Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg raidet fatterns platesamling, og fant disse interessante vinylene:

 

Slade - Nobody's Fools

Talking Heads - Remain in Light

Neil Young - American Stars N' Bars

 

Nå lurer jeg på hvor jeg skal begynne, har ikke helt oversikten over hva jeg liker/ikke liker av disse platene. Noen som kan anbefale meg et sted å begynne? Det ligger forhåpentligvis en hel del bra musikk her, men jeg vet ikke hva jeg skal starte med.

8328163[/snapback]

 

Nå som det har gått noen dager har du vel oppdaget at listen kunne vært så kort (som over) ? :whistle:

Lenke til kommentar
Nå som det har gått noen dager har du vel oppdaget at listen kunne vært så kort (som over) ?  :whistle:

8364321[/snapback]

Javisst, jeg har gjort noen erfaringer. Neil Young-plata falt i smak, det samme med Talking Heads. Slade har jeg enda ikke hørt, sammen med noe av det andre, men de to du nevner er i hvertfall veldig grei musikk.

Lenke til kommentar

Hmm, det der så jeg for noen dager siden, men trodde jeg bare så siden i en annen layout (noe à la "enkel visning" som man kan få opp av forumet her hvis man søker på Google) (hadde nettopp sett siden i den "gamle" layouten). Rygg sa jo at de ferdigstilte et nytt studioalbum i juni i fjor (+ lagde filmmusikk til en amerikansk film), så nå begynner det vel å bli på tide, ja :)

Lenke til kommentar
Øøøøøøøøøøh?

 

 

 

 

Crowley! :w00t:

8354820[/snapback]

Kva har eg gjort no da? Det var ikkje meg, eg lovar. :no:

 

:hmm:

8361469[/snapback]

Visst du leser hele posten min MED qouter, så skjønner du det nok! ;)

8370863[/snapback]

Hmm. Den høgfrekvente lyden skal høyres, eller skal vedkomande høyre den? Om sistnemnde så ville eg sagt "må høyrast".

 

Men vi pirker veeldig, no. :roll:

Lenke til kommentar
En hjelpelærer på skolen spurte meg hva forskjellen på sjangeren Rap og Hip-Hop er, jeg kom ikke fram til noe fornuftig, siden jeg ikke bryr meg om slik musikk, har jeg heller ikke satt meg inn i den. Jeg lurte på om noen hadde noen gode forklaringer på forskjellene, om det er noen, osv :)

8383939[/snapback]

 

Rap = vokal

hip-hop = musikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...