Sondrey Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Har egentlig begynt å like Pink Floyd. Veldig avslappende og god musikk. Har bare Dark Side Of The Moon og Wish You Were Here som jeg har hørt igjennom en gang. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Om ikke DET beste. One of these Days er rett og slett RÅ. (Og er vel en av de første musikalske verk til å ha noe som minner om growling?) 8763015[/snapback] Meddle kjemper om andreplassen sammen med Wish You Were Here, Animals på første One of these days er som du sier helt rå, musikalsk mesterverk. Når det gjelder growling. Sjekk ut "Careful with that Axe, Eugene" fra Ummagumma Waters goes bm. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Er det bare meg som er skuffet over det nye albumet til Turbonegro? Er bl.a noe med vokalen som jeg ikke får til å sitte som den skal :s Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 The Wall er helt klart et av Pink Floyds svakere album. Skjønner ikke hvorfor det er så kjent, det er vel lettere å svelge. 8761794[/snapback] The wall er jo et kjempe album! Iallefall live, du får så konge feeling på den. Spess med In the flesh live. Har du hørt Roger Waters/ Pink Floyd live? Herregud får så gåsehud. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Er faktisk enig i at The Wall er ett av de svakere albummene. Oppskrytt! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg er enig med det folk sier om The Wall. Det er dessverre slik at de mest populære nesten alltid ikke er best, for min del. Av Pink Floyd elsker jeg Animals og Meddle, samt også Dark Side of the Moon. Jeg har alle disse pluss The Wall. Noen som har noen flere album å anbefale, helst før The Wall? Nå i det siste har jeg virkelig falt for den magiske sjangeren post-rock. Er det noen flere som liker denne musikksjangeren? For de som ikke er så kjent innenfor sjangeren anbefaler jeg Explosions in the Sky og Mogwai. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg liker både Explosions in the Sky og Mogwai Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Har Syd Barret bedre stemme enn Freddie Mercury? 8762317[/snapback] Det er vel ganske subjektivt hva man mener, men "teknisk" kan man vel si at Freddie gruser Barrett 8762329[/snapback] teknisk sett kan man vell si at Freddie knuser de fleste 8762345[/snapback] All hail the understatement Her flyr man rundt og forsøker å pakke sammen stæsj til fløttinga i mårra, mens man digger litt Zappa. Hurra for skippertak "Give me... your dirty love" 8762687[/snapback] Hva mener du med "all hail the understatement"? Zappa passer til alle anledninger. Jeg vil faktisk anbefale de som er ny iforhold til Zappa og begynne med Roxy & Elsewhere, som er et livealbum gitt ut i 1974. Det er utrolig morsomt å høre på dette albumet, siden man får et godt innblikk i hvor genial Zappa var live, der et rett og slett derfor jeg anbefaler det. For eksempel førstesporet, Penguin in Bondage, der Zappa holder et foredrag om hvordan man framstiller denne type musikk (tror jeg), eller tredjesporet der det røykes en gymsokk pakket inn i et high school diplom, og et collage diplom blir røyket uten noe. Å selvfølgelig er det musikalske også på topp, Frank Zappa (and the mothers of inventions) er klart et av mine favoritt band/artist. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hva slags musikk er egentlig mest populær nå? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Vil tro det er Indie eller hva den sjangeren enn kalles Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Vil tro det er Indie eller hva den sjangeren enn kalles 8771831[/snapback] Tror jeg ikke noe på. Det eneste jeg kommer på av populære indieartister nå for øyeblikket er Bright Eyes, The Klaxons og Kaiser Chiefs. Men de er knapt nok på listene. Det mest populære er nok, som alltid, pop, hiphop, pop-punk og nu-metal. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Hva med Kasabian, Bloc Party, The Killers osv.? EDIT: Av rocksjangerne så vil jeg tro at indie, alternative og det MCR spiller (post-hardcore eller noe liknende) er det mest populære, men det er jo bare ett ordentlig svar på "Hva slags musikk er egentlig mest populær nå?": Pop. Endret 3. juni 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Vil ikke kalle kasabian, og i hvertfall ikke the killers for indie. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Begge to står listet som indie rock på wiki. EDIT: Også sånne nestenemo/nestenindie-band som Fallout Boy og Panic! At The Disco er jo populære nå. EDIT2: Når jeg tenker over det så suger jeg på sjangere. Endret 3. juni 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Franz Ferdinand, går det under indie? Noen som kan definere "indie rock", eller bare "indie"? Med egne ord, klipp-og-lim fra wikipedia er ikke nødvendig, siden jeg allerede har sett der. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg bare definerer det ut i fra erfaringene mine. Indie er rett og slett musikk som er produsert av små undergrunnsselskaper eller liknende, altså med veldig lite budsjett, men etterhvert så har en spesiell musikkstil blitt forbindet med den sjangeren, så nå finnes det indie som blir laget av store plateselskaper. Kjennetegn som jeg kommer på er en "tynnere" sound, altså færre instrumenter kanskje, og litt mer fokus på melodi. Kanskje en uendret vokal også, ikke mye manipulering av vokalen. Men jeg kan nesten ingenting om sjangere, jeg bare hører mye på indie. Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Om det er slik du definerer indie så er ingen av de bandene nevnt over indie band. Alle de er signert av større plateselskaper. Den definisjonen kvalifiserer vel heller til en egen sjanger. Hele indie "sjangeren" blir vel litt som med pop sjangeren. Det utvilklet seg fra å stå for populærmusikk til å bli en betegnelse på en egen sjanger, noe tildels også indie har fått. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Om det er slik du definerer indie så er ingen av de bandene nevnt over indie band. Alle de er signert av større plateselskaper. 8772446[/snapback] men etterhvert så har en spesiell musikkstil blitt forbindet med den sjangeren, så nå finnes det indie som blir laget av store plateselskaper. 8772411[/snapback] Var det ikke akkurat det jeg skrev? Endret 3. juni 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Er faktisk enig i at The Wall er ett av de svakere albummene. Oppskrytt! 8766296[/snapback] The Wall > Piper og Pink Floyd etter Roger. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Er faktisk enig i at The Wall er ett av de svakere albummene. Oppskrytt! 8766296[/snapback] The Wall > Piper og Pink Floyd etter Roger. 8772509[/snapback] Du foretrekker The Wall framfor Floyd etter Roger's frafall og det første studioalbumet Piper At The Gates Of Dawn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå