Gå til innhold

Lefdal/Elkjøp får på pungen!


Anbefalte innlegg

hehe.. ja jeg selger en del maksiner privat og har hatt disse typene, jeg gir dem bare en enkel garanti på at det funker. jeg ordner det hjemme hos dem mens de ser på og funker det ikke i ettertid er det som regel derese feil og da må de betaler for det..

 

elelrs synes jeg at provisjons selgere kan ryke og reise ut av tråden, er ikke noen vits i å forsvare elkjøp/el kjeder på hw.no (etter min mening da) med tanke på omfanget av erfarne PC kjøpere og byggere det finnes på dette forumet.. elkjøp levere elendige bærbarer og enda værre maskiner. de opplyser ikke konkrete spesifikasjoner på maskinene i butikken (type ram, type skjermkort o.l.) de sier bl.a at en sempron 3000+ er like kraftig som en pentium 4 3GHz, jeg har testet dette ut selvi praksis, og ikke halvparten av de jeg sporte kunne noe som helst annet om maskina enn det som stod på lappen.

 

ellers kunne ingen fortelle meg hvilket hovedkort som stod i maskina, bi prodsentetn av skjermkortenen deres (XFX, Gainward) gerit nok at de selger HP og at HP har faste avtaler med spesifikke produsnter.. men, poenget mitt er at selgerne tjener penger på de "990,- i Service" de leverer.. det tar dem ca under 1 time å gøre arbeidet.. dama kjøpte en compaq på elkjøp, den kom med ferdig innstalert XP, alt dem legger inn er MS works og oppdaterer Norton.

 

de er kun ute etter å selge for å tjene. det er derfor de gir så "supre rabatter" på alt annet du kan kjøper der (dyre LCD skjermer, anlegg og dyre komplette maskiner"

 

jeg hater og kommer altid til å hate elkjøp sine varer, det er greit å kjøpe barbermaskin og vannkoker der, men aldri noen PC ikke om jeg fikk den kastet etter meg ville jeg hatt deres maskiner!

 

Power to The Internett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er virkelig trist å se at noen føler seg så irrasjonelt lojale til sin arbeidsgiver at de må stå her og forsvare så absurde ting.

 

:roll:

6403085[/snapback]

Det finnes en absurd ting her, og det er artikkelen til aftenposten :).

6403546[/snapback]

 

Ja, aftenposten selger nyheten som om det var en sensajon at forbrukere kan få kjøpt produkter som de færreste trenger. Jeg ser ikke helt hva de ville frem til. Kunden var i en butikk og fikk tilbud om å kjøpe en programvare hun muligens ikke trengte. Så intervjuer de den 14år gamle broren som "har bygget pc selv 1 gang". Og når han mener det bare er next-next et par ganger så er det sannheten? Broren har da vitterlig ikke prøvd programvaren. Beklager aftenposten, men dere får ikke akkurat poeng for dårlig journalistikk.

 

Begynner å bli dritt lei av "forbruker" politi som skal straffe selgere som har solgt pc til manual brennere.

Lenke til kommentar
Sånn går det når mye av lønna er provisjon..

6403097[/snapback]

Løgn. Kun en svært liten andel av lønna til en elkjøp-selger er provisjon. Ikke kom med usannheter når du ikke vet ting sikkert.

6403540[/snapback]

 

 

det er da alt etter HVA han selger. om han selger en vaskemaskin til 2000,- eller en LCD TV til 60.000,-

Lenke til kommentar
>>Svært mange bedrifter opererer ikke med provisjon til sine selgere.<<

ok? rema, ica osv?

Dere som selger elektro i storkjeder har provisjon!

 

Har flere ganger blitt frarådet å kjøpe annnserte produkter på feks. Elkjøp.

Har også kjøpt laptop og hvor selgeren framstilte det som om HDen var tom

før klargjøringen.

(ba han selvfølgelig å rykke og reise da :) )

6403314[/snapback]

 

Jeg trodde lønn av en personling ting jeg? Har alle på det stedet du jobber lik lønn?:-)

Lenke til kommentar
Det er virkelig trist å se at noen føler seg så irrasjonelt lojale til sin arbeidsgiver at de må stå her og forsvare så absurde ting.

 

:roll:

6403085[/snapback]

Det finnes en absurd ting her, og det er artikkelen til aftenposten :).

6403546[/snapback]

 

Ja, aftenposten selger nyheten som om det var en sensajon at forbrukere kan få kjøpt produkter som de færreste trenger. Jeg ser ikke helt hva de ville frem til. Kunden var i en butikk og fikk tilbud om å kjøpe en programvare hun muligens ikke trengte. Så intervjuer de den 14år gamle broren som "har bygget pc selv 1 gang". Og når han mener det bare er next-next et par ganger så er det sannheten? Broren har da vitterlig ikke prøvd programvaren. Beklager aftenposten, men dere får ikke akkurat poeng for dårlig journalistikk.

 

Begynner å bli dritt lei av "forbruker" politi som skal straffe selgere som har solgt pc til manual brennere.

6403606[/snapback]

Det er ikke det som er poenget med artikkelen i Aftenposten. De prøver å få frem at dette er noe absolutt langt fra de fleste trenger, og at det er en melkeku for kjedene som er nevnt. Kunden syntes selv det var latterlig at man tok betalt for noe som var så enkelt. Lefdal får også ordet, og sier at for en del kunder så er det en kjekk ekstra service. Ser ikke noe problemet med denne artikkelen.

 

I tillegg så legges det vekt på at på at selgeren "skremte" kunden og sa at det var en veldig vanskelig jobb å klaregjøre maskinen (hvilket er klargjort fra fabrikkens side). Kunden sitter igjen og føler seg lurt. Akkurat det samme opplevde jeg når jeg var innom Lefdal og hadde noen spørsmål om en maskin.

 

Altså: De legger opp til at det er vanskelig å klaregjøre maskinene, og ser ikke an kundens kunnskapsnivå. Dette for å tjene lette, men uærlige penger. Dama i artikkelen skulle bare ha maskinen opp og gå! Hun hadde ikke noe ekstrautstyr å installere. Hun føler da at hun har betalt 990 kr for tre måneder for service og support. 990 kr for tre måneders service og support er latterlig dyrt!

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jaja, jeg får vel bare kaste meg på denne tråden... Først la meg fortelle litt om bakgrunnen min. Jeg er en 18 år gammel gutt som kan relativt "mye" data i forhold til det Elkjøp tror om sine kunder.

 

Jeg kjøpte min pc på Netshop for den nette sum av 12500. Jeg har aldri kjøpt en pc av Elkjøp så jeg kan ikke fortelle noe servicenivået der, men noe jeg gjorde en gang var å spørre om grafikkkortene de solgte var bra. Og selgeren som jobbet der var veldig blid og sa som så at "Nei, det er jo ikke akkurat toppklassen når det gjelder graffikkort, men det er heller ikke den kundegruppen vi er på jakt etter. Kundegruppen vår er en gjennomsnittlig person som ønsker et helt ok graffikkort til sin datamaskin."

 

Jeg mener og tror at Netshop har en kundegruppe som er litt over gjennomsnittet når det gjelder datamaskiner. Litt som meg :!: Men på Netshop "klargjorde" de også pc'en min, for den nette sum av 300 kroner tror jeg, inkludert i prisen. Men de måtte jo da bygge opp pc'en siden jeg valgte deler selv. Men det var spesifisert.

 

De sa ingenting om service i 3 måneder eller noe slikt, men jeg fikk et problem med bios'en min. (BIOS er ikke min sterke side.), så jeg dro ned til de, forklarte problemet og de forklarte det enkelt og greit slik at jeg fikk reist hjem og ordnet det. En annen ting de gjorde var å gi meg grafikkortet til halv pris. Jeg skulle egentlig hatt XFX 7800 GT, men jeg måtte ta Gigabyte sitt til halv pris, siden de ikke hadde XFX sitt. Det synes jeg var bra service. Og om Netshop-selgeren får provisjon av salget så synes jeg det var veldig hyggelig å kutte prisen med 50 %.

 

Dette var bare mine 50 cents i denne diskusjonen. Om mitt innlegg egentlig passer inn eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om. Jeg fikk bare ett innlegg ekstra:P God natt folx! :D

Endret av netrom87
Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke 990kr for 3måneder med support og service var noe ille i det hele tatt jeg om man kan komme innom anen hver dag med datamaskinen hvis det er noe man lurer på eller hvis noe er feil, såklart jeg har ikke brukt for det men jeg kjenner folk som har det, og det tror jeg de fleste med interesse for data også kjenner.

Lenke til kommentar
Jeg syntes ikke 990kr for 3måneder med support og service var noe ille i det hele tatt jeg om man kan komme innom anen hver dag med datamaskinen hvis det er noe man lurer på eller hvis noe er feil, såklart jeg har ikke brukt for det men jeg kjenner folk som har det, og det tror jeg de fleste med interesse for data også kjenner.

6403901[/snapback]

Du syntes det ikke var ille? Hvor mange ganger tror du virkelig folk i gjennomsnitt er nede i en butikk pga dataproblemer iløpet av 3 måneder?

 

Les forøvrig forrige posten her om Netshop, som bygger en hel maskin for 300 spenn.

Lenke til kommentar
Jeg har selv jobbet en liten periode på PCklinikken. Og det tar en GOD stund og sette opp alt dette, for det første så man avinnstalere NORTON/NORMAN programmet som kommer med og innstalere nytt, ny nettleser, ad_aware, og diverse andre ting som printere,netverk osv. og dette tar en god stund. Og flesteparten som kjøper PC hos Elkjøp og Lefdal hadde nok klart å innstalere windovs men de hadde IKKE klart å innstalere de andre programmene med egen bevisthet og laget en sikker PC.

6402171[/snapback]

 

start - kontrollpanel- slett/ legg til programer .. tar nok ikke all verdens tid å seltte norton eller install. Adaware.. ihvertfall hvis pcn har mer en 256 ram , win xp finnner selv printer , driver må man installere uansett og legge in en ny nettleser som automatisk legger seg på IE er vel også ikke så krevende som du vil har det til å høres ut... og alt du nevner er gratisprogramer egentlig...adaware , ny nettleser, kanskje AVG firewall også :blush::thumbdown:

Lenke til kommentar

Vi her som prater om installasjonspakken kunne bygget hele PCen fra dele-nivået mye billigere så er dette en problemstilling?

Jeg kan godt fikse det til halve prisen av elkjøp og lefdal, men jeg synes ikke de skulle vært uten dette tilbudet heller.

 

Såvidt jeg har skjønt går klargjøring ut på:

-windows/fullføre installasjon

-windows update (lett)

-installere office

-drivere (de fleste er enkle, men kan forekomme problemer her, har selv opplevd problemer med scanneren min.. litt sær)

-trådløst nett (lett, men vanskelig om man har et sært trådløst nettverkskort som jeg har. også forholdsvis vanskelig om man tenker seg som mannen i gata)

-oppsett av router, trådøs eller ikke, PPPoE, DHCP, print server etc (vanskelig)

 

hadde vel kanskje vært greit for mammaene deres at mannen i butikken gjorde dette, om ikke du kunne gjort det for henne, hadde det ikke? (jaja, klar over at det finnes übermödre også:p)

Lenke til kommentar
Værsegod: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...m_specification fra ELKJØP.no

 

 

"Samme" pc fra Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317907

 

Æda bæda!!

 

Sjekk speksene på hver pc...

6402245[/snapback]

 

Jeg vet at denne finnes i min butikk - Lefdal Lagunen. Og jeg sjekket nettop hos Alnabru.

 

Denne finnes til 11995,- hos lefdal alnabru.

 

SJEKKE HER

 

Trykk på 'MIN BUTIKK' så kan du se selv.

 

Her kan du faktisk kjøpe til 'internett pris' (jamfør komplett.no) i butikk! Fantastisk.

6402331[/snapback]

 

Men fortsatt er det mindre harddisk og mindre cpu iforhold til komplett sin. Elkjøp og lefdal har 80 gb hdd og Core duo t2300, mens komplett har 100 gb og core duo t2400

6402373[/snapback]

 

Akkurat det har du helt rett i. Litt større harddisk, og 100mhz raskere prosessor.

 

Og hvis du selv kunne velge hva ville du gjort selv?

 

Kjøpt den usett hos komplett.no?

Kjøpt den hos Lefdal m/ Hands-On demonstrasjon?

 

(Og nå vil jeg selvfølgelig argumentere for Lefdal).

 

Folk flest driter om den har +-20gb eller om den har 100mhz mere - det betyr ingenting for sluttkunden. God service og hands-on demonstrasjon er viktigere.

 

Du som erfaren bruker kunne nok kjøpt den på komplett.no, men det er fordi du har mer erfaring enn gjennomsnittet.

 

Hva tror du moren din hadde gjort?

6402460[/snapback]

 

 

Nå var jo utfordringen å finne en PC som elkjøp/lefdal ikke kunne match prismessig, og det gjorde han.

 

Personlig stoler jeg mye mer på en utvalgt nettbutikk en jeg gjør på enekelte elektrokjeder i mitt nabolag, "vanlige butikker" er (etter mine opplevelser) mye ivrigere på å prøve å sleske seg unna kjøpsloven om noe går dårlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har selv jobbet en liten periode på PCklinikken. Og det tar en GOD stund og sette opp alt dette, for det første så man avinnstalere NORTON/NORMAN programmet som kommer med og innstalere nytt, ny nettleser, ad_aware, og diverse andre ting som printere,netverk osv. og dette tar en god stund. Og flesteparten som kjøper PC hos Elkjøp og Lefdal hadde nok klart å innstalere windovs men de hadde IKKE klart å innstalere de andre programmene med egen bevisthet og laget en sikker PC.

6402171[/snapback]

 

start - kontrollpanel- slett/ legg til programer .. tar nok ikke all verdens tid å seltte norton eller install. Adaware.. ihvertfall hvis pcn har mer en 256 ram , win xp finnner selv printer , driver må man installere uansett og legge in en ny nettleser som automatisk legger seg på IE er vel også ikke så krevende som du vil har det til å høres ut... og alt du nevner er gratisprogramer egentlig...adaware , ny nettleser, kanskje AVG firewall også :blush::thumbdown:

6404091[/snapback]

 

Det tar mer tid enn du tror og det funerer ikke så lett man må legge inn et bprogram for og slette NORTON og når man har gjort det så må man gjøre som du sa så må man innstalere et nytt anti-virus. Glemte også OpenOffice i den listen min. for en vanlig mann i gata hadde det gått en GOD stund før han hadde fått dette innstalert vis han i det hele tatt hadde klart det.

Dette var mitt innlegg nr 100 vist :w00t::D :D :D :D :w00t::thumbup::thumbup:

Endret av Mott
Lenke til kommentar
Nå var jo utfordringen å finne en PC som elkjøp/lefdal ikke kunne match prismessig, og det gjorde han.

 

Personlig stoler jeg mye mer på en utvalgt nettbutikk en jeg gjør på enekelte elektrokjeder i mitt nabolag, "vanlige butikker" er (etter mine opplevelser) mye ivrigere på å prøve å sleske seg unna kjøpsloven om noe går dårlig.

 

AtW

 

Men når vi nå ser at komplett.no har samme pc'en til 6195,- ser vi jo igjen at Lefdal/Elkjøp alltid har veldig konkurranse dyktige priser.

 

La meg spørre deg om en annen ting da. Når du sammenligner priser i butikk mot 'nett' - sammenligner du mot ALLE nettbutikker eller handler du fast på komplett.no fordi du mener de har et godt prisnivå?

Endret av coban
Lenke til kommentar
Nå var jo utfordringen å finne en PC som elkjøp/lefdal ikke kunne match prismessig, og det gjorde han.

 

Personlig stoler jeg mye mer på en utvalgt nettbutikk en jeg gjør på enekelte elektrokjeder i mitt nabolag, "vanlige butikker" er (etter mine opplevelser) mye ivrigere på å prøve å sleske seg unna kjøpsloven om noe går dårlig.

 

AtW

 

Men når vi nå ser at komplett.no har samme pc'en til 6195,- ser vi jo igjen at Lefdal/Elkjøp alltid har veldig konkurranse dyktige priser.

 

La meg spørre deg om en annen ting da. Når du sammenligner priser i butikk mot 'nett' - sammenligner du mot ALLE nettbutikker eller handler du fast på komplett.no fordi du mener de har et godt prisnivå?

6405016[/snapback]

 

"Gi meg en utfordring - finn et produkt på en hvilken som helst webshop som ikke kan matches av Lefdal/Elkjøp. Tar du utfordringen?"

 

For å sitere deg, og det ble gjort.

 

Jeg sammenlikner vel neppe mot alle nettbutikker nei, men jeg sammenlikner gjerne med endel om det var det du lurte på.

 

AtW

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har skjønt går klargjøring ut på:

-windows/fullføre installasjon

-windows update (lett)

-installere office

-drivere (de fleste er enkle, men kan forekomme problemer her, har selv opplevd problemer med scanneren min.. litt sær)

-trådløst nett (lett, men vanskelig om man har et sært trådløst nettverkskort som jeg har. også forholdsvis vanskelig om man tenker seg som mannen i gata)

-oppsett av router, trådøs eller ikke, PPPoE, DHCP, print server etc (vanskelig)

 

hadde vel kanskje vært greit for mammaene deres at mannen i butikken gjorde dette, om ikke du kunne gjort det for henne, hadde det ikke? (jaja, klar over at det finnes übermödre også:p)

6404105[/snapback]

Poenget er at så mange kjøper bare maskinen, og blir lurt til å kjøpe med klargjøringen til 1000 spenn. De får beskjed som om at Windows ikke er lagt inn (løgn), at Windows ikke blir oppdatert automatisk (løgn, WinUpdate skjer automatisk), at det er mange virus som kommer automatisk inn på maskinen (løgn, brannmur er aktivert by default, og antivirusen som følger med oppdaterer seg selv).

Lenke til kommentar
Det tar mer tid enn du tror og det funerer ikke så lett man må legge inn et bprogram for og slette NORTON og når man har gjort det så må man gjøre som du sa så må man innstalere et nytt anti-virus. Glemte også OpenOffice i den listen min. for en vanlig mann i gata hadde det gått en GOD stund før han hadde fått dette innstalert vis han i det hele tatt hadde klart det.

6404155[/snapback]

Hvorfor skal du fjerne Norton? Maskinen leveres ofte med 60 dager NIS/NAV, og så og si alle kundene velger da å oppgradere. Blir ikke spesielt vanskelig da.

 

Er allikevel med på at om man skal kjøre hele listen din, så tar det noe tid. Det er ikke gjort på 10 minutter..

Lenke til kommentar

- siste jeg kjøpte bærbar på Elkjøp var alle programmer instalert.

(også antivirus, office, firewall enabled)

- Prisen på maskina var inkludert klargjøring, så jeg måtte selv be han fjerne

den fra fakturaen.

- Jeg er ikke ute etter å mobbe ansatte hos elkjeden. Masse flinke folk der.

- Men ikke kom å fortelle meg at dere ikke har fordeler av å få kundene til å

velge andre produkter enn de annonserte (lønn, bonus etc.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...