Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd fra ICE


Anbefalte innlegg

sitat fra web siden dems :

Spørsmål

Hva inngår i abonnementet?

 

Svar

Trådløst Bredbånd er en ren internettaksesstjeneste. E-postadresse og hjemmesideplass inngår ikke.

 

Vi har 2 typer modem/abonnement. Dette er usb-modem og wlan-modem.

 

Vi er kontinuerlig opptatt av at alle våre kunder skal få en optimal brukeropplevelse. Derfor forbeholder vi oss retten til å varsle våre kunder dersom nedlastningsvolumet blir meget stort (kontinuerligt over 1 GB/måned for USB modem og 2GB/måned for WLAN modem). Dersom ikke bruken endrer seg etter en slik varsling kan Nordisk Mobiltelefoni kreve betalt for volymer over 1 GB/måned, alternativt avslutte kundeforholdet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme har skjedd her AnaXyd.

Er som det blir sagt: "blir ICE en sukksess, er det dømt til å gå dukken" hehe

flere som får ICE jo tregere og dårligere blir det

med mindre de slnger opp en haug med utstyr overalt da

8019004[/snapback]

Syntes også de kan fjerne 1G grensa... Dette er jo helt stygt å ha nå i dagens samfunn...

8019096[/snapback]

 

Kunne ikke hvert mer enig :realmad:

Heldigvis sa de at jeg ikke trengte å bry meg så mye om den grensa siden det ikke var mange ice brukere på denne antenna.

8019122[/snapback]

 

Hmm... Noen som kan se en sammenheng? Er du SIKKER på at du vil ha bort den grensa?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen som har klart å sette ICE D20 modemet i bridge?

(Slik at det fungerer kunn som modem og ikke ruter)

Må da finnes en fiks for dette, siden den innebygde funksjonaliteten suger!

PS: Fikk ikke så veldig mye ut av telnetfunksjonaliteten :hmm: en...

 

Er forresten fattern's D20 modem. Selv har jeg et EDGE modem med all den funkjsonaliteten man kan tenke seg, men det skal til hytta (og er dessuten tregere). På hybelen benytter jeg WiMAX :D

Lenke til kommentar
Derfor mener jeg at de kan sette opp flere antenner, og eventuelt øke hastigheten... Hvis dette er mulig..

8022782[/snapback]

 

Problemet med og sette opp mange antenner er jo at du får forstyrrelser i og med senderne vil overlappe, 450Mhz sin store styrke er rekkevidden og dette er både ICE sin styrke og problem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har en kompis som har bredbånd fra ICE, han ligger midt mellom Elverum og Hamar.

 

Vi testa ping mot vg.no og fikk rundt 175ms... noe ujevnt, men virket ok

En test med hardware sin speedometer, viste rundt 500kbit ned og 40kbit opp.

 

MEN...

 

Det hakker veldig på ventrilo, og han kan ikke snakke i det hele tatt, da går pingen til værs.

 

Det virker som effektiv upload er temmelig dårlig her.

Dette er MED den antenna som du kan kjøpe til 750bøkk..

 

Er det noen som vet om man kan få tak i bedre antenner..eller hvordan man kan finne optimal retning på den?

 

Hilsen

 

Jan

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Hei!

 

Lurte på om det var noen som har fått bredbånd fra ICE (Tidligere NordiskMobiltelefon) enda? Jeg var selv test-pilot og da fungerte det meget greit. Håper vi kan samle alle erfaringer med ICE i denne tråden! :D

 

En annen ting jeg lurer på er hvor lang antennekabel det følger med retningsantennen de har? Noen som har bestilt den?

Hei .Har hatt ice 11/2 år nytt modem før jul,funka veldig bra med det samme men kortvarig,nå er farten lav igjen men litt bedre enn før 150/450 ned ca 100/200 opp.Set nye modemet har lett for å miste dns og må stadig resettes,men avslutter ofte nedlasting sjøl om du ikke kommer på nett.Kablen til uteantenne er 10 meter.ice funker med e-post men finner ofte ikke siden da det er for tregt.Heller et small bånd enn bredbånd.Men dessverre enste som virker her,nextgntel prøvde langdistanse men fikk ikke kontakt med det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er det tid, for en lang oppdatering kan man vel si:

 

Ice har utvilklet nye modem, som jeg selv har.

De har fjernet, den 1gb greiia derre snakker så mye om, de har alldri lakt ut bøtter for det, de gjordet det bare for å skremme litt, så flere kunne få bruke nettet osv.

 

JEg har selv den d35 routern på hytta, veldig fornøyd. har vel en hastighet på 1300ned og 600opp ifølge, ledente test program speedtest.net:)

Lenke til kommentar

HEii , glemmer av dette forumet jeg.=)

JA angåendet så var vel det på siden derres, eiller spurte jeg på tlf, ikke godt og si

men jeg får 16000ned og mellom 400-800opp" Det er på hytta okkså da, og er ikke noe kjett sted.

er den kjente lotto komunen Verdal*n, så sikkert noe lotto folk har årna det bra, neida.:=) går det og skifte navn her inne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...