Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd fra ICE


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg begynte å bruke ICE for ca en måned siden, men nå er jeg rimelig lei.

De sliter vistnok med stabiliteten til nettet, igår ble nettet brutt ved hvert 10 minutt, da må jeg gå opp å skru av og på modemet. Håpløst spør du meg.

 

Jeg har snakket med support der inne, og de vet ikke når de klarer å løse problemet.........

 

Flere som har hatt problemer med nettet i det siste ??

 

PS, med utendørs antenne og skrudd av brannmur og virus progr. har jeg fått til en maks hastighet på 650 kb, langt unna de 2mb de " lover "....... og hastigheten varierer veldig også, som oftest har jeg 300kb bare. :thumbdown:

 

Ser ann over helga, er ikke ting blitt bedre da så sender jeg utstyret tilbake til de !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde store problemer i helga som jeg skrev i en tidligere post.

Men tror dette skyldtes ustabilitet i nettet til ICE.

Nå er det mer stabilt...

Hender jeg faller ut en kort stund, men ikke måttet restarte modemet enda som jeg husker.

 

Torik: du må ikke fysisk restarte modemet, du kan logge deg på modemet og reboote det derfra.(ikke det at det løser ustabiliteten)

 

Problemet mitt har vært DNS(ser det ut til så langt jeg kan skjønne)

Det kan også være at jeg rett og slett mister kontakten med "server"/ice, at div pakker blir borte eller ikke helt finner frem etc.

Ikke stort peil på trådløstnett, men vet at ping etc. kan bli temmelig høy til tider.

 

Hastigheten ja, den har ikke vært den store, 300 er vel det meste jeg har hatt.

Men klager egentlig ikke, det går ikke for treig til at jeg blir irritert eller utålmodig.

 

 

Og til slutt.... noen som kan vise meg hvor ICE informerer om prisen for MB etter å ha oversteget enten 1 eller 2GB grensen?

 

Fikk forsåvidt svar på en mail jeg sendte kundeservice her.

Der sto det at de ville gi en advarsel om man hadde overdreven bruk den mnd det gjaldt, fortsatte dette den neste mnd ville man bli fakturert for overforbruket.

Så i teorien kan man herje masse en mnd uten å måtte betale hehe

Lenke til kommentar

"Innen kort tid kommer vi til å inkludere en datamengdemåler i modemet, slik at man selv kan se hvor mye data som er benyttet. Inntil denne datamengdemåleren er tilgjengelig, vil vi informere om unormalt høyt forbruk i forhold til inngått abonnement. For våre kunder betyr det at de alltid kan være trygge på at de ikke vil få en ”ubehagelig overraskelse” ved mottak av faktura fra oss."

 

Tidligere så hadde de et ørebeløp pr MB overforbruk. Husker ikke nøyaktig beløp, men det var hvertfall utrolig dyrt å laste ned noen ekstra GB.

Det virker litt amatørmessig at de ikke engang har noe indikasjon på brukt datamengde for hver enkelt bruker :p

 

Det beste hadde vært om de hadde redusert hastigheten (til f.eks ISDN hastighet?) ved overforbruk. De vil knapt kunne konkurrere med 3G om de ikke leverer mere enn 3-400kbs og har kvote.

Lenke til kommentar
Det virker litt amatørmessig at de ikke engang har noe indikasjon på brukt datamengde    for hver enkelt bruker :p

7290962[/snapback]

 

 

De har det i modemet, men den resetter seg for hver gang du kobler opp.

 

Er det forresten noen som vet hva som er forskjellen på 1x evdo / evdo ?

(husker ikke eksakt hva det stod)

Lenke til kommentar
De har det i modemet, men den resetter seg for hver gang du kobler opp.

 

Er det forresten noen som vet hva som er forskjellen på 1x evdo / evdo  ?

(husker ikke eksakt hva det stod)

7295255[/snapback]

 

cdma 1x var det vel.

Mener jeg leste et sted at cdma 1x ga en hastighet på kun 348kps eller noe sånt.

Men helt hva det er vet jeg ikke... se om google kan hjelpe til.

 

og jaggu fant jeg endel info om det meste rundt emnet:

På wikipedia

Lenke til kommentar

Jeg la inn en fix / oppgraderte SW på D20 modemet på onsdag, og etter det har det fungert 100 % :w00t:

 

De ringte meg til og med idag fra support for å be meg gjøre dette også, bra oppfølging !

 

Da får vi håpe nettet er stabilt heretter, og at vi kan få opp hastigheten noe.......

 

 

Edit: onsdag var det jeg la inn fix'en

Endret av Torik
Lenke til kommentar
Har noen erfaring med stor avstand mellom sender og modem? Jeg vurderer sterkt et ICE-abonnement (m/fastmontert yagi-antenne). Men; er redd avstanden til senderen kan bli så stor at synkronisering ikke oppnås. Noen som vet?

 

Ole

7318944[/snapback]

 

Du har dekningskart på ICE sine sider, men dette er kun med antennen på modemet. Du oppnår mye lenger rekkevidde om du monterer på en retningsantenne. Teknologien de bruker har i teorien ingen begrensing i rekkevidde, så lenge du har signal så funker det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvordan er "pingen" på nettet? er det mulig og spille for.eks css eller bf2 over dette nettet? :)

7319219[/snapback]

 

Å spille over ICE sitt nett kan du bare glemme, er alt for høy ping.

7323064[/snapback]

Er det fleire som kan stadfeste det rolvs seier her? Eg har nemleg ein kamerat som vurderer løysinga frå ICE, og han reknar med å spele ein del.

 

Er det berre å gløyme det, altså?

Lenke til kommentar
hvordan er "pingen" på nettet? er det mulig og spille for.eks css eller bf2 over dette nettet? :)

7319219[/snapback]

 

Å spille over ICE sitt nett kan du bare glemme, er alt for høy ping.

7323064[/snapback]

Er det fleire som kan stadfeste det rolvs seier her? Eg har nemleg ein kamerat som vurderer løysinga frå ICE, og han reknar med å spele ein del.

 

Er det berre å gløyme det, altså?

7399028[/snapback]

 

Jeg prøvde å pinge vg.no og hw.no, og tror jeg fikk noen hundre ms i ping.

 

Kan med den fixen legge den opp til et nettsted som kan hoste den, eller i det minste sende den på mail til : ozelot (at) gmail.com ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...