Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

heisann, jeg lurte på om noen har hørt den nye avril - plata, er den værdt pengene?

8612320[/snapback]

 

Jeg har bare såvidt hørt singelen "Girlfriend" og den suger. På de forrige platene var hun i det minste pop/rock, nå er det bare pop. Dårlig pop, tilogmed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt musikkeksperimentering i det siste:

 

The Killers - Hot Fuss falt i smak, hvorpå det oppfølgende albumet Sam's Town ikke var helt min greie.

 

Nine Inch Nails - Broken Nine Inch Nails - Year Zero: Ikke helt min greie, dog er jeg superfan av Just Like You Imagined.

 

Så skal jeg til å høre på Sonata Arctica - Unia.

 

Hvilket Sonata Arctica album mener dere er det "beste"?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Kan nokon forklare meg forskjellen på Techno og Trance?

8641447[/snapback]

 

hehe, nå kan jeg absolutt ingenting om Trance/Techno (Fanboy av Metal her), men det jeg tror er forskjellen er bare at Techno er mer irriterende. Er ikke det musikken som bare står på konstant "Repet"? :p

Lenke til kommentar

Trance defineres vanligvis som en melodisk musikksjanger som vanligvis holder en takt på mellom 130 og 160 taktslag per minutt, med deler som gjentas og ofte bygger opp og ned gjennom låten, mot pauser eller til sist et klimaks.

 

(fra wikipedia)

 

Usikker på hvordan jeg skal definere techno.

 

edit1: Hørte igjennom Sonata Arctica - Unia. Helt OK, men kunne vært mye bedre med en annen vokalist.

 

Noen som vil anbefale et The Who album mens vi er i gang?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Trance defineres vanligvis som en melodisk musikksjanger som vanligvis holder en takt på mellom 130 og 160 taktslag per minutt, med deler som gjentas og ofte bygger opp og ned gjennom låten, mot pauser eller til sist et klimaks.

 

(fra wikipedia)

 

Usikker på hvordan jeg skal definere techno.

 

edit1: Hørte igjennom Sonata Arctica - Unia. Helt OK, men kunne vært mye bedre med en annen vokalist.

 

Noen som vil anbefale et The Who album mens vi er i gang?

8643233[/snapback]

The Who.. o'yeah!

 

1.) Live at Leeds (ofte regnet som det beste live albumet ever)

2.) Who's Next (det albumet som har solgt flest plater, dog ingen personlig favoritt)

3.) Tommy & Quadrophenia (konseptalbum og episke)

4.) Meaty Beaty Big And Bouncy (veldig godt samlealbum fra deres 5 første år)

 

Ta forøvrig en titt på albumguiden min

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Hvilket Sonata Arctica album mener dere er det "beste"?

8642991[/snapback]

 

Jeg mener at "Winterheart's Guild" / "Silence" deler førsteplassen min :)

"Reckoning Night" og "Unia" ble aldri like bra som det gamle. De har helt mistet den herlige melodiske sounden de hadde.

 

Men kan jo glede meg over de gamle albummene da :)

Lenke til kommentar

Dream Theater - Images And Words: For "soft" for min smak.

 

Dream Theater - Awake: Dette falt heller ikke noe særlig i smak.

 

Hvis jeg ikke likte disse, er det verdt å sjekke ut Six Degrees of Inner Turbulence?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Dream Theater - Images And Words: For "soft" for min smak.

 

Dream Theater - Awake: Dette falt heller ikke noe særlig i smak.

 

Hvis jeg ikke likte disse, er det verdt å sjekke ut Six Degrees of Inner Turbulence?

8644019[/snapback]

 

Nei.

 

Du skrev tidligere at du likte Hot Fuss, men ikke Sam's Town. Hvorfor? Er jo ikke akkurat store forskjellen på albumene.

Lenke til kommentar
Dream Theater - Images And Words: For "soft" for min smak.

 

Dream Theater - Awake: Dette falt heller ikke noe særlig i smak.

 

Hvis jeg ikke likte disse, er det verdt å sjekke ut Six Degrees of Inner Turbulence?

8644019[/snapback]

 

Nei.

 

Du skrev tidligere at du likte Hot Fuss, men ikke Sam's Town. Hvorfor? Er jo ikke akkurat store forskjellen på albumene.

8644088[/snapback]

 

Sangene er rett og slett ikke like fengende som på Hot Fuss.

 

Høydepunkter på Sam's Town: Bones og When You Were Young.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å høre på den litt mer, Read My Mind og Bling (Confessions of a King) er fantastiske :)

8644108[/snapback]

 

Hehe, har hørt igjennom det 3 ganger, men men kan jo alltids forandre mening.

 

Ser at du har Tool i linken din, album anbefaling(er) der i gården? Hvilken gruppe/artist er mest nærliggende Tool?

 

edit: Hørte igjennom The Who - Tommy.

 

Det går vel under kategorien konseptalbum?

 

Jeg leste det du skrev om albumet, men jeg har ikke satt meg inn i selve bakteppe for albumet. Meget underholdende sanger, men tror jeg prøver å få fatt på Whos next i morgen å sjekke ut det.

 

Det jeg driver med er nemlig å sjekke ut eldre rock og annen musikk, noe som jeg egentlig ikke hører på. Tenker å sjekke ut The Ramones, Led Zeppelin, The Clash, The Who, Jimi Hendrix, Rolling Stones, Pink Floyd og Pearl Jam.

 

Noen betydelige dere føler jeg har glemt? (liker ikke Nirvana)

 

Kan ta sin tid, men må jo bruke litt tid for å sjekke noen av musikkhistoriens viktigste.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å høre på den litt mer, Read My Mind og Bling (Confessions of a King) er fantastiske :)

8644108[/snapback]

 

Hehe, har hørt igjennom det 3 ganger, men men kan jo alltids forandre mening.

 

Ser at du har Tool i linken din, album anbefaling(er) der i gården? Hvilken gruppe/artist er mest nærliggende Tool?

 

edit: Hørte igjennom The Who - Tommy.

 

Det går vel under kategorien konseptalbum?

 

Jeg leste det du skrev om albumet, men jeg har ikke satt meg inn i selve bakteppe for albumet. Meget underholdende sanger, men tror jeg prøver å få fatt på Whos next i morgen å sjekke ut det.

 

Det jeg driver med er nemlig å sjekke ut eldre rock og annen musikk, noe som jeg egentlig ikke hører på. Tenker å sjekke ut The Ramones, Led Zeppelin, The Clash, The Who, Jimi Hendrix, Rolling Stones, Pink Floyd og Pearl Jam.

 

Noen betydelige dere føler jeg har glemt? (liker ikke Nirvana)

 

Kan ta sin tid, men må jo bruke litt tid for å sjekke noen av musikkhistoriens viktigste.

8644143[/snapback]

 

Når det gjelder Tool, sjekk ut Ænima og Lateralus :) Det mest nærliggende Tool er A Perfect Circle, et annet glimrende band, men samme vokalist som Tool.

 

Andre tips: Led Zeppelin - Debuten, IV, Physical Grafitti. P

ink Floyd - Wish You Were Here, Dark Side of the Moon, Animals.

Pearl Jam - Ten og Vs.

Stones - Exile on Main St. Sticky Fingers

The Clash - London Calling

Lenke til kommentar
Dream Theater - Images And Words: For "soft" for min smak.

 

Dream Theater - Awake: Dette falt heller ikke noe særlig i smak.

 

Hvis jeg ikke likte disse, er det verdt å sjekke ut Six Degrees of Inner Turbulence?

8644019[/snapback]

 

Nei.

 

Du skrev tidligere at du likte Hot Fuss, men ikke Sam's Town. Hvorfor? Er jo ikke akkurat store forskjellen på albumene.

8644088[/snapback]

 

Sangene er rett og slett ikke like fengende som på Hot Fuss.

 

Høydepunkter på Sam's Town: Bones og When You Were Young.

8644103[/snapback]

 

Rart hvor mange som liker Bones. Det er kanskje det sporet jeg synes er dårligst av alle på Sam's Town, men hver sin smak.

 

Uansett så anbefaler jeg deg å høre igjennom Uncle Johnny og Read My Mind en gang til. Enterlude og Exitlude liker jeg også godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...