Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk som sier at Jokke er tidenes beste låtskriver har ikke hørt nok Dylan.

8515878[/snapback]

Springsteen og Bono er noen jævler de og :)

8516394[/snapback]

Bono? Narr meg ikke til å le! Hva er så ekstraordinært med tekstene hans?

8517102[/snapback]

Personlige meninger er gærnt? Er vel allmenn kjent at Bono er blant de dyktigste låtskriverne vi har i musikkverden. Hør på One eller War-skiva, så finner du det ut, men det gidder du vel ikke uanz, så det er nytteløst.

Lenke til kommentar
Personlige meninger er gærnt? Er vel allmenn kjent at Bono er blant de dyktigste låtskriverne vi har i musikkverden.

8517144[/snapback]

Flott måte å prate rundt seg selv på. Det er jo ikke din personlige mening lenger om det er allmenn kjent?

Det er dessuten første gangen jeg har hørt Bono nevnt i en diskusjon om gode låtskrivere. Må nesten være fanboyish for å mene noe slikt.

Lenke til kommentar
Personlige meninger er gærnt? Er vel allmenn kjent at Bono er blant de dyktigste låtskriverne vi har i musikkverden.

8517144[/snapback]

Flott måte å prate rundt seg selv på. Det er jo ikke din personlige mening lenger om det er allmenn kjent?

Det er dessuten første gangen jeg har hørt Bono nevnt i en diskusjon om gode låtskrivere. Må nesten være fanboyish for å mene noe slikt.

8517186[/snapback]

Nei, man må ikke være fanboy for å mene noe slikt, dessuten er jeg ikke fanboy av U2. Hører nesten ikke på bandet lengre.

Lenke til kommentar
Jaha?

Tekster er en vital del av musikken, så forklar meg hva som gjør at de to ikke har noe med hverandre å gjøre?

8520460[/snapback]

Tekster er ikke musikk, er kun først når man framfører det ved hjelp av toner. Ergo er en nedskrevet tekst like mye musikk som gråstein.

Lenke til kommentar
Jaha?

Tekster er en vital del av musikken, så forklar meg hva som gjør at de to ikke har noe med hverandre å gjøre?

8520460[/snapback]

Tekster er ikke musikk, er kun først når man framfører det ved hjelp av toner. Ergo er en nedskrevet tekst like mye musikk som gråstein.

8520673[/snapback]

Når man synger en tekst, blir det musikk

Edit:

Nedskrevne noter er også like mye musikk som gråstein, ifølge ditt utsagn

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
Jaha?

8520460[/snapback]

8520673[/snapback]

Edit:

8520754[/snapback]

Wtfuckz? Skrev ikke jeg at når man synger en tekst blir det musikk da? Sist jeg sjekket bruker man toner når man synger, eller har jeg misforstått helt?

En tekst, i kun sitt format er like mye musikk som all annen nedskreven tekst. Bibelen og den første Pelle og Proffen boken er like mye musikk som en nedskreven tekst.

Kaller du maling for et bilde?

Lenke til kommentar
Jaha?

8520460[/snapback]

8520673[/snapback]

Edit:

8520754[/snapback]

Wtfuckz? Skrev ikke jeg at når man synger en tekst blir det musikk da? Sist jeg sjekket bruker man toner når man synger, eller har jeg misforstått helt?

En tekst, i kun sitt format er like mye musikk som all annen nedskreven tekst. Bibelen og den første Pelle og Proffen boken er like mye musikk som en nedskreven tekst.

Kaller du maling for et bilde?

8521086[/snapback]

Jammen, beklager så mye...jeg som feil leste litt, tydeligvis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...