Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ikke DET beste.

 

One of these Days er rett og slett RÅ. (Og er vel en av de første musikalske verk til å ha noe som minner om growling?)

8763015[/snapback]

 

Meddle kjemper om andreplassen sammen med Wish You Were Here, Animals på første :)

 

One of these days er som du sier helt rå, musikalsk mesterverk. Når det gjelder growling. Sjekk ut "Careful with that Axe, Eugene" fra Ummagumma :) Waters goes bm.

Lenke til kommentar
The Wall er helt klart et av Pink Floyds svakere album. Skjønner ikke hvorfor det er så kjent, det er vel lettere å svelge.

8761794[/snapback]

The wall er jo et kjempe album! Iallefall live, du får så konge feeling på den. Spess med In the flesh live. Har du hørt Roger Waters/ Pink Floyd live? Herregud får så gåsehud.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med det folk sier om The Wall. Det er dessverre slik at de mest populære nesten alltid ikke er best, for min del.

 

Av Pink Floyd elsker jeg Animals og Meddle, samt også Dark Side of the Moon. Jeg har alle disse pluss The Wall. Noen som har noen flere album å anbefale, helst før The Wall?

 

Nå i det siste har jeg virkelig falt for den magiske sjangeren post-rock. Er det noen flere som liker denne musikksjangeren? For de som ikke er så kjent innenfor sjangeren anbefaler jeg Explosions in the Sky og Mogwai.

Lenke til kommentar
Har Syd Barret bedre stemme enn Freddie Mercury?

8762317[/snapback]

Det er vel ganske subjektivt hva man mener, men "teknisk" kan man vel si at Freddie gruser Barrett

8762329[/snapback]

 

teknisk sett kan man vell si at Freddie knuser de fleste

8762345[/snapback]

All hail the understatement

 

Her flyr man rundt og forsøker å pakke sammen stæsj til fløttinga i mårra, mens man digger litt Zappa. Hurra for skippertak :w00t:

 

"Give me... your dirty love"

8762687[/snapback]

 

Hva mener du med "all hail the understatement"? :p

 

Zappa passer til alle anledninger. Jeg vil faktisk anbefale de som er ny iforhold til Zappa og begynne med Roxy & Elsewhere, som er et livealbum gitt ut i 1974. Det er utrolig morsomt å høre på dette albumet, siden man får et godt innblikk i hvor genial Zappa var live, der et rett og slett derfor jeg anbefaler det. For eksempel førstesporet, Penguin in Bondage, der Zappa holder et foredrag om hvordan man framstiller denne type musikk (tror jeg), eller tredjesporet der det røykes en gymsokk pakket inn i et high school diplom, og et collage diplom blir røyket uten noe. Å selvfølgelig er det musikalske også på topp, Frank Zappa (and the mothers of inventions) er klart et av mine favoritt band/artist.

Lenke til kommentar
Vil tro det er Indie eller hva den sjangeren enn kalles :)

8771831[/snapback]

Tror jeg ikke noe på. Det eneste jeg kommer på av populære indieartister nå for øyeblikket er Bright Eyes, The Klaxons og Kaiser Chiefs. Men de er knapt nok på listene. Det mest populære er nok, som alltid, pop, hiphop, pop-punk og nu-metal.

Lenke til kommentar

Hva med Kasabian, Bloc Party, The Killers osv.?

 

EDIT: Av rocksjangerne så vil jeg tro at indie, alternative og det MCR spiller (post-hardcore eller noe liknende) er det mest populære, men det er jo bare ett ordentlig svar på "Hva slags musikk er egentlig mest populær nå?": Pop.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Jeg bare definerer det ut i fra erfaringene mine. Indie er rett og slett musikk som er produsert av små undergrunnsselskaper eller liknende, altså med veldig lite budsjett, men etterhvert så har en spesiell musikkstil blitt forbindet med den sjangeren, så nå finnes det indie som blir laget av store plateselskaper.

 

Kjennetegn som jeg kommer på er en "tynnere" sound, altså færre instrumenter kanskje, og litt mer fokus på melodi. Kanskje en uendret vokal også, ikke mye manipulering av vokalen. Men jeg kan nesten ingenting om sjangere, jeg bare hører mye på indie.

Lenke til kommentar

Om det er slik du definerer indie så er ingen av de bandene nevnt over indie band. Alle de er signert av større plateselskaper.

 

Den definisjonen kvalifiserer vel heller til en egen sjanger. Hele indie "sjangeren" blir vel litt som med pop sjangeren. Det utvilklet seg fra å stå for populærmusikk til å bli en betegnelse på en egen sjanger, noe tildels også indie har fått.

Lenke til kommentar
Om det er slik du definerer indie så er ingen av de bandene nevnt over indie band. Alle de er signert av større plateselskaper.

8772446[/snapback]

men etterhvert så har en spesiell musikkstil blitt forbindet med den sjangeren, så nå finnes det indie som blir laget av store plateselskaper.

8772411[/snapback]

 

:dontgetit:

Var det ikke akkurat det jeg skrev?

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...