Gå til innhold

Lefdal/Elkjøp får på pungen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feilen er jo at selgeren hos Elkjøp o.l sier at du nesten ikke klarar deg uten klargjøringen.

 

Di gir også inntrykk av at dem innstalerer windows for deg.NOT!

 

Men har du masse tilleggs utstyr som skal kobles til og du er grønn så kan dette være en grei deal.

 

Så hvorfor kan dem ikke bare si det som det er,at windows er innstalert men dem kan hjelpe deg med innstalering av printer,router eller hva nå det måtte være..

Endret av taz
Lenke til kommentar
[Når du sier "tilbudspris antar jeg du snakker om de anonserte produktene. Da er du i så fall så langt unna sannheten som det er mulig å komme. hvis Elkjøp anonsererer en PC til 3995 tror du kanskje de sitter igjen med halvparten?

 

PS: Ja jeg jobber på Elkjøp.

6402491[/snapback]

 

Riktig svar: De sitter igjen med mye mer da de ikke har denne tilbudsvaren på lager, og derfor prakker på kunden en "mye bedre" PC til en mye stivere pris med mye høyere avanse.

Lenke til kommentar
Riktig svar: De sitter igjen med mye mer da de ikke har denne tilbudsvaren på lager, og derfor prakker på kunden en "mye bedre" PC til en mye stivere pris med mye høyere avanse.

6403062[/snapback]

Ingen tvinger deg til å kjøpe noe annet. Annonsegaranti.
Lenke til kommentar
Riktig svar: De sitter igjen med mye mer da de ikke har denne tilbudsvaren på lager, og derfor prakker på kunden en "mye bedre" PC til en mye stivere pris med mye høyere avanse.

6403062[/snapback]

Ingen tvinger deg til å kjøpe noe annet. Annonsegaranti.

6403113[/snapback]

 

Nå fritar dem seg selv for denne garantien av og til da...

Ingen tvinger deg nei men noen er veldig flinke til å overtale deg til å kjøpe noen annet..

Endret av taz
Lenke til kommentar
Riktig svar: De sitter igjen med mye mer da de ikke har denne tilbudsvaren på lager, og derfor prakker på kunden en "mye bedre" PC til en mye stivere pris med mye høyere avanse.

6403062[/snapback]

Ingen tvinger deg til å kjøpe noe annet. Annonsegaranti.

6403113[/snapback]

 

Nå fritar dem seg selv for denne garantien av og til da...

6403137[/snapback]

Det er untaksvis varer er merket med begrenset antall. Så lenge de er merket med det er jo kunden klar over det før man går i butikken.
Lenke til kommentar
Du er helt på jordet, argumentene dine begynner å falle sammen.

 

Klart det har noe å si - Compaq'en som jeg promoterer har altså en liten grafikk brikke som er raskere enn det 'din' maskin har. Dvs at den er raskere.

 

Riktignok er 'min' 500,- dyrere, men den kan brukes til litt enkel spilling i ny og ne.

 

Konklusjon: For 500,- ekstra så kan kidsa spille sims2.

6402908[/snapback]

Tror du burde sjekke GPSen din for jorder - fordi:

 

HP en har samme grafikkløsning som Compaqen! Den tar bare mindre minne fra systemminnet.

 

Video Graphics: ATI RADEON® XPRESS 200M IGP graphics

6403029[/snapback]

 

 

Da har vi endelig funnet ut at de er like! Kjempeflott.

 

Hp maskina koster for øvrig 6195,- Hos komplett. Computercity har tydligvis startet skolesalget:-)

 

Tja sims1 fungerer vel det?

Lenke til kommentar
Riktig svar: De sitter igjen med mye mer da de ikke har denne tilbudsvaren på lager, og derfor prakker på kunden en "mye bedre" PC til en mye stivere pris med mye høyere avanse.

6403062[/snapback]

Mange kunder låser seg veldig fast på annonserte produkter. Det at selgeren da i butikken prøver å selge opp til et dyrere eller annet produkt, er ikke nødvendigvis noe negativt. Selgeren kjenner svært ofte sine produkter bedre enn kunden, og etter å ha foretatt en behovsanalyse fastslå hva kunden bør velge. Det er ikke alltid at det annonserte produktet er best basert på kundens behov.

 

Selgeren er da dyktig som hjelper deg til å velge rett.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Da har vi endelig funnet ut at de er like! Kjempeflott.

 

Hp maskina koster for øvrig 6195,- Hos komplett. Computercity har tydligvis startet skolesalget:-)

 

Tja sims1 fungerer vel det?

6403175[/snapback]

Sims1 burde gå fett, men ikke sims2 som tidligere nevnt.

 

Hos ComputerCity er det skolestart hele året.. på godt og vondt..

Lenke til kommentar
Riktig svar: De sitter igjen med mye mer da de ikke har denne tilbudsvaren på lager, og derfor prakker på kunden en "mye bedre" PC til en mye stivere pris med mye høyere avanse.

6403062[/snapback]

Mange kunder låser seg veldig fast på annonserte produkter. Det at selgeren da i butikken prøver å selge opp til et dyrere eller annet produkt, er ikke nødvendigvis noe negativt. Selgeren kjenner svært ofte sine produkter bedre enn kunden, og etter å ha foretatt en behovsanalyse fastslå hva kunden bør velge. Det er ikke alltid at det annonserte produktet er best basert på kundens behov.

 

Selgeren er da dyktig som hjelper deg til å velge rett.

6403192[/snapback]

 

For noe tullprat. Behovsanalyse hahaha

Alle vet vel at selgerne har mindre eller null provisjon på annonserte varer!

Behovsanalyse my ass :p

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
For noe tullprat. Behovsanalyse hahaha

Alle vet vel at selgerne har mindre eller null provisjon på annonserte varer!

Behovsanalyse my ass  :p

6403239[/snapback]

Svært mange bedrifter opererer ikke med provisjon til sine selgere. Ja, på mange annonserte varer tjener ikke butikkene penger. Dette må ikke misforstås slik at man kun bruker de som lokkevarer. Forskning og studier har vist at de bedriftene som er mest lønnsomme ikke tenker "quick bucks". Det er de bedriftene som tenker langsiktig, som tjener mest. Ved å tenke langsiktig så vil man sette kunden i fokus. Man legger opp til at kunden kommer tilbake neste gang han/hun trenger noe nytt. For å få dette til så må man ha riktige priser, men viktigst av alt en god service. Det er servicen og opplevelsen av butikken og bedriften, som gjør at kundene kommer tilbake.

Lenke til kommentar

>>Svært mange bedrifter opererer ikke med provisjon til sine selgere.<<

ok? rema, ica osv?

Dere som selger elektro i storkjeder har provisjon!

 

Har flere ganger blitt frarådet å kjøpe annnserte produkter på feks. Elkjøp.

Har også kjøpt laptop og hvor selgeren framstilte det som om HDen var tom

før klargjøringen.

(ba han selvfølgelig å rykke og reise da :) )

Lenke til kommentar
For noe tullprat. Behovsanalyse hahaha

Alle vet vel at selgerne har mindre eller null provisjon på annonserte varer!

Behovsanalyse my ass  :p

6403239[/snapback]

Hvordan kan det ha seg at det stadig dukker opp personer som tror de kjenner Elkjøp/Lefdals lønnssystem ut og inn? Når man ikke aner hva man prater om kan man like godt la være å skrive. Endret av oro2
Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det er noe galt i å selge disse pakkene til kunder. De kundene som faktisk faller for det salgstrikset har faktisk godt av å ha den typen hjelp. Jeg pleier å referere til den typen kunder som ”manual brennere”. De første de gjør når de har fått pcen i hus er å sette den sammen og skru på strømmen. Og når det ikke fungerer så tar de den med seg tilbake til butikken med en gang. Ikke gidd å sett deg ned og se på manualen.

 

Har du vært så uheldig at du har solgt en bærbar pc og trådløs router til en manual brenner så kan du banne på at han står der i døra 1 time etter at du solgte det til han. ”Dritten funker ikke, jeg kommer ikke på den trådløse nett tingen”.

 

PS. Jeg jobber ikke i noen el-forretning, jeg bare kjenner til problemet(kundene) for godt.

Lenke til kommentar
Riktig svar: De sitter igjen med mye mer da de ikke har denne tilbudsvaren på lager, og derfor prakker på kunden en "mye bedre" PC til en mye stivere pris med mye høyere avanse.

6403062[/snapback]

Mange kunder låser seg veldig fast på annonserte produkter. Det at selgeren da i butikken prøver å selge opp til et dyrere eller annet produkt, er ikke nødvendigvis noe negativt. Selgeren kjenner svært ofte sine produkter bedre enn kunden, og etter å ha foretatt en behovsanalyse fastslå hva kunden bør velge. Det er ikke alltid at det annonserte produktet er best basert på kundens behov.

 

Selgeren er da dyktig som hjelper deg til å velge rett.

6403192[/snapback]

Og her kommer du inn på HVORFOR vi har en serviceavtale :).

 

Om det er et behov - noe man enkelt kan avdekke ved å høre om hva slags pc-nivå kunden mener han ligger på - så er en serviceavtale på 1, 2 eller 3 år kjekt å ha for kunden.

 

Om personer rundt i butikker pusher veldig hardt på klargjøring til 999,- fordi "windows ikke er med og må installeres" så er disse selgerne enkelt og greit på tur. Slik skal det ikke fungere, og så ærlig skal jeg være.

 

Heldigvis har jeg ikke støtt på en selger i elkjøp hittil som gjør det slik - men jeg har jo seff ikke møtt alle. Vi har retningslinjer som går på å finne ut hva kunden trenger, avdekke kunnskapsnivå og så sette opp en pakke som kunden blir fornøyd med. Og dermed anbefaler vi SERVICEAVTALE til de kundene vi mener trenger dette.

 

Nå er det natt, i morgen skal jeg ut og hjelpe kunder bli fornøyde igjen, fra 09.00 :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...