be Hasty", "Last Request" og "Rewind" er av de beste.

 

Visste ingenting om fyren, men syntes stemmen hans var veldig bra. Det er også mye mer trøkk i sangene hans enn det tradisjonelt er i songwriter musikk. Men altså, jeg leste en kort bio på wiki i dag og finner ut at fyren er skotsk og bare 19 (!) år (18 når han slo igjennom). Han høres langt i fra ut som en 19 åring, noen som er enig?

Lenke til kommentar

Ariels er favorittalbumet mitt :love:

 

Jeg har aldri funnet noen som likner på Bent i tilstrekkelig grad (og som i tillegg er veldig bra), men albumet Club Quart 01 inneholder en del liknende chilloutlåter (det var via det samlealbumet at jeg i det hele tatt fant Bent, gjennom låta "Always" <3)

Lenke til kommentar

Jeg leste en artikkel på en eller annen nettside, så var det bare nevnt et sted inni "Bent - Ariels", så tenkte jeg ikke noe mer på det egentlig, husker ikke hva artikkelen var om eller hvor. Men så var jeg på platekompaniet for en stund siden, så bladde jeg gjennom cd stativene, der stod plata, å skrek "KJØP MEG". Så jeg bare måtte. Har ikke hørt på den før idag, selv om det er over 1mnd siden den ble kjøpt*skammeseg*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...