Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål til Glint (nice earholes btw): Hva er det du gjør mens du hører på drone? Problemet mitt er at jeg ikke har tålmodighet til å bare sitte og lytte til det.

8440849[/snapback]

 

Gjør ikke noe fryktelig spesielt. Spiller det som oftest uforsvarlig HØYT. Bruker å ha Slomo på øret når jeg leser Lovecraft. Passer som hånd i hanske.

Spill Sunn O))) - DECAY2 [NIHIL'S MAW] fra White2-plata med farlig høyt volum på et par dugandes høytalere. Å ho'i-læll.

 

"Maximum volume yields maximum results."

 

...og ikke hør på nissen! Han juger.

Endret av Glint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, det må høres. Har tilgode å bli skikkelig frelst av drone.

8440598[/snapback]

 

Hæhæh! Du vil, du vil, men får det ikke til!

 

Har jeg anbefalt Asva - Futurists Against the Ocean? "The drone record for people who hate drone records"

8440727[/snapback]

 

Asva er nice. Hvor burde jeg starte på Khanate dicoen?

Lenke til kommentar
Fear of a Blank Planet - Årets plate ffs. Noen andre som har fått tak i Porcupine Tree's nye mesterverk?

8433763[/snapback]

Har spilt den igjen og igjen siden releasedato.. Får ikke helt "tak" i Sleep Together, men resten er elskbart.

 

Steven Wilson er gutten sin, det.

8442510[/snapback]

 

Agreed agreed. Sleep Together er etter min mening platas svakeste låt. Men med sanger som Fear of a Blank Planet og Anesthetize gjør det ingenting :)

 

Porcupine kommer til Rockefeller snart. Jeg hater 18års aldersgrense :(

Lenke til kommentar
Arctic Monkeys - This House is a Circus.

 

Apene har gjort det igjen! Haha. Nesten årets låt.

8456125[/snapback]

 

Enig, så enig. Men ikke min favoritt fra skiva.

 

Brianstorm, D is for Dangerous, Teddy Pickers - alle små genistreker.

 

Klarer ikke la være å høre igjennom albumet. :love:

Lenke til kommentar

Har gått til anskaffelse av Arctic Monkeys sin nye skive "Favourite Worst Nightmare"

 

Ble faktisk positivt overrasket over deres nye skive. Var nesten sikker på at de kom til å gjenta seg selv for mye, noe jeg synes ofte skjer innen denne typen rock. Heldigvis gjorde de ikke det. Når det er sagt må jeg si at jeg ikke synes denne platen er like bra som den gamle (det er dog etter kun en gjennomlytting, snart to)

 

De har fortsatt de litt funky basslinjene (med ny bassist) og fantastiske tekstene. Men jeg synes på en måte det er noe som mangler. Syns stemmen til Alex Turner er litt mindre interessant og litt mindre "britisk" nå enn før. Riffene føles heller ikke like energiske når de skal være det heller. Er fortsatt flere gode sanger på skiva, men på "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not" så var etter min mening alle sangene gode.

 

Sanger på skiva jeg liker er: "Fluorescent Adolescent", "The Bad Thing" "Old Yellow Bricks"

 

Edit: Vi har bare nevnt forskjellige sanger som "favoritter" :)

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Edit: Vi har bare nevnt forskjellige sanger som "favoritter"  :)

8459617[/snapback]

 

Det tyder veldig bra. :D

 

Vil dra frem "The Only Ones Who Know" også - stemningsfull og fin sang. Vil kalle den albumets svar på "Riot Van".

Endret av edds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...