NightKeeper Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Er nok det han mener ja. Hadde jeg fått sjansen til å se Roger Waters med band kontra Pink Floyd uten Waters, så hadde valget vært lett Rogers såklart. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Om det er slik du definerer indie så er ingen av de bandene nevnt over indie band. Alle de er signert av større plateselskaper. Den definisjonen kvalifiserer vel heller til en egen sjanger. Hele indie "sjangeren" blir vel litt som med pop sjangeren. Det utvilklet seg fra å stå for populærmusikk til å bli en betegnelse på en egen sjanger, noe tildels også indie har fått. 8772446[/snapback] I utgangspunktet så betyr indie at noe er independent, altså produsert utenfor store selskaper på små budsjetter. Man har film som er indie, musikk som er indie. Innen musikken så har indie-begrepet blitt fanget opp og kommersialisert av de store selskapene som har knyttet seg til artister, band og plateselskap som var indie. Hva som er indie i dag må gudene vite ... Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Er nok det han mener ja. Hadde jeg fått sjansen til å se Roger Waters med band kontra Pink Floyd uten Waters, så hadde valget vært lett Rogers såklart. 8774116[/snapback] Enig der Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du har hatt sjansen 4 ganger til å se Waters i Norge, NightKeeper, siden 2002. Pink Floyd derimot, har ikke vært i Norge siden 1994 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) The Beach Boys - Pet Sounds: Ikke helt min type musikk, men helt klart et bra album, musikalsk sett. Noen tips om U2 Live DVD'er? Har de fleste live cd-ene. Endret 4. juni 2007 av Xtra Lenke til kommentar
haarod Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg har bare sett dvd'en fra Vertigo-turneen så kan ikke sammenlikne, men den var en av de beste konsert-dvd'ene jeg har sett! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Sitter og koser meg med hele diskografien til Bright Eyes nå. Conor må være den mest geniale låtskriveren noen sinne. Tror faktisk ikke jeg greier å velge ut et album, alt er bare knallbra. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Håhå, The Jesus and Mary Chain på Øya, samme dag som Trail of dead, og ledige dagsbilletter. Noen som blir med? Endret 4. juni 2007 av Brillefin Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Slim Cessna's Auto Club har lagt ut låter fra den kommende plata på myspacen sin! http://www.myspace.com/slimcessnasautoclub BOOYA Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Bob Dylan - Highway 61 Revisited: Legendarisk plate fra selveste Bob Dylan. Jeg har/hadde egentlig ikke noe forhold til mannen, men fy søren for en stemme og for en plate dette var. Platen ble i følge RS innspilt på 6 dager, det merkes ikke på kvaliteten. Godsang etter godsang. Ikke akkurat den typen musikk jeg tar inn på mp3-spilleren, men heller noe man kan høre på av og til. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hva synes folket om Paolo Nutini? Har hørt sangene på radio og overalt egentlig, og syntes mange av sangene var bra. Bl.a. "Jenny Don't Be Hasty", "Last Request" og "Rewind" er av de beste. Visste ingenting om fyren, men syntes stemmen hans var veldig bra. Det er også mye mer trøkk i sangene hans enn det tradisjonelt er i songwriter musikk. Men altså, jeg leste en kort bio på wiki i dag og finner ut at fyren er skotsk og bare 19 (!) år (18 når han slo igjennom). Han høres langt i fra ut som en 19 åring, noen som er enig? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det er funky musikk, kan fungere bra nå om sommeren. Den "New Shoes" eller "Put My New Shoes On", usikker på hva den heter, er også bra. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Sitter og hører på Mew's album ...Glass Handed Kites, dette er virkelig det vakreste og mektigste jeg noensinne har hørt. Mew er så fantastisk elskbart. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du sier noe. Får høre det igjen etter filmmusikken til Apocalypto er ferdig (James Horner har mista litt oppfinnsomhet. Kjenner igjen mange trekk fra Braveheart der). Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hørte på Ariels, en plate av Bent. Chill-chill-chill, synes det var veldig bra, men er veldig ny innenfor denne sjangeren. Noen som kan si noe om band i samme gate som Bent? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ariels er favorittalbumet mitt Jeg har aldri funnet noen som likner på Bent i tilstrekkelig grad (og som i tillegg er veldig bra), men albumet Club Quart 01 inneholder en del liknende chilloutlåter (det var via det samlealbumet at jeg i det hele tatt fant Bent, gjennom låta "Always" <3) Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ariels var virkelig fantastisk, kom over den nærmest ved et slumpetreff, deilig å lytte til, rett og slett fantastisk! Takker for anbefalingen, regner med det er en del artister på den plata som kan sjekkes videre ut Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hvordan kom du borti det albumet? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg leste en artikkel på en eller annen nettside, så var det bare nevnt et sted inni "Bent - Ariels", så tenkte jeg ikke noe mer på det egentlig, husker ikke hva artikkelen var om eller hvor. Men så var jeg på platekompaniet for en stund siden, så bladde jeg gjennom cd stativene, der stod plata, å skrek "KJØP MEG". Så jeg bare måtte. Har ikke hørt på den før idag, selv om det er over 1mnd siden den ble kjøpt*skammeseg* Lenke til kommentar
haarod Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er funky musikk, kan fungere bra nå om sommeren. Den "New Shoes" eller "Put My New Shoes On", usikker på hva den heter, er også bra. 8782973[/snapback] Det er "New Shoes" ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå