Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Blablabla(til Tool diskusjonen rett over og lenger oppe...)

Noen som har noe musikk å anbefale? Sjanger spiller ikke noe rolle bare anbefalingen blir begrunnet godt nokk.

8132327[/snapback]

Kings of Leon, kødder ikke!!

For sent å begrunne det, men fyaen... Det er noe av det beste innen Rock n' Roll for tida!

8133249[/snapback]

Vokalisten har iallefall et fantastisk særpreg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Apples in Stereo, på grunn av låter med navn som Sunndal Song. Mer seriøst, veldig flott indie pop/rock, fra samme miljøet som Neutral Milk Hotel.

Om du er ute etter noe i den roligere gata, så sjekk ut Amon Tobin. Svært avslappende elektronisk jazz/fusion. Skiva Bricolage er et must.

Ang REM, så er jeg ikke begeistret. Enkelte gode låter, men mesteparten fra den kanten er dørgende kjedelig.

Endret av olsen
Lenke til kommentar

Må si Mika cd'en tok meg litt på senga. Fantastisk pop. Herlig artig musikk. Terningkast 1 i VG, mens Kulturo ga den 9/10. Dette har stort sett gjenspeilet seg de fleste steder. Enten man hater man den eller så elsker man den. Må si jeg faller inn under den siste kategorien. Dette er en lekende lekker cd og både jeg, madammen og ungene storkoser oss når den settes på. Blir i godhumør av den. :)

Mest av alt minner dette om Queen, spesielt stemme og falsetten. Selv om dette er pop og ikke rock.

Lenke til kommentar

Nå kommer jo Motorpsycho til quarten. Hva syns dere om de? Jeg har det nyeste albumet og jeg synes det er ganske bra, men hva mer bra finnes det av de.

Ang. REM; de er legendariske og lager fantastisk musikk. Det sier jeg ikke som REM fan, men som en nøytral person som egentlig ikke har hørt så mye av de. De lager sangene som morgendagens artister vil covre... Velfortjent at de har blitt udødligjort i Rock & Roll Hall of Fame.

Lenke til kommentar
Nå kommer jo Motorpsycho til quarten. Hva syns dere om de? Jeg har det nyeste albumet og jeg synes det er ganske bra, men hva mer bra finnes det av de.

8171269[/snapback]

Har ikke hørt så mye av Bent & Snah. Har hørt litt på det nyeste, og Kill Devil Hills er helt rå. Sykt riff som kommer ca. 2:30 uti sangen. Så har man jo Demon Box og Timothys Monster som er meget gode skiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...