Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan nokon forklare meg forskjellen på Techno og Trance?

8641447[/snapback]

Trance er vel mer sånn remix opplegg, hvor sangene varer veldig lenge (nærmere 7 min). Det er heller ikke så mye synging. Ofte sånn musikk man bruker på diskotek, har samme rytme og melodi hele tiden. Techno er mer varierende, synger vanligvis mer også.

 

Foretrekker techno framfor trance, selv om jeg ikke er fan av denne sjangeren :p

Lenke til kommentar

The Clash - London Calling: Bra, men ikke helt min greie.

 

Tool: Ænima og Lateralus: Nice. :thumbup:

 

Jimi Hendrix: The Ultimate Experience: Mye gromsanger her, vokalen er ikke toppers, men heltfantastisk gitarspilling.

 

Pearl Jam - Ten: Bra rock, men ikke helt overbevisende.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Sitter og hører på Hot Stuff nå. Må si jeg liker denne bedre enn Sam's Town. Åpningssporet er knallsterkt med en herlig bass med masse treble, men så synd de ikke drar videre med den lyden. Senere låter følger dessverre den typiske, kjipe indie-sound'en.

Lenke til kommentar
Personlig foretrekker jeg Flogging framfor Dropkick. Flogging har noe mer variasjon og drar den irske folkemusikken noe lenger syns jeg, i tillegg til å ha en litt mer særegen vokalist. Kan forøvrig anbefale albumet Drunken Lullabies.

8655114[/snapback]

Så absolutt enig, Flogging Molley er et fantastisk band, har ikke hørt mange lignende, og den særegne vokalisten gjør hele musikkopplevelsen fantastisk bra, jeg liker også det at de har "bakgrunnsvokaen" når hele resten av banden roper i bakgrunnen, man får en skikkelig bra folkemusikkfølelse av det

Lenke til kommentar
Sitter og hører på Hot Stuff nå. Må si jeg liker denne bedre enn Sam's Town. Åpningssporet er knallsterkt med en herlig bass med masse treble, men så synd de ikke drar videre med den lyden. Senere låter følger dessverre den typiske, kjipe indie-sound'en.

8665855[/snapback]

 

Hot Fuss :)

 

De fem første låtene er fantastiske. Og Midnight Show, hvilken godbit...

Lenke til kommentar
William Elliott Whitmore!

 

 

Folk/blues/country/bluegrass/roots/whateva. Jævla fett

 

http://www.myspace.com/whitmorewilliamelliott

 

YE!

8647728[/snapback]

 

Allrighty, først hørte jeg litt på det, men det satt ikke. Så hørte jeg "Dry" et par ganger, og i helvette mann, du slår til igjen. Pinadø bedre enn Spice Girls, og det sier sitt.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...