Gå til innhold

Lefdal/Elkjøp får på pungen!


Anbefalte innlegg

Er du istand til å kjøpe et av "knalltilbudene" på data hos en av de store elektrogigantene er du ihvertfall ikke i stand til å installere windows. Et kjent faktum at pcene som de selger til "tilbudpris" er bra overpriset, og når de i tillegg skal ha penger for å klargjøre pcen og nærmer det seg svindel. Har handlet mitt siste produkt for mange år siden på butikker som f.eks elkjøp og lefdal.

6402088[/snapback]

 

Gi meg en utfordring - finn et produkt på en hvilken som helst webshop som ikke kan matches av Lefdal/Elkjøp. Tar du utfordringen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange av kundene som kjøper PC hos Lefdal får faktisk følgende?

 

* "Installert" Windows

* Kjørt WinUpdate

* Kjørt oppdateringer på antivirus

* Installert Office

* Satt opp trådløst nettverk med sikkerhet

* Installert skriver

* Installert kamera

* Satt i mer minne

 

Halvparten av dette fikser kundene selv, da det er selvforklarende, og at man ikke kommer seg unna det. For de få siste prosentene som trenger den andre halvdelen også, så skal jeg være enig i at det er fornuftig med klargjøringspakken til tusen spenn.

Lenke til kommentar
Gi meg en utfordring - finn et produkt på en hvilken som helst webshop som ikke kan matches av Lefdal/Elkjøp. Tar du utfordringen?

6402194[/snapback]

http://www.computercity.no/index.aspx?identifier=NO18298

 

Denne matcher dere ikke. Trenger ikke å bestille den på nett engang.. kan bare gå i butikken og hente den. Var faktisk den første maskinen jeg sjekket, så jeg trengte ikke lete lenge heller.

Lenke til kommentar
Værsegod: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...m_specification fra ELKJØP.no

 

 

"Samme" pc fra Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317907

 

Æda bæda!!

 

Sjekk speksene på hver pc...

6402245[/snapback]

 

Jeg vet at denne finnes i min butikk - Lefdal Lagunen. Og jeg sjekket nettop hos Alnabru.

 

Denne finnes til 11995,- hos lefdal alnabru.

 

SJEKKE HER

 

Trykk på 'MIN BUTIKK' så kan du se selv.

 

Her kan du faktisk kjøpe til 'internett pris' (jamfør komplett.no) i butikk! Fantastisk.

Lenke til kommentar
Ingen som sier at de er moralskt pliktig til å installere noen ting som helst gratis. Kjernen er at mange kunder som bare skal ha maskinen, og kanskje noen andre småting, blir forespeilet at ingenting er klart og at dette kan butikken hjelpe de med for en tusing. De spiller på kundens uvitenhet, og i svært mange tilfeller bevisst sier usannheter.

6402153[/snapback]

 

Det er sant, men jeg er ikke helt sikker på om det er det som er den hele og fulle sannheten om produktet til Elkjøp og Expert.

Lenke til kommentar
Jeg vet at denne finnes i min butikk - Lefdal Lagunen. Og jeg sjekket nettop hos Alnabru.

 

Denne finnes til 11995,- hos lefdal alnabru.

 

SJEKKE HER

 

Trykk på 'MIN BUTIKK' så kan du se selv.

 

Her kan du faktisk kjøpe til 'internett pris' (jamfør komplett.no) i butikk! Fantastisk.

6402331[/snapback]

Spesifikasjonene er anderledes. Komplett sin har bedre specs. Eksempelet var allikevel ikke blant de beste..

Lenke til kommentar
Værsegod: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...m_specification fra ELKJØP.no

 

 

"Samme" pc fra Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317907

 

Æda bæda!!

 

Sjekk speksene på hver pc...

6402245[/snapback]

 

Jeg vet at denne finnes i min butikk - Lefdal Lagunen. Og jeg sjekket nettop hos Alnabru.

 

Denne finnes til 11995,- hos lefdal alnabru.

 

SJEKKE HER

 

Trykk på 'MIN BUTIKK' så kan du se selv.

 

Her kan du faktisk kjøpe til 'internett pris' (jamfør komplett.no) i butikk! Fantastisk.

6402331[/snapback]

 

Men fortsatt er det mindre harddisk og mindre cpu iforhold til komplett sin. Elkjøp og lefdal har 80 gb hdd og Core duo t2300, mens komplett har 100 gb og core duo t2400

Lenke til kommentar
Det er sant, men jeg er ikke helt sikker på om det er det som er den hele og fulle sannheten om produktet til Elkjøp og Expert.

6402337[/snapback]

Sannheten er at de tjener *mye* mer på det en virkeligheten tilsier at de skal tjene på det. Hva blir det neste? Klargjøring av TV? "Nei, TVene leveres ikke klargjorte. La oss søke gjennom kanalene for deg. Pris? 990 kr. Så får du også hjemkjøring.".

Lenke til kommentar

La meg understreke, selv om jeg har gjort det tidligere, at produktet de selger er veldig bra for de som skal ha diverse kompliserte enheter tilknyttet eller lagt inn mye software. Viktig å skille på det, og de som er normalt oppegående på data, og ikke skal ha så mye ekstra.

Lenke til kommentar
Værsegod: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...m_specification fra ELKJØP.no

 

 

"Samme" pc fra Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317907

 

Æda bæda!!

 

Sjekk speksene på hver pc...

6402245[/snapback]

 

Jeg vet at denne finnes i min butikk - Lefdal Lagunen. Og jeg sjekket nettop hos Alnabru.

 

Denne finnes til 11995,- hos lefdal alnabru.

 

SJEKKE HER

 

Trykk på 'MIN BUTIKK' så kan du se selv.

 

Her kan du faktisk kjøpe til 'internett pris' (jamfør komplett.no) i butikk! Fantastisk.

6402331[/snapback]

 

Men fortsatt er det mindre harddisk og mindre cpu iforhold til komplett sin. Elkjøp og lefdal har 80 gb hdd og Core duo t2300, mens komplett har 100 gb og core duo t2400

6402373[/snapback]

 

Akkurat det har du helt rett i. Litt større harddisk, og 100mhz raskere prosessor.

 

Og hvis du selv kunne velge hva ville du gjort selv?

 

Kjøpt den usett hos komplett.no?

Kjøpt den hos Lefdal m/ Hands-On demonstrasjon?

 

(Og nå vil jeg selvfølgelig argumentere for Lefdal).

 

Folk flest driter om den har +-20gb eller om den har 100mhz mere - det betyr ingenting for sluttkunden. God service og hands-on demonstrasjon er viktigere.

 

Du som erfaren bruker kunne nok kjøpt den på komplett.no, men det er fordi du har mer erfaring enn gjennomsnittet.

 

Hva tror du moren din hadde gjort?

Endret av coban
Lenke til kommentar
Ingen som sier at de er moralskt pliktig til å installere noen ting som helst gratis. Kjernen er at mange kunder som bare skal ha maskinen, og kanskje noen andre småting, blir forespeilet at ingenting er klart og at dette kan butikken hjelpe de med for en tusing. De spiller på kundens uvitenhet, og i svært mange tilfeller bevisst sier usannheter.

6402153[/snapback]

 

Det er sant, men jeg er ikke helt sikker på om det er det som er den hele og fulle sannheten om produktet til Elkjøp og Expert.

6402337[/snapback]

Når begynte Expert å tilby slikt? :p

 

Uansett så er dette er altfor stor og kostbar sum for vi som diskuterer det her, men kanskje greit for de som ikke kan noenting data... det er jo opp til kundene.

 

Men hvordan skal Lefdal sette i mer minne der og da, da? De er vel ikke godkjente teknikere?

Lenke til kommentar
Folk flest driter om den har +-20gb eller om den har 100mhz mere - det betyr ingenting for sluttkunden. God service og hands-on demonstrasjon er viktigere.

6402460[/snapback]

For første gang hittil i diskusjonen, så må jeg være enig med deg.

 

Hva med eksemplet mitt? Det er en mer mainstream maskin, som har en større kundemasse.

Lenke til kommentar
Det jeg sikter til er ikke serviceavtalen til 1790,-. Jeg snakker om klargjøringen til 990,-. Det den skal gjøre ifølge Lefdal er å klargjøre maskinen, samt gi deg tre stusselige måneder med support.
Serviceavtalen og klargjøring er akkurat det samme. Forskjellen på disse du nevner er jo bare hvor lenge avtalen varer. Det kan jo selvsagt kunden velge selv, så jeg skjønner ikke alt oppstyret. Det er typisk at mediene skal slå opp en sak på denne måten. Det er MANGE kunder som trenger klargjøring/serviceavtale og kommer fortvilet til oss med en PC som er ødelagt av virus og lignende. Det er ikke påbudt å kjøpe dette for dere som kan installere ting selv. Selv den enkleste ting er det mange som ikke fatter bæret av.

 

Det eneste Lefdal her bør ta kritikk på dersom det er sant, er at de ikke forteller sannheten om hvor lett det er å intallere. Det vanlige er at det er en recoverypartisjon slik at Windows installeres første gang. Men husk nå at det er ikke for å installere Windows man betaler disse pengene. Det er for å installere medkjøpt programvare, og sist men ikke minst den serviceperioden der man kan levere inn PCen for ting som ikke har med reklamasjon å gjøre.

 

 

 

Et kjent faktum at pcene som de selger til "tilbudpris" er bra overpriset, og når de i tillegg skal ha penger for å klargjøre pcen og nærmer det seg svindel.

6402088[/snapback]

Når du sier "tilbudspris antar jeg du snakker om de anonserte produktene. Da er du i så fall så langt unna sannheten som det er mulig å komme. hvis Elkjøp anonsererer en PC til 3995 tror du kanskje de sitter igjen med halvparten?

 

PS: Ja jeg jobber på Elkjøp.

Lenke til kommentar
Men hvordan skal Lefdal sette i mer minne der og da, da? De er vel ikke godkjente teknikere?

6402477[/snapback]

Ingen av produsentene eller serviceverkstedene deres sier noe på at det installeres mer minne, eller andre komponenter. Spesielt ikke når det gjøres av serviceavdelingen i butikken.

 

Det er kun når det oppstår et problem som kan spores tilbake til denne komponenten at det kan bli problemer med reklamasjon/garanti.

Lenke til kommentar
Et kjent faktum at pcene som de selger til "tilbudpris" er bra overpriset, og når de i tillegg skal ha penger for å klargjøre pcen og nærmer det seg svindel.

6402088[/snapback]

Når du sier "tilbudspris antar jeg du snakker om de anonserte produktene. Da er du i så fall så langt unna sannheten som det er mulig å komme. hvis Elkjøp anonsererer en PC til 3995 tror du kanskje de sitter igjen med halvparten?

 

PS: Ja jeg jobber på Elkjøp.

6402491[/snapback]

Jeg vil tro at 300 kr. er nærmere sannheten... ;)

 

Service er såklart det som skal avgjøre handelen ja, og det flere satser på... vi får se om fremtiden hvem som kan tilby best service da.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...