Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Da har jeg raidet fatterns platesamling, og fant disse interessante vinylene:

Slade - Nobody's Fools

Paul McCartney & Wings - Band on the Run

Wings - Red Rose Speedway

Wings - Wild Life

Wings - At the Speed of Sound

Talking Heads - Remain in Light

Neil Young - American Stars N' Bars

George Harrison - The Best of George Harrison

Nå lurer jeg på hvor jeg skal begynne, har ikke helt oversikten over hva jeg liker/ikke liker av disse platene. Noen som kan anbefale meg et sted å begynne? Det ligger forhåpentligvis en hel del bra musikk her, men jeg vet ikke hva jeg skal starte med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem her så Beat For Beat i går kveld på NRK? Mitt kjære søskenbarn Frank Kjosås deltok!  :w00t:

8326854[/snapback]

Jeg så det! I alle fall delvis, og denne Kjosås var flink :)

Og småpen :roll:

Endret av aanees
Lenke til kommentar

Noen som har hørt Think I'm up for you and I av Minor Majority? Føler virkelig jeg har hørt den før, men finner ikke ut noe på google. Noen som vet om andre som har spilt inn denne sangen, eller om en lignende sang jeg forveksler den med? Irriterer meg like mye hver gang jeg hører den. :p

Lenke til kommentar

Jeg har Queen maraton idag.

Har hørt de tre første platene (I,II og Sheer Heart Attack), så har en god del igjen. Hører platene kronologisk etter når dem er gitt ut, så lista blir å se slik ut:

- I (1973)

- II (1974)

- Sheer Heart Attack (1974)

- A Night At The Opera (1975)

- A Day At The Races (1976)

- News Of The World (1977)

- Jazz (1978)

- The Game (1980)

- Hot Space (1982)

- The Works (1984)

- A Kind Of Magic (1986)

- The Miracle (1989)

- Innuendo (1991)

- Made In Heaven (1995)

Måtte låne noen album hos min onkel og noen hos min pappa, er vell bare Flash Gordon som mangler her, men tror det er nok med 14plater i Queen Maratonet :wee:

Lenke til kommentar
Jeg har Queen maraton idag.

Har hørt de tre første platene (I,II og Sheer Heart Attack), så har en god del igjen. Hører platene kronologisk etter når dem er gitt ut, så lista blir å se slik ut:

- I (1973)

- II (1974)

- Sheer Heart Attack (1974)

- A Night At The Opera (1975)

- A Day At The Races (1976)

- News Of The World (1977)

- Jazz (1978)

- The Game (1980)

- Hot Space (1982)

- The Works (1984)

- A Kind Of Magic (1986)

- The Miracle (1989)

- Innuendo (1991)

- Made In Heaven (1995)

Måtte låne noen album hos min onkel og noen hos min pappa, er vell bare Flash Gordon som mangler her, men tror det er nok med 14plater i Queen Maratonet :wee:

8334344[/snapback]

Ferdig, ååååå så deilig det har vært :love:

Må bare si at jeg har sansen for de tidligste platene, de som ligger innenfor 70-tallet liker jeg best. "A Night At The Opera" er klar favoritt, det er et fantastisk album, der favoritten min '39, ligger :)

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Nei, ikke helt. Men på LAN i går mens han ene var på jobb satte jeg på Thomas Toget ft. 50cent, som er en 50cent sang der Thomas Togets melodi er lagt over (og de er helt like). Den er veldig kort, og ble spilt av flere hundre ganger på last.fm :p

Derimot har jeg noe som er spilt av flere tusen ganger. Kan ikke kalle det en sang. Er mer lignende en polyfonisk ringetone. Var en melodi jeg hadde hekta på når jeg var mindre. 25 sekunder lang, om og om igjen, hele tiden :whistle:

Lenke til kommentar
Nei, ikke helt. Men på LAN i går mens han ene var på jobb satte jeg på Thomas Toget ft. 50cent, som er en 50cent sang der Thomas Togets melodi er lagt over (og de er helt like). Den er veldig kort, og ble spilt av flere hundre ganger på last.fm :p

Derimot har jeg noe som er spilt av flere tusen ganger. Kan ikke kalle det en sang. Er mer lignende en polyfonisk ringetone. Var en melodi jeg hadde hekta på når jeg var mindre. 25 sekunder lang, om og om igjen, hele tiden  :whistle:

8343314[/snapback]

Hehe..

49153 minutter / 819 timer / 34 døgn. Utrolig nok. :) Siden sangen er 3.15 minutter lang.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...