Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Hip hop er en fellesbetegnelse for den spesifikke kulturen som inneholder musikk, rapping, breakdance, grafitti osv, men går ofte som et navn på bare musikken.

 

Rap er fremføring av vokal på en særegen måte skilt fra synging og inngår altså under hip hop-paraplybetegnelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har halvveis oppdaget Tool. Prøver å høre sangene "inn", har faktisk et av albumene innpå mp3-spilleren. (har kun 8 gb plass på den, så er begrenset med hva jeg tar innpå)

 

Dire Straits - Money For Nothing: Har et par sanger som svinger bra, blant annet Money For Nothing, Sultans of Swing og Down to the Waterline, men den generelle kvaliteten er heller middels.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Xtra, Lateralus er en fantastisk plate!

8691375[/snapback]

 

Har den og Ænigma ;) Gode begge to.

 

Nirvana - Nevermind: Grunge rock på sitt beste? Rolling Stones setter dette albumet som det 17. beste albumet, noensinne. Riktignok har albumet "Smells like teen spirit" og "Lithium" to spontanklassikere, men resten av albumet er ikke litt like bra.

 

Alice In Chains - Dirt: Ikke helt min type rock, men et par gode sanger her også.

 

The Doors - The Doors: Psykedelisk rock med kryptiske tekster. Her finner man også den rimelig kjente "Light My Fire" og "Take It As It Comes".

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Sex Pistols - Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols: Det eneste studioalbumet til Sex Pistols. Sex Pistols er et britisk punk rock band, og cd-en er av en rimelig god kvalitet. Sex Pistols er vel mer kjent for å ha startet punk bevegelsen og å ha skapt en generasjonskløft mellom foreldre og barn. Ikke helt min type musikk, men de var rimelig betydningsfull og har vært en stor inspirasjon for band og folk i UK. Tekstene deres baseres seg rimelig på satire/kritikk på samfunnet.

 

Neil Young - Harvest: Rangert som et av de beste albumene noensinne av Rolling Stone. Ikke helt min type musikk, men "Heart of Gold" er knallbra, og rimelig kjent. "Alabama" og "There's A World" er også gode.

 

Flogging Molly - Swagger/Drunken Lullabies (to album)

Irsk-amerikansk keltisk punk kan man vel kalle disse to albumene. Mye sjarm, greie tekster, men langt i fra min musikk. Dette er som Dropkick Murphys bare med LANGT mer folkemusikk med inn i sangene. Ikke helt min greie, men absolutt OK musikk å høre på fest eller lignende. Flogging Molly er positiv musikk, hvor de aller fleste sangene er skrevet med en sterk optimisme.

 

Miles Davis - Kind of Blue.

Legendarisk jazzartist, dog har aldri jazz vært noe jeg har hørt på. Selvom jeg egentlig aldri har "hørt på" jazz før, synes jeg ikke denne var så ille.

 

The Strokes - Is This It: En amerikansk gruppe som går under kategorien "Garage Rock Revival". Tittelsangen "Is This It" er rimelig kjent, og en god sang. "Alone, Together" er også verdt å nevne.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

The Strokes - Room On Fire: For hvor sjangeren er, se to poster opp. Godsanger: "Between Love And Hate", "Meet Me In The Bathroom". Ikke like bra som albumet Is This It, men det er heller ikke dårlig.

 

My Chemical Romance - I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love: Debutalbumet til MCR. Hvor jeg skal plassere MCR er jeg rimelig usikker på, men uansett hva de lager på dette albumet, mislykkes de. Lyspunktet på CD-en er "Skylines and Turnstiles".

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Thomas Dybdahl - One Day You'll Dance For Me, New York City

For en fantastisk skive. Jeg blir så utrolig avslappet av musikken hans. Blir en fryyyyd å se han på Roskilde.

8692211[/snapback]

Deilig musikk. Selv liker jeg Stray Dogs best, men.

 

Flott live også, har god kontakt med publiket.

 

:)

Lenke til kommentar

My Chemical Romance - Three Cheers for Sweet Revenge: Det har gått to år siden debutplaten deres, og dette virker langt mer lovende. MCR er og blir vanskelig å definere ettersom de er innom flere sjangre i løpet av et album. Gode sanger på cd-en: "Give 'Em Hell Kid" og "To The End" og "Thank You For the Venom"

 

My Chemical Romance - The Black Parade:Fengende sanger på platen: "Welcome To The Black Parade" og "Famous Last Words". Den mest kommerse av de 3 platene dems. De direkte balladene på platen burde kuttes, for de er av en så laber kvalitet.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg syns det er bra at han forteller om opplevelsen sin av musikken, uansett om det er førsteinntrykk eller et inntrykk dannet over lenger tid. En sammenlikning med sine tidligere meninger kan også være ganske artig, så prosjektet er ikke dødfødt i det hele tatt, mener nå jeg.

 

Basement Jaxx - Good Luck, er dagens anbefaling fra meg :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...