Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fear of a Blank Planet - Årets plate ffs. Noen andre som har fått tak i Porcupine Tree's nye mesterverk?

8433763[/snapback]

En hyllest til Fear of a Black Planet, eller?

8435455[/snapback]

Tror neppe den har noe å gjøre med Public Enemys mesterverk :)

Nurzum: Har ikke hørt den, venter til release, gleder meg. Har fått dilla på apene nå i det siste, fullengdern deres har fått masse spilletid her i det siste. Herlig skive. Brianstorm lover bra hvertfall, kongesang.

Lenke til kommentar
Mine personlige K&L favoritter er Berstefarsvise, Kanskje Kommer Kongen, Spaservise og Dum og Deilig.  :thumbup:

Jeg blir aldri lei. Det er så fengende. K&L gjør meg skremmende glad.  :D

8432595[/snapback]

Har samme greia med Geir Børresen, smurfesangen.

"Hvem kan gjennom et nøkkelhull? Vi kan gjennom et nøkkelhull!"

Lenke til kommentar

Fear of a Blank Planet - Årets plate ffs. Noen andre som har fått tak i Porcupine Tree's nye mesterverk?

8433763[/snapback]

En hyllest til Fear of a Black Planet, eller?

8435455[/snapback]

Tror neppe den har noe å gjøre med Public Enemys mesterverk :)

Det var vel en litt korttenkt respons. Selvsagt har de noe med hverandre å gjøre, PE's album er jo legendarisk.

Steven Wilson has mentioned that the album's title is a direct reference to the 1990 Public Enemy album, Fear of a Black Planet. He explained that race relations was a major issue when it was released and that nowadays he sees "coming to terms with information technology and coming to terms with the 21st century" as a more modern issue.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fear_of_a_Blank_Planet

Lenke til kommentar

Sitter og hører på denne plata ved navn Animamima. Polygeniet og multiinstrumentalisten Keiji Haino med Sitaar Tah!, et sitarorkester på 20 mann, som lager den deiligste og mest intense drone jeg har hørt på lenge. Sitarene bygger opp et crescendo som ender opp med å høres ut som en gigantisk bisverm mens Keiji løper fra instrument til instrument. Har lyst til å legge meg på stuegølvet og ta meg en røyk. Katarsisk.

Lenke til kommentar
Hmm, det må høres. Har tilgode å bli skikkelig frelst av drone.

8440598[/snapback]

Hæhæh! Du vil, du vil, men får det ikke til!

Har jeg anbefalt Asva - Futurists Against the Ocean? "The drone record for people who hate drone records"

Lenke til kommentar

8433763[/snapback]

Har spilt den igjen og igjen siden releasedato.. Får ikke helt "tak" i Sleep Together, men resten er elskbart.

Steven Wilson er gutten sin, det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...