Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Nedskrevne noter er også like mye musikk som gråstein, ifølge ditt utsagn

Noter i seg selv er bare et stykke papir som regel. Null musikk der. Det som derimot er musikk er når noen leser notene, tolker de og synger/spiller som følge av det. Da fremfører man musikk. En note/et stykke papir kan ikke lage lyd på egen hånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nedskrevne noter er også like mye musikk som gråstein, ifølge ditt utsagn

Noter i seg selv er bare et stykke papir som regel. Null musikk der. Det som derimot er musikk er når noen leser notene, tolker de og synger/spiller som følge av det. Da fremfører man musikk. En note/et stykke papir kan ikke lage lyd på egen hånd.

8521349[/snapback]

Jeg har bare bestandig tenkt på noter/sangtekster som musikk. Selvfølgelig ikke på samme måte som de er framført, men like mye musikk, råmaterialet til musikk. Vet ikke hvorfor har bare bestandig tenkt på det slik, derfor jeg, "feil-tolket" det som ble skrevet på forige side.

Lenke til kommentar
Det er allment kjent at Bono er dyktig i det han driver med. Å si noe annet er regelrett tåpelig.

8517891[/snapback]

Sterkt uenig. Jeg har hørt barnesanger med mer intensitet enn tekstene til Bono

8521391[/snapback]

Intensitet har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

8521391[/snapback]

Tok utgangspunkt i #1 på listen over mest populære sanger på last.fmen din.

I am a gambler, God knows, I've been around

I've lived it up and now I'm livin' it down

I've played some hunches, and I've played some blues

A man with nothing ain't got nothing to lose

vs.

See the stone set in your eyes

See the thorn twist in your side

I wait for you

Sleight of hand and twist of fate

On a bed of nails she makes me wait

And I wait....without you

[...]

My hands are tied

My body bruised, she's got me with

Nothing left to win

And nothing else to lose

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Tror nok at Nyhus kan bryne seg på tekstene på Achtung Baby og komme slukøret tilbake med halen mellom bena. Kanskje det beste lyriske album som noensinne er laget.

Noen tips....One, Until the end of the world, Ultra Violet, Love is Blindness.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

8521391[/snapback]

Tok utgangspunkt i #1 på listen over mest populære sanger på last.fmen din.

I am a gambler, God knows, I've been around

I've lived it up and now I'm livin' it down

I've played some hunches, and I've played some blues

A man with nothing ain't got nothing to lose

8521445[/snapback]

Å bruke Rebel meets Rebel i en "konkuranse" om best tekstskriving er jo idioti i seg selv. Jeg kan informere om at jeg har hørt alt U2 har gitt ut på skive, da hele slekta elsker bandet. Sangene har jeg hørt så mye at jeg kan mange av tekstene utenat. Så jeg har hørt Achtung Baby flere ganger enn jeg selv ønsker, og synes fortsatt at det er kjedelige tekster. De er så oppbrukt og vanlige. Kjedelig.

Lenke til kommentar

Din personlige mening om U2 har forsåvidt ingenting med saken å gjøre. Poenget er at man kan med trygghet si at "det er allment kjent at Bono er dyktig i det han driver med." Basert på generell oppslutning og interesse rundt bandet.

Lenke til kommentar
Din personlige mening om U2 har forsåvidt ingenting med saken å gjøre. Poenget er at man kan med trygghet si at "det er allment kjent at Bono er dyktig i det han driver med." Basert på generell oppslutning og interesse rundt bandet.

8521562[/snapback]

Jeg må få si jeg er uenig, eller hva?

Det er allment kjent for normale mennesker at Lars Ulrich er en dyktig trommis også. Allmenne meninger og fakta er ikke alltid samme greia. Musikk og lyrikk er så ufattelig subjektivt at "det er allment kjent" ikke er noe godt argument.

Jeg synes ikke teksten som ble postet noen innlegg tilbake var spesielt bra og det må jeg få lov til. Musikken til U2 er helt okey, bra som bakgrunnsstøy, men for meg intet mer.

Lenke til kommentar
Er ikke fan av U2 selv, men er fortsatt sikker i min sak. Bono er dyktig i det han driver med, punktum!

Btw.: Hvem er Lars Ulrich?

8521645[/snapback]

Trommisen i Metallica, dansk.

Og det er ikke allmenn kjent at han er en dyktig trommis. Hører 95 % negativt om han, selv om han er en helt ok trommis.

Lenke til kommentar
Btw.: Hvem er Lars Ulrich?

8521645[/snapback]

Du tuller nå ikke sant?

edit:

Og det er ikke allmenn kjent at han er en dyktig trommis. Hører 95 % negativt om han, selv om han er en helt ok trommis.

Spør en vanlig person, ikke en her inne. Her går det mote i å henge ut forskjellige musikere, f.eks Ulrich. Om du spør en gjennomsnittlig metal/rock fan kommer de til å si han er dyktigere enn de fleste. Slik er det ihvertfall i distriktet her.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Bah, Metallica, der har du virkelig søppel.

8521667[/snapback]

[...]man kan med trygghet si at "det er allment kjent at Metallica er dyktig i det de driver med." Basert på generell oppslutning og interesse rundt bandet. :ph34r:

Lenke til kommentar

Mener også at Queen fortjener en plass på den lista...

Were having a miracle on earth

Mother nature does it all for us

The wonders of this world go on

The hanging gardens of babylon

Captain cook and cain and able

Jimi hendrix to the tower of babel

Its a miracle its a miracle its a miracle

Its a miracle

Fra låten "The Miracle" :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...