Gå til innhold

Lefdal/Elkjøp får på pungen!


Anbefalte innlegg

Altså: De legger opp til at det er vanskelig å klaregjøre maskinene, og ser ikke an kundens kunnskapsnivå. Dette for å tjene lette, men uærlige penger. Dama i artikkelen skulle bare ha maskinen opp og gå! Hun hadde ikke noe ekstrautstyr å installere. Hun føler da at hun har betalt 990 kr for tre måneder for service og support. 990 kr for tre måneders service og support er latterlig dyrt!

6403699[/snapback]

 

Jeg tror ikke du kan stigmatisere alle selgere i Elkjøp/Lefdal på den den måten. De er tross alt avhengig av fornøyde kunder for å holde det gående. En annen ting er at du fremstiller disse kundene som en utilregnelig og hjelpeløs gruppe. Hvis de har gode nok kunnskaper, og ikke har behov for klargjøring, så er det vel bare å forklare det til selger? Hvis selger ikke vil høre på kunden, noe jeg tviler på, så trenger jo ikke kunden å handle. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

riktig!

 

Når jeg sjekka lappen på hylla så jeg at totalen besto av pc+klargjøring=pris.

 

Det er et par år siden.

 

(hvis vi ser på resultatet til elkjøp så slår deg meg at de må gjøre noe riktig da :cool: )

Endret av ronndi
Lenke til kommentar

Jeg syntes den prisen som Lefdal/Elkjøp tar for klargjøring kan forsvares! Når jeg kjøpte en Sempronmaskin til 12000 forleden, sa dem at Windows ikke var ferdiginstallert. Var deilig å kunne slippe å installere Windows og Norton Internet Security selv. De hadde til og med samlet all dataen som skulle på en slikens recovery cd helt på egenhånd. De hadde også installert drivere for USB-pennen min, den dukket opp på maskinen helt uten videre. Fantastisk!

 

For 990 kroner, har ansatte hos Lefdal/Elkjøp brukt sin tid og kompetanse for å gjøre alt dette for meg.

 

Den tremåneders supporten benyttet jeg meg av flere ganger. Trengte jeg hjelp, kunne jeg bare komme ned og trekke expresskølapp. Trengte kun å vente 45 minutter.

 

Ærlig talt folkens, dette er jo verdt 990 kroner!

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
En annen ting er at du fremstiller disse kundene som en utilregnelig og hjelpeløs gruppe. Hvis de har gode nok kunnskaper, og ikke har behov for klargjøring, så er det vel bare å forklare det til selger? Hvis selger ikke vil høre på kunden, noe jeg tviler på, så trenger jo ikke kunden å handle.  :)

6407758[/snapback]

Jeg driver i samme bransjen, og vet at kundene stoler enormt mye på deg som selger. Det store flertallet er ikke klar over hvordan maskinene blir levert fra leverandør. De tror at det er det samme som når de kjøpte sin Win98/Millenium-maskin. Faktumet er at de er klargjorte.

 

Derfor når selger sier at maskinen bør/må klargjøres, så stoler de på dette. De store flertallet der ute er veldig lite klar over hvordan maskinene leveres.

Lenke til kommentar
Jeg syntes den prisen som Lefdal/Elkjøp tar for klargjøring kan forsvares! Når jeg kjøpte en Sempronmaskin til 12000 forleden, sa dem at Windows ikke var ferdiginstallert. Var deilig å kunne slippe å installere Windows og Norton Internet Security selv. De hadde til og med samlet all dataen som skulle på en slikens recovery cd selv. De hadde også installert drivere for USB-pennen min, den dukket opp på maskinen helt uten videre. Fantastisk!

 

For 990 kroner, har ansatte hos Lefdal/Elkjøp brukt sin tid og kompetanse for å gjøre alt dette for meg.

 

Den tremåneders supporten benyttet jeg meg av flere ganger. Trengte jeg hjelp, kunne jeg bare komme ned og trekke expresskølapp. Trengte kun å vente 45 minutter.

 

Ærlig talt folkens, dette er jo verdt 990 kroner!

6409525[/snapback]

 

 

Sniff sniff, det lukter ironi lang vei....

Lenke til kommentar

Sist gang jeg handlet pc der, (til lillebror), så sa de også at maskinen måtte klargjøres osv osv. Men da jeg sa at det fikser jeg selv så sa selgeren at det var greit med en gang. Var jo bare å trykke neste et par ganger. Jeg har en mistanke om at elkjøp selgerne spør alle fordi de er instruert til det, Elkjøp tjener ikke store penger per pc salg, derfor vil de selge med så mye annet de kan..

Lenke til kommentar
Sist gang jeg handlet pc der, (til lillebror), så sa de også at maskinen måtte klargjøres osv osv. Men da jeg sa at det fikser jeg selv så sa selgeren at det var greit med en gang. Var jo bare å trykke neste et par ganger. Jeg har en mistanke om at elkjøp selgerne spør alle fordi de er instruert til det, Elkjøp tjener ikke store penger per pc salg, derfor vil de selge med så mye annet de kan..

6409849[/snapback]

Nå sitter jeg ikke med tallene til Elkjøp, men jeg kjenner markedet ganske godt og de har i alle fall ikke høyere innkjøpspriser enn det vi har der jeg jobber. En servicepakke lik den de selger har også en veldig liten egenkostnad.

 

Vil tippe at de tjener like mye på salget av servicepakken som på salget av selve maskinen.

Lenke til kommentar
Sist gang jeg handlet pc der, (til lillebror), så sa de også at maskinen måtte klargjøres osv osv. Men da jeg sa at det fikser jeg selv så sa selgeren at det var greit med en gang. Var jo bare å trykke neste et par ganger. Jeg har en mistanke om at elkjøp selgerne spør alle fordi de er instruert til det, Elkjøp tjener ikke store penger per pc salg, derfor vil de selge med så mye annet de kan..

6409849[/snapback]

Nå sitter jeg ikke med tallene til Elkjøp, men jeg kjenner markedet ganske godt og de har i alle fall ikke høyere innkjøpspriser enn det vi har der jeg jobber. En servicepakke lik den de selger har også en veldig liten egenkostnad.

 

Vil tippe at de tjener like mye på salget av servicepakken som på salget av selve maskinen.

6409880[/snapback]

 

Exactly my point.

Lenke til kommentar

Poenget er at så mange kjøper bare maskinen, og blir lurt til å kjøpe med klargjøringen til 1000 spenn. De får beskjed som om at Windows ikke er lagt inn (løgn), at Windows ikke blir oppdatert automatisk (løgn, WinUpdate skjer automatisk), at det er mange virus som kommer automatisk inn på maskinen (løgn, brannmur er aktivert by default, og antivirusen som følger med oppdaterer seg selv).

6405400[/snapback]

 

 

he he alltid kult å se at folk som kommer med bastante påstander tryne slikt du gjør

 

du må selv velge at windows skal oppdatere selv, så der tryner du

brannmur mot virus, ja ja peil du:)

ingen antivirus løsninger på noen av de maskinene du snakker om er ferdig installert, brukeren må selv innstallere dem, så de går rett på nett ubeskyttet, der tryner du også

 

med andre ord du farer med løgn :tease:

Lenke til kommentar
jeg hater og kommer altid til å hate elkjøp sine varer, det er greit å kjøpe barbermaskin og vannkoker der, men aldri noen PC ikke om jeg fikk den kastet etter meg ville jeg hatt deres maskiner!

 

Power to The Internett!

6403601[/snapback]

 

Barbermaskinene deres er faktisk overpriset. I know. Jeg jobber i en butikk hvor alle barbermaskinene våre er priset 500-1000 kr lavere enn på Elkjøp. Nå skal det sies at vi importerer de direkte fra Nederland, utenom norsk importør.

Lenke til kommentar

hehe, ja men i vår store by Harstad er det ikke mange elbutikker nne elkjøp og expert. tror vi har telehuset også.. men orker liksom ikke å bestille barbermaskin fra nett.. kjøper en billig sak til et par tre hundre kroner.. når det kommer til ting over 1000 spenn, er ALTID Internett billigere..

Lenke til kommentar

Poenget er at så mange kjøper bare maskinen, og blir lurt til å kjøpe med klargjøringen til 1000 spenn. De får beskjed som om at Windows ikke er lagt inn (løgn), at Windows ikke blir oppdatert automatisk (løgn, WinUpdate skjer automatisk), at det er mange virus som kommer automatisk inn på maskinen (løgn, brannmur er aktivert by default, og antivirusen som følger med oppdaterer seg selv).

6405400[/snapback]

 

 

he he alltid kult å se at folk som kommer med bastante påstander tryne slikt du gjør

 

du må selv velge at windows skal oppdatere selv, så der tryner du

brannmur mot virus, ja ja peil du:)

ingen antivirus løsninger på noen av de maskinene du snakker om er ferdig installert, brukeren må selv innstallere dem, så de går rett på nett ubeskyttet, der tryner du også

 

med andre ord du farer med løgn :tease:

6415277[/snapback]

Når du skal være frekk, så lønner det seg i det minste å ha litt peil på det du sier.

 

1. På de fleste ferdigmaskiner dukker det opp en boble som informerer deg om oppdateringer.

 

2. Brannmur mot virus. Noen gang hørt om MSBlast?

 

3. På de fleste ferdigmaskiner så er antivirus-programvare installert. I likhet med all annen programvare som følger med (ikke alle maskiner, men det store flertallet)!

 

Takk og hadet!

 

PS. Har det falt deg inn å forhåndsvise innleggene dine før du poster dem? Noe mangelfult når det kommer til tags..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Hei og Hopp!

 

Elkjøp og lefdal har PC klinikker i butikk sant? Hvorfor det? Tror dere de sitter på rompa og surfer på internett hele dagen?

 

NEI! De har faktisk svært mye service inne. Og for å nevne noen feilbeskrivelser og rapporter:

 

Feil: Får ikke mottatt mail

Rapport: Feilsøkt, rettet skrivefeil i instilling for POP server (pop,online.no)

pris uten serviceavtale: 15min jobb. 200,- 2 dager servicetid

pris med serviceavtale: 0,- fikset i løpet av dagen.

 

feil: Får ikke kjørt recovery. kommer opp melding om errorSafe

rapport: kjørt recovery fra partisjon på harddisk, som anvist i bruksanvisning.

pris uten serviceavtale: 60min jobb. 600,- 2 dager servicetid

pris med serviceavtale: 0,- fikset i løpet av dagen (eller innen 24 timer).

 

feil: maskin slår seg av plutselig. virker som maskinen blir varm først.

rapport: feilsøkt, kjøleribber på prosessor er helt tettpakket i støv, fjernet støv.

pris uten serviceavtale: 60min jobb. 600,- 2 dager servicetid

pris med serviceavtale: 0,- fikset i løpet av dagen (eller innen 24 timer).

 

 

Mitt poeng er at Serviceavtalen som elkjøp selger er der for en grunn. Ingen av dere i dette forumet har noen som helst forutsettning for å si at "1 av 200" kommer igjen i løpet av 3 månederer, eller å si at "ingen benytter seg av serviceavtalen".

 

Jeg kan si så mye som at kanskje oppimot 80% av kundene kommer igjen i løpet av et år og trenger hjelp. kanskje opptil flere ganger også!

 

Åja... jeg er enig i at 990 for tre måneder kanskje høres dyrt og unødvendig ut.. Kjøp da vel heller 12måneders avtalen til bare 1695!? da får du til og med 1år fri internet security i prisen (hos mange butikker!)

 

For å si noe om hva du som kunde får igjen for 990,-.

- Du får igjen et produkt som er testet og 100% i orden.

- Du får maskinen tilpasset til ditt personlige behov, slik som du ber oss om å gjøre det.

- I tillegg legger vi selvsagt inn de programmene som er nødvendig for at du skal få brukt pc'en på en tilfredstillende måte.

- Vi overfører filene fra din gamle maskin, hvis du ønsker det.

- Vi gjør deg til VIP kunde i PC-klinikk. Vi gjør vårt ytterste for å få maskinen ferdig reparert innen 24 timer hvis det skulle oppstå noen problemer (software relatert).

- Du er så heldig at du får snakke med kjekkasen i PC-klinikken om alle dine problemer. (Noen kunder trekker denne litt langt ja ;) )

- Serviceavtalen er rett og slett en trygghet for deg som kjøper en ny pc.

 

 

For å nevne noe litt annet...

 

Visste du at de fleste (mange) bilforetninger selger Klargjøring? De tar rundt 5000,- for å vaske bilen, fyller opp tanken og gir deg en 3måneders tut og kjør garanti. Lurer du på noe eller vil ha sjekket noe med bilen så er dette gratis denne perioden. Mange ganger så nevnes ikke denne i salgssamtelen engang... den bare liksom, .. er en del av kjøpet!

 

.........

 

begynner å bli lang posten nå ;) hyggelig at du fortsatt henger med!

 

.........

 

Tenk deg at du starte en pc butikk... du selger masse produkter og kundene er strålende fornøyde. (si du regner en fortjeneste på 10% pr pc).

 

Men de fleste kommer tilbake med problemer. De får ikke satt opp mailen sin, de får ikke kryptert ruteren sin, skriveren skriver ikke ut, virusprogrammet vræler om at romerske keisere og trojanske hester krangler, blåskjermer med hvit tekst man ikke rekker å lese... Du finner ut at etter et salg så sitter du i virkeligheten igjen med så lite som 1-3% fortjeneste.

 

Hva gjør du? Jo.. Du gir kunden en opsjon når han kjøper PC. Ønsker du at vi skal Klargjøre din pc og gi deg tre måneders trygghet? Vi gjør all programvare-reparasjon kostnadsfritt for deg i denne perioden. Hvis du ikke velger å ta denne avtalen så faktures du 600,- timen for hjelp i etterkant.

 

Og hva er ikke innlysende da? 1 problem á 600,- eller ubegrenset og en ferdig oppsatt PC for 990,-?

 

 

Jeg håper dere finner noe å kritisere også i innlegget mitt. Kos dere!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...