Gå til innhold

Mulig virus. søker tips

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg slo på pc-en i dag, så merket jeg at noe ikke var riktig. jeg får ikke startet winamp, jeg får bare error msg om programfeil. Det samme gjelder firewall programmet mitt zonealarm. Den ser ut til å ha blitt slått helt ut, starter ikke opp ved booting, og får bare error når jeg prøver å starte manuelt.

Jeg prøvde å re-instalere zonealarm, ved å laste ned ny instal fil fra hjemme siden, når jeg da re-starta, så har ingen ting blitt bedre. det har faktisk blitt flere problemer. Jeg kommer meg ikke lengere på nette, ikke msn, ikke online spill. alt får bare error. det ser også ut som det gjelder mest programmer/spill som bruker nettet.

er det noen måte å redde situasjonen? eller er det formatering i min fremtid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ligner litt på et virus jeg hadde for ikke lenge siden.

Det som kan ha skjedd er at viruset har ødelagt din brannmur og da fungerer den ikke helt bra og blokker diverse ting f.eks MSN.

Jeg ville ha tatt en online scan med f.eks Norton eller Panda, så du finner ut hvilket virus du har.

Da kan du lese om viruset, hva det har gjort osv og kanskje slette det manuelt.

Etter at jeg hadde fjernet mitt virus så var brannmuren fortsatt avslått og jeg fikk den ikke på, husker ikke helt hva jeg gjorde men måtte inn i services.msc og så fant jeg brannmuren min og aktiverte den (den sto på deaktivert).

Det siste jeg skrev er jeg ikke sikker på men du kan jo prøve.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...