Gå til innhold

Lefdal/Elkjøp får på pungen!


Anbefalte innlegg

Gi meg en utfordring - finn et produkt på en hvilken som helst webshop som ikke kan matches av Lefdal/Elkjøp. Tar du utfordringen?

6402194[/snapback]

http://www.computercity.no/index.aspx?identifier=NO18298

 

Denne matcher dere ikke. Trenger ikke å bestille den på nett engang.. kan bare gå i butikken og hente den. Var faktisk den første maskinen jeg sjekket, så jeg trengte ikke lete lenge heller.

6402321[/snapback]

 

Enkelt.

 

For 500,- NOK ekstra får du denne.

 

SE HER

 

Denne blir levert med ati x200 brikkesett, samt bedre lydkort. Gir helt klart mer ytelse for penga.

Endret av coban
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg sikter til er ikke serviceavtalen til 1790,-. Jeg snakker om klargjøringen til 990,-. Det den skal gjøre ifølge Lefdal er å klargjøre maskinen, samt gi deg tre stusselige måneder med support.
Serviceavtalen og klargjøring er akkurat det samme. Forskjellen på disse du nevner er jo bare hvor lenge avtalen varer.

6402491[/snapback]

Det er klargjøringen med 3 mnd jeg retter mitt fokus mot, slik jeg tidligere har nevnt. Grunnen er at det er søkt å ta tusen spenn for å skru på maskinen og trykke "neste", "neste", "neste" - noe tilfellet *svært* ofte er da *veldig* kjøper kun maskin med rekvisita, og ting de ikke trenger installere.

Lenke til kommentar
Det jeg sikter til er ikke serviceavtalen til 1790,-. Jeg snakker om klargjøringen til 990,-. Det den skal gjøre ifølge Lefdal er å klargjøre maskinen, samt gi deg tre stusselige måneder med support.
Serviceavtalen og klargjøring er akkurat det samme. Forskjellen på disse du nevner er jo bare hvor lenge avtalen varer.

6402491[/snapback]

Det er klargjøringen med 3 mnd jeg retter mitt fokus mot, slik jeg tidligere har nevnt. Grunnen er at det er søkt å ta tusen spenn for å skru på maskinen og trykke "neste", "neste", "neste" - noe tilfellet *svært* ofte er da *veldig* kjøper kun maskin med rekvisita, og ting de ikke trenger installere.

6402536[/snapback]

 

Hvordan installerer man en logitech trådløs v200 mus? Setter man inn cd'en først, ellers usb stick'en først?

Endret av coban
Lenke til kommentar
Det jeg sikter til er ikke serviceavtalen til 1790,-. Jeg snakker om klargjøringen til 990,-. Det den skal gjøre ifølge Lefdal er å klargjøre maskinen, samt gi deg tre stusselige måneder med support.
Serviceavtalen og klargjøring er akkurat det samme. Forskjellen på disse du nevner er jo bare hvor lenge avtalen varer.

6402491[/snapback]

Det er klargjøringen med 3 mnd jeg retter mitt fokus mot, slik jeg tidligere har nevnt. Grunnen er at det er søkt å ta tusen spenn for å skru på maskinen og trykke "neste", "neste", "neste" - noe tilfellet *svært* ofte er da *veldig* kjøper kun maskin med rekvisita, og ting de ikke trenger installere.

6402536[/snapback]

 

Hvordan installerer man en logitech trådløs v200 mus? Setter man inn cd'en først, ellers usb stick'en først?

6402549[/snapback]

 

Svaret er selvfølgelig at man setter inn cd'en først. Dersom du gjorde feil så må du fjerne drivere osv. Leke litt.

Lenke til kommentar
Enkelt.

 

For 500,- NOK ekstra får du denne.

 

SE HER

 

Denne blir levert med ati x200 brikkesett, samt bedre lydkort. Gir helt klart mer ytelse for penga.

6402519[/snapback]

Nå må du få orden på sysakene dine. Hvordan kan du si at den leveres med et bedre brikkesett, og bedre lydkort? Det gjør den nemlig ikke.

 

Eneste merkbare forskjellen er at den koster 500 spenn mer.

 

Legger du på de 990 kr det koster for klargjøringen du *må* ha, så koster den 1500 spenn mer.

Lenke til kommentar
Det jeg sikter til er ikke serviceavtalen til 1790,-. Jeg snakker om klargjøringen til 990,-. Det den skal gjøre ifølge Lefdal er å klargjøre maskinen, samt gi deg tre stusselige måneder med support.
Serviceavtalen og klargjøring er akkurat det samme. Forskjellen på disse du nevner er jo bare hvor lenge avtalen varer.

6402491[/snapback]

Det er klargjøringen med 3 mnd jeg retter mitt fokus mot, slik jeg tidligere har nevnt. Grunnen er at det er søkt å ta tusen spenn for å skru på maskinen og trykke "neste", "neste", "neste" - noe tilfellet *svært* ofte er da *veldig* kjøper kun maskin med rekvisita, og ting de ikke trenger installere.

6402536[/snapback]

Jeg vet ikke om du har samme type kunder som oss, men vi har faktisk kunder som ikke kan installere noe som helst selv, selv om alt står i bruksanvisningen.

 

Det er også kunder som klarer å stappe maskinen full av virus på 3 mnd.

Jeg antar de får opplyst at det er mulig å tegne en avtale på mer enn 3 mnd, der gjør i hvert fall alltid jeg.

 

Dersom en selger selger en PC uten noe tilbehør og sier at det er kjeempevanskelig å installere windows, og heller ikke presenterer serviceavtalen med alle de alternater i varighet, da kan jeg være enig med deg til en viss grad. Men det er ikke slik det skal være, og jeg tviler på at det er sånn.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om du har samme type kunder som oss, men vi har faktisk kunder som ikke kan installere noe som helst selv, selv om alt står i bruksanvisningen.

6402605[/snapback]

Vi har akkurat de samme kundene som dere.

 

Kundene som ikke kan installere eller starte maskinen alene, er så få sett opp mot antall kunder dere har totalt at det er snakk om under 1 %.

Lenke til kommentar
Kundene som ikke kan installere eller starte maskinen alene, er så få sett opp mot antall kunder dere har totalt at det er snakk om under 1 %.

6402647[/snapback]

Husk nå på at det ikke er en windowsinstallering man betaler for.

Andelen kunder som får virus, spyware, osv etter relativt kort tid og ikke er i stand til å fikse dette på en tilfredsstillende måte på egen hånd er langt høyere.

Lenke til kommentar
Hvordan installerer man en logitech trådløs v200 mus? Setter man inn cd'en først, ellers usb stick'en først?

6402549[/snapback]

Hvorfor installere drivere på noe man ikke trenger å installere drivere på?

6402606[/snapback]

 

Det måtte jeg på min maskin. Fujitsu Siemens Amilo M1421.

Lenke til kommentar
Kundene som ikke kan installere eller starte maskinen alene, er så få sett opp mot antall kunder dere har totalt at det er snakk om under 1 %.

6402647[/snapback]

Husk nå på at det ikke er en windowsinstallering man betaler for.

Andelen kunder som får virus, spyware, osv etter relativt kort tid og ikke er i stand til å fikse dette på en tilfredsstillende måte på egen hånd er langt høyere.

6402675[/snapback]

Nei, Windows-installering er det ikke ettersom det allerede er installert.

 

Skal være enig at på sikt er det en god del som får problemer med spyware o.l., men det er svært få som får det de tre første månedene. De som får det de første tre månedene er ikke engang klar over at de har fått det før de går lang tid.

 

Som sagt så har vi de samme kundene som dere, og vi selger også i store volum. Jeg finner det rart at vi da ikke får like mange kunder med problemer som dere legger opp til at dere gjør.

 

I forhold til hvor mange som kjøper denne 3 mnd klargjøring, så er det ytterst få som har bruk for dette sett i prosent av totalen.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Enkelt.

 

For 500,- NOK ekstra får du denne.

 

SE HER

 

Denne blir levert med ati x200 brikkesett, samt bedre lydkort. Gir helt klart mer ytelse for penga.

6402519[/snapback]

Nå må du få orden på sysakene dine. Hvordan kan du si at den leveres med et bedre brikkesett, og bedre lydkort? Det gjør den nemlig ikke.

 

Eneste merkbare forskjellen er at den koster 500 spenn mer.

 

Legger du på de 990 kr det koster for klargjøringen du *må* ha, så koster den 1500 spenn mer.

6402592[/snapback]

 

Skjermkortet 'ATI Radeon Xpress 200M IGP' en del av et brikkesett levert fra ATI. Du må nesten komme med hardere materiale skal du ha noe å fare med.

Lenke til kommentar
Skjermkortet 'ATI Radeon Xpress 200M IGP' en del av et brikkesett levert fra ATI. Du må nesten komme med hardere materiale skal du ha noe å fare med.

6402740[/snapback]

Nå vet du ikke hvordan brikkesettet på HPen er fordi HP ikke opplyser om dette.

 

Uansett brikkesett på HPen, så har det ingen praktisk betydning. De er så og si klin identiske, og Compaqen koster 500 spenn mer.

 

Faktisk så bruker Compaqen mer av systemminnet, og det blir da mindre igjen til Windows. Om grafikkortet i denne klassen har 32, 64 eller 128 MB minne er fullstendig ubetydelig! Ergo, HPen er bedre og rimeligere.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Nei, Windows-installering er det ikke ettersom det allerede er installert.

6402730[/snapback]

Noen ganger er det ikke installert, men en recovery starter av seg selv. Men det blir jo like enkelt, så nok om det.

 

Som sagt, man kan tegne avtale for lenger enn 3 mnd om ønskelig. man kan også takke nei til hele tilbudet. Det er ingen tvang for de kudene som føler de ikke trenger det. Det er mange kunder som trenger det, og da er det vel greit at de får tilbudet.

Lenke til kommentar
Nei, Windows-installering er det ikke ettersom det allerede er installert.

6402730[/snapback]

Noen ganger er det ikke installert, men en recovery starter av seg selv. Men det blir jo like enkelt, så nok om det.

 

Som sagt, man kan tegne avtale for lenger enn 3 mnd om ønskelig. man kan også takke nei til hele tilbudet. Det er ingen tvang for de kudene som føler de ikke trenger det. Det er mange kunder som trenger det, og da er det vel greit at de får tilbudet.

6402813[/snapback]

Absolutt! Så lenge valgfriheten er der! Beste innlegget her på lenge.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Skjermkortet 'ATI Radeon Xpress 200M IGP' en del av et brikkesett levert fra ATI. Du må nesten komme med hardere materiale skal du ha noe å fare med.

6402740[/snapback]

Nå vet du ikke hvordan brikkesettet på HPen er fordi HP ikke opplyser om dette.

 

Uansett brikkesett på HPen, så har det ingen praktisk betydning. De er så og si klin identiske, og Compaqen koster 500 spenn mer.

 

Faktisk så bruker Compaqen mer av systemminnet, og det blir da mindre igjen til Windows. Om grafikkortet i denne klassen har 32, 64 eller 128 MB minne er fullstendig ubetydelig! Ergo, HPen er bedre og rimeligere.

6402801[/snapback]

 

Du er helt på jordet, argumentene dine begynner å falle sammen.

 

Klart det har noe å si - Compaq'en som jeg promoterer har altså en liten grafikk brikke som er raskere enn det 'din' maskin har. Dvs at den er raskere.

 

Riktignok er 'min' 500,- dyrere, men den kan brukes til litt enkel spilling i ny og ne.

 

Konklusjon: For 500,- ekstra så kan kidsa spille sims2.

Lenke til kommentar
Du er helt på jordet, argumentene dine begynner å falle sammen.

 

Klart det har noe å si - Compaq'en som jeg promoterer har altså en liten grafikk brikke som er raskere enn det 'din' maskin har. Dvs at den er raskere.

 

Riktignok er 'min' 500,- dyrere, men den kan brukes til litt enkel spilling i ny og ne.

 

Konklusjon: For 500,- ekstra så kan kidsa spille sims2.

6402908[/snapback]

Tror du burde sjekke GPSen din for jorder - fordi:

 

HP en har samme grafikkløsning som Compaqen! Den tar bare mindre minne fra systemminnet.

 

Video Graphics: ATI RADEON® XPRESS 200M IGP graphics

Lenke til kommentar

Du er vel klar over at de to maskinene er "kontor-pc'er"? Ingen av de to er designet for spilling. Man får fyrt spillet på begge maskinene, men det vil gå i hva.. 1 frame i timen?

Å bruke spilling som et argument for å kjøpe compaq'en blir bare feil.

 

(Sims 2 kan kjøres i software modus, så lenge man har en rask nok cpu)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PS: hmm.. Har hatt denne kontoen siden 2004 uten å ha skrivd et eneste innlegg. Måtte selvfølgelig en "krangel" til for å få meg til å skrive noe.. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...