Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd fra ICE


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på om det var noen som har fått bredbånd fra ICE (Tidligere NordiskMobiltelefon) enda? Jeg var selv test-pilot og da fungerte det meget greit. Håper vi kan samle alle erfaringer med ICE i denne tråden! :D

 

En annen ting jeg lurer på er hvor lang antennekabel det følger med retningsantennen de har? Noen som har bestilt den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg skal bestille detta da sentralen til huset jeg har kjøpt meg ikke er utbygget :(

 

Hvilke av "løsningene" var det du testet?

 

I mitt tilfelle så er det 4+ pc'er som skal på nett.

Dog blir det nettsurfing og msn type ting, da det er en nedlastnings grense.

Litt kjipt, men skjønner hvorfor den er satt.

 

Men regner med at det kommer løsninger som er mer lik dsl løsningene etterhvert.

 

Jeg lurer litt på dette med disse antennene de tilbyr, hvorfor er de kun til D-10 modemet og ikke til D-20.

 

Mener det er D-20 som er det modemet som er best egnet for flere pc'er

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Mulig jeg skal bestille detta da sentralen til huset jeg har kjøpt meg ikke er utbygget :(

 

Hvilke av "løsningene" var det du testet?

 

I mitt tilfelle så er det 4+ pc'er som skal på nett.

Dog blir det nettsurfing og msn type ting, da det er en nedlastnings grense.

Litt kjipt, men skjønner hvorfor den er satt.

 

Men regner med at det kommer løsninger som er mer lik dsl løsningene etterhvert.

 

Jeg lurer litt på dette med disse antennene de tilbyr, hvorfor er de kun til D-10 modemet og ikke til D-20.

 

Mener det er D-20 som er det modemet som er best egnet for flere pc'er

6428766[/snapback]

 

De tilbyr bare antenner til D-10 fordi de ikke har noen antenner til D-20 enda.. Ja, det er D-20 som er for flere pc'er..

 

Bestilte "Portabelt bredbånd" hos nordiskmobiltelefon isted.. Så legger ut litt mere info når jeg sitter med modemet :D

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til ICE/NMT og spurte de ut litt om forskjellige ting, også dette med antenne til D-20.

 

Det jeg fikk til svar var at de hadde antenne i webshopen sin.

 

Nå svarte de ikke akkurat på noen av spørsmålene mine slik jeg håpet.

Jeg stilte veldig konkrete spørsmål, temmelig detaljerte spm.

Svarene jeg fikk var de samme man får ved å lese Ofte stillte spørsmål på siden dems.

Og ja, jeg leste gjennom omtrent alt som sto der av det jeg lurte på.

 

Jeg sendte en mail tilbake og spurte litt mer.

Enda ikke fått svar, og dette er 1mnd siden mener jeg.(dette skremmer meg litt mtp. kundeservice)

 

ModdeRusk: ser frem til en tilbakemelding.

 

cp-nilsen: ja, begrensningen ødelegge mye.

 

De kunne mye heller satt ned hastigheten når folk oversteg denne grensen, da ville ikke nettet blitt like mye belastet.

Det jeg tenker på er samme model som telenor kjørte da de hadde begrensning en liten stund, og det samme som (så vidt jeg er informet) NGT gjør om man ikke betaler regninga. Kjøre ned hastigheten

 

En pris på 0.74mb skremmer jo en vanlig mann. kan brått bli dyrt.

De fleste av oss liker å foholde seg til EN fast pris og ikke tillegs priser.

 

Håper ICE ser dette i fremtiden og finner en bedre løsning på å holde "missbruket" av deres nett nede.

Tror neppe det blir stor stress faktor på dete nettet da jeg tviler på at der er så mange som blir koblet til samme sender/sentral.

 

MEN nå kommer jo dette super-3g nettet, dvs telefonene har kommet, men som vanlig henger man etter her i norden og europa.

er vel det at de vil melke mest mulig penger ut av UMTS nettet før de går over til HDMCA eller hva den teknikse termen er for det.

 

skriveleifer og dårlig norsk

Endret av vqb
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ser ikke ut til at det var/er noen spes interesse for dette emnet.

Jeg prøver friske litt opp her...

 

Nå sitter jeg med ice sitt Portable bredbånd.

Må si jeg har blandede følelser.

Greit dette med begrensningen, det har jeg lagt til side da det er noe jeg ikke kommer utenom.

Men det som er litt kjipt er at nå opplever jeg ustabilitet, det har vel noe med at det er trådløst.

Igår gikk alt knirke fritt, det gjorde det tydligvis idag tidlig også da dama satt på nett i noen timer og kjedet seg.

Nå har jeg bare hatt dette i 2dager så kan vel ikke være kritisk enda.

 

Ble forbauset da jeg koblet opp boksen jeg fikk fra ice, alt fungerte med engang.

Jeg fikk bortimot full pott på signal styrke også... 4 av 6 er ikke dårlig(akkurat nu har jeg 5 av 6 og det er tåkete og fælt høst vær ute)

 

Nå er jeg mindre imponert over selve boksen, den har absolutt ikke no moro eller nyttig, for utenom WLAN biten, å fikle med.

Ingen FW, ikke no NAT eller no mer avanserte saker.

 

Hastigheten har jeg ikke testet enda... dvs driver å laster ned FF 2.0 nå og det går NOE tregt :(

 

oi det går veldig tregt, dvs stoppet helt opp...

 

Får håpe det løsner snart

 

 

Noen flere som har erfaringer å dele om ICE?

Lenke til kommentar

mulig de kommer med student tilbud igjen da.

http://www.ice.no/Default.aspx?ID=84

da får man ubegrenset....

 

selv er jeg svært kritisk til alt i en boks.

trur det er bedre å legge på en tråløs gateway boks bakom istedenfor.

finnes en del tråløse gatewayer der ute som tilbyr ulik kvalitet.

for eksempel denne:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58291

rimelig sikker på at denne kan skaffe deg alle router/nat funksjoner du trenger..

Lenke til kommentar

Siden min mor har kjøpt hus uti huttaheiti, så var vi nødt til å gå for ice-"bredband".

(hun bor på en så spesiell plass, at hun ikke kan få telefon engang!)

 

Siden jeg opplevde litt nedetid mellom byttet fre Telenor-->Freewave, benyttet jeg ice-boksen til min mor.

Vi har det abb. som er på 1 gb begrensning.

På boksen er det en tricolor-diode som viser hvor bra signal du får, og ifølge manualen så betyr følgende farger, følgende hastighet:

grønn: under 300 kbps

cyan:mellom 300 og 1600 kbps

blå: over 1600 kbps

(ca)

 

Jeg pleier somregel å få cyan farge, men hvs jeg tester litt, så oppnår jeg blå farge på boksen, dvs. minimum 1600kbps.

 

Etter en test på speedometeret på hw.no, opplever jeg hastigheter som er laangt lavere.

 

Meste jeg har hatt, er 500-og noe, og da hadde jeg et program som måler ut\inn hastighet, for å passe på at det var ingenting annet som drev og brukte linja.

 

Hastightene er revva, og det hender jeg kobler ut, og må avslutte ice-programmet som kjører på dataen.

Har ikke sjekke om det jeg må oppdatere den boksen, men den er så enkel og liten, at det har ikke falt meg inn.

 

Har også prøvd å laste ned ting fra en fiberlinje jeg har tilgang til, men hastigheten hopper opp og ned på rundt 50 kbyte\sec

Lenke til kommentar
Siden min mor har kjøpt hus uti huttaheiti, så var vi nødt til å gå for ice-"bredband".

(hun bor på en så spesiell plass, at hun ikke kan få telefon engang!)

 

Hun får sansyneligvis bedre hastighet om hun kjøper en ekstern antenne. Da blir signalstyrken bedre, og farten bedre.

Lenke til kommentar
Siden min mor har kjøpt hus uti huttaheiti, så var vi nødt til å gå for ice-"bredband".

(hun bor på en så spesiell plass, at hun ikke kan få telefon engang!)

 

Hun får sansyneligvis bedre hastighet om hun kjøper en ekstern antenne. Da blir signalstyrken bedre, og farten bedre.

7146898[/snapback]

 

Ifølge boksen, er det maks signal.

En smule merkelig at jeg befinner meg i et tettsted, og jeg får så svake signaler.

Lenke til kommentar

Typisk telenor.. vi fikk faktisk fasttelefon nå i går, etter 4 - fire - måneders venting. Helt fantastisk egentlig. Bestilte i juni, i august fikk vi melding om at saken var satt på såkalt "ekspress". Så fikk vi brev om at den skulle settes opp 6. Oktober. Det var selvfølgelig ingen telefon da, men i går kom den faktisk.

Lenke til kommentar
mulig de kommer med student tilbud igjen da.

http://www.ice.no/Default.aspx?ID=84

da får man ubegrenset....

 

selv er jeg svært kritisk til alt i en boks.

trur det er bedre å legge på en tråløs gateway boks bakom istedenfor.

finnes en del tråløse gatewayer der ute som tilbyr ulik kvalitet.

for eksempel denne:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58291

rimelig sikker på at denne kan skaffe deg alle router/nat funksjoner du trenger..

7146453[/snapback]

 

Er vel egentlig enig i deg der, mtp alt i en boks.

Selv har jeg brukt en pc med debian som router, det har fungert knall tidligere så regner med at jeg ender opp med å bruke den nu også.

Tenkte bare tanken, når det først er, så kan de jo ta i litt hehe.

For min del kunne det bare vært en enkel boks alla modem man får fra levrandører av DSL.

Når jeg tenker meg om er jeg litt glad det ikke er noen nat funksjon allà NGT sine routere.

 

Håper virkelig de tenker seg om når det gjelder begrensningen...

Regnet litt kjapt på det i forhold til det jeg brukte en kveld her.

Jeg endte opp med en ekstra sum på svimlende 3225,- :ohmy:

 

Ser ut til at problemene jeg hadde igår ikke er til stede idag, regner med at det er været, for nu er det sol.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skriver litt mer jeg.

 

Mulig det er noen som har nytte av litt mer info og info om hvordan ICE sitt "bredbånd" funker.

 

Igår(se: lørdag) sleit jeg noe voldsomt med nettet, det var på i ca. 1min maks, før jeg måtte reboote modemet/gatewayen.

Prøvde de fleste løsningene som var.

 

Mens jeg drev med et desperat forsøk i å få alt stabilt testet jeg om det var mulig å koble seg til modemet/gatewayen via telnet.

Og det gjorde det, noe som skremte meg var at login var admin:admin :nei: ikke bra.

Det jeg oppdaget da jeg fikk logget meg på var at boksen kjører Linux :D

Det er noe som heter Busybox(www.busybox.net)

 

Over til noe annet, kundeservicen til ICE.

Jeg synes de bruker voldsomt lang til på å svare på mail.

Sendte en mail i forrige uke, tirsdag - onsdag.

Men får vel svar etterhvert.

 

Er det flere somhar noen erfaringer å dele om ICE?

Lenke til kommentar

Det er det jeg ikke har fått sjekket enda.

btw. nu funker nettet knall igjen.

 

Har vært borti Tele2 modem som hadde Tele2 som bruker og 2elet som passord, fullt åpent ut.

 

Her har jeg ikke tilgang til UMTS.

Brutter hadde det(dvs: netcom) da han bodde hos mutter og fatter og jeg må si det ikke var store forskjellen fra det til isdn linja til fatter.

Men jeg venter på WiMax selv.

Er det kun i Toten traktene det er bygget ut?(wimax)

Noen som har noen mer info om utbygging og selskaper som satser/skal satse på WiMax

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...