Gå til innhold

Pyramide kabinett

Anbefalte innlegg

Hei!!!!

Skal bygge et kabinett som en pyramide i 1mm metall plater. Ca mål vil bli 22x22x30cm (BxDxH)

Det jeg lurer på er hvor vil det være mest praktisk og montere vifta/vifter i et slikt kabinett?

Hvor mange vifter trenger jeg og hvor stor?

Noen som har forslag....?

Dere må gjerne tegne en "paint" tegning på løsninger som vil bli bra.

Vil at det skal være minst mulig synlig fra utsiden...

PS!

Strømmforsyningen skal monteres ut i fra orginal "kabinettet" og monteres direkte inn i pyramide kabinettet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Putt vifter nederst på kabinettet, sag hull der, og ha et par vifter så langt oppe som mulig. Kanskje mindre vifter. De nederste suger inn, og de øverste suger ut. Så blir det en god gjennomstrømning!

PS. Legg ut bilder hvis du blir ferdig! Høres fett ut! :grin: :grin:

[EDIT] Skriver som en sau [EDIT]

Windows 95: 32 bit extensions and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition

[ Denne Melding var redigert av: |Cipher| på 2002-10-14 22:48 ]

Lenke til kommentar

Hahaha jeg tror jeg skal bygge ei kasse som er rund som en ball :razz: blir kjip når det triller mot kanten av trappa da men hehehe.

Pyramide kabinett blir garantert no drit å montere hardwarez i ja, kjip å håndtere hvis den skal flyttes på...Skal bli morsomt å lese bygge loggen og se bildene :grin:

Lenke til kommentar

jeg har også lurt litt på dette... har sagd hull under til vifte.. men ble litt usikekr da denen viftaskal dra inn luft... det blir jo litt støvsuger..

må vel ha no filter el.no... har strømper på de andre viftene med et slitk filter fra microplex duger vel

Lenke til kommentar

Ball kabinett ja...:grin: det var det jeg skulle lage, noen som har ei stor kanon kule til salgs? hehe skal hule den ut og bruke gameboy hovedkortet og sveise på ATI 9700...you get the picture.

Skal du lage det derre så få tak i no 0,5 cm aluminiums plater da ihertfall. Skal du ha en løs sidevegg som er festa med hengsel og ettpar thumbscrews eller no sånnt?

(Hvis du ikke "går tur" med PC'n og sånnt, Har den ute av hjemmet litt nå og da og er på LAN og sånn, hvorfor lage ei sånn kasse da?)

Lenke til kommentar

Jeg tror heller jeg ville tatt inn luft under å blåst ut oppe, og satt filter på den vifta i bunn. Med tanke på at varme stiger, må man benytte mer "kraft" for å få flytta varmen nedover og ut. Som igjen vil si at du må ha større vifter, eller høyere rpm's, som igjen gir mye mer støy.

Sats heller på at du kan ta ut filteret og rengjøre det med gjevne mellomrom. :smile: Går ut ifra at minst mulig støy er et mål når han bygger en slik kasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...