Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jack Johnson, jeg må si, han har mye flott og avslappende sommermusikkaktige sanger. Jeg må si, det var ganske fresht å høre på det i en ellers stressende hverdag. Lærte meg Upside Down på gitar, og den gleder meg veldig :)

8670225[/snapback]

Ja, In Between dreams er et skikkelig godt sommeralbum. Minner meg om tida etter jeg dimma. :love:

Lenke til kommentar
Når det gjelder Sabbath, syntes jeg ikke de er store greien uten Ozzy. Men Ozzy er ingenting uten Sabbath heller.

8676808[/snapback]

Enig i at Sabbath er best med Ozzy og at Ozzy er best med Sabbath, men jeg synes nå han har klart solokarrièren ganske bra. "Gets me Through" er jo en kjempelåt.

Lenke til kommentar
Syntes Danzig perioden med Misfits var best.

8677235[/snapback]

Walk Among Us er favorittalbumet mitt, men Famous Monsters og American Psycho er jo knallalbum de også. Hater egentlig å velge der, da the Misfits er favorittbandet mitt. Med eller uten Danzig.

 

Hva syntes egentlig folket om Samhain og Danzig?

8680380[/snapback]

 

Danzig er verdens beste Heavy-metal band, Samhain har jeg ikke hørt. Danzig har en av de feteste vokalene noensinne, fint oppsumert.

 

Danzig perioden til Misfits er best, bedre sing-along refrenger, bedre stemme, bedre melodier og skitnere lyd.

Lenke til kommentar
Danzig perioden til Misfits er best, bedre sing-along refrenger, bedre stemme, bedre melodier og skitnere lyd.

 

Det du sier der er jeg helt enig i. Det er det som gjør Misfits med Danzig best.

 

Attitude! You got some fuckin' attitude! I can't believe what you say to me, you got some attitude .. If you don't shut your mouth you're gonna feel the floor ... :cool:

Lenke til kommentar

Mener du hiphop? I så fall, jeg prøvde å komme med en forklaring tidligere i tråden:

Uttrykka brukes om hverandre og det er i grunn helt greit. Jeg kan prøve å gi en forklaring: Rap er hva rappere gjør, altså rytmisk prating. Hiphop er en subkultur som oppsto i New York på 70-tallet. Rap er en del av hiphop-kulturen, og den korrekte termen på musikksjangeren er vel egentlig hiphop-musikk.

:)

8384041[/snapback]

 

Hippop er et uttrykk, som oftest nedsettende, som brukes om kommersiell "sellout" hiphop.

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...