Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange her som hører på blues egentlig?  Har liksom ikke sett så mye til det her på forumet.

8014816[/snapback]

Jeg hører litt på blues, men ikke så mye som jeg burde. Har blitt hakket i overkant med indie de siste årene. Liker veldig godt Rory Gallagher, særlig live-skiva Irish Tour. Har også blitt en del Bjørn Berge i det siste, og han klassifiseres vel som blues, selv om soundet hans ofte ligger nærmere rock. Var på konsert med ham for ei ukes tid siden, det var storveis!

---

Oppdaget nettopp The Apples in Stereo nå. Har ikke fått hørt så mye, men det jeg har hørt er fengende saker. En del av Elephant 6-kollektivet som også står bak Neutral Milk Hotel og The Olivi Tremor Control. Virkelig verd en lytt!

Lenke til kommentar

Hører noe på blues jeg og. Har ike noe artistnavn eller sanger akkuratt på tunga, men liker best den litt gammeldagse buesen med munnspill, piano og fine gitarsoloer.

 

Satt å så på en konsert med Chris Rea på nrk1 i går. Var en sang der som var ganske fin, nice gitarsolo. "Somewhere between highway 61 & 49" tror jeg den het. :)

Når jeg hører slike fine gitarsoloer så skulle jeg ønske at jeg bare kunne dra opp en gitar og spille med. Men kan ikke spille, så :p

Endret av -Redhead-
Lenke til kommentar
The Shins er Indie-POP.

7996996[/snapback]

Har aldri skjønt den "sjangeren". Det er jo tidenes paradoks.

8007503[/snapback]

Inidie er rett og slett upopulær pop. =D

(eller "undergrunns"-pop)

 

Pop som har samme stil som pop, men som aldri klatret listene. (og gjerne har eget selskap...)

 

-----

 

Sannhet med modifikasjoner, indie har vel litt sin egen stil... men jeg kan ikke så mye om det. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Inidie er rett og slett upopulær pop. =D

(eller "undergrunns"-pop)

 

Pop som har samme stil som pop, men som aldri klatret listene. (og gjerne har eget selskap...)

 

-----

 

Sannhet med modifikasjoner, indie har vel litt sin egen stil...  men jeg kan ikke så mye om det. :p

8027926[/snapback]

Indie refererte i utgangspunktet til alle band og artister som ble gitt ut på selvstendige plateselskaper, altså ikke blant "de fem store". Punk var jo den første indie, representert ved eksempelvis Black Flag. Utover 80- og 90-tallet begynte de store plateselskapene å plukke opp "indie-pop" band, ofte med horrible utslag, som radioformaterte låter, lettere kommersialisering av lydbildet og andre grep for å øke appellen blant "vanlige folk".

 

I dag er indie-begrepet todelt og peker både til independent music og til den britiske skranglete gitarpopen som oppstod på 80-tallet med blant annet The Smiths og senere den amerikanske emo-musikken.

 

Det skal ikke være greit.

Lenke til kommentar
Æsj, det nye albumet til AIR var ikke det jeg hadde håpet det skulle bli. Litt ...uinspirert og kjedelig? Men for all del, behagelig musikk.

8027717[/snapback]

Hey! Er det noe jeg ikke har fått med meg nå? Air med nytt album?

8028231[/snapback]

Ikke no å skryte av. Kjeda meg rett og slett. Nei, det var ikke som Moon Safari og Talkie Walkie iallefall

Lenke til kommentar
I dag er indie-begrepet todelt og peker både til independent music og til den britiske skranglete gitarpopen som oppstod på 80-tallet med blant annet The Smiths og senere den amerikanske emo-musikken.

 

Det skal ikke være greit.

8029954[/snapback]

Som er ganske lite emo, men er blitt dradd inn i det fordi mange emoer hører på det?

Emo-musikk er faktisk EN (1) sjanger. Og den stammer fra hardcore/punk-musikk. Så det så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...