Alastor Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Det er iallefall tydelig her at denne selgeren enten har jobbet i elkjøp for lenge siden - eller har jobbet i en privateid butikk (som leier retten til å bruke elkjøp-navnet). Ingen lister med provisjon og slikt henges opp på jobben. Det er heller ikke direkte-provisjon på salg av ulike varer slik som han hadde det. Ingen lister over hvor mye man får i ekstra lønn om man selger vare A i forhold til vare B. DET ER IKKE SLIK. Og om det var slik nå hadde jeg ikke likt meg særlig godt på jobb for å si det sånn...jeg er tilhenger av god kundebehandling - og det fører til mange salg og mange fornøyde kunder. I det hele tatt mye det samme jeg leste i artikler for 5-6 år siden om elkjøps provisjonssystem, som ikke i det hele tatt ligner på slik som det er i dag. Det kan godt hende det var slik før - men det er IKKE slik nå. (og hvis du tror mer på en som har jobbet i EN elkjøp-butikk før, i forhold til de 3-4 som har vært innom denne tråden og alle sagt det samme, DA er ord fånyttige ja) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Når var dette goms ? Og hvilken Elkjøp var dette ? Jeg har jobbet i Elkjøp i 4 år og har aldri opplevd dette... Så enten er du full av piss eller så jobbet du der i forrige århundre. 6446100[/snapback] Du sier det like godt som jeg skulle sagt det. Aldri opplevd slikt - og aldri snakket med noen som har det slikt når jeg har møtt andre på kurs. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Når var dette goms ? Og hvilken Elkjøp var dette ? Jeg har jobbet i Elkjøp i 4 år og har aldri opplevd dette... Så enten er du full av piss eller så jobbet du der i forrige århundre. 6446100[/snapback] Tja vet ikke jeg. Er flere som jobber i Elkjøp på forumene her enn Alastor. Og det er ikke alle som er like flinke til å passe på hva de bør si. Derfor er det også flere som har løyet om hvordan ting fungerer for dem. Men de slipper unna fordi andre har såpass moral at de ikke avslører interne prosedyrer og rutiner. 6446358[/snapback] Ingen av oss benekter at uærlige selgere finnes. Det vi reagerer på er provisjonssystemet denne brukeren hadde - for det er så fjernt fra slik det er i dag (takk og lov) som det er mulig å få blitt. Det er virkelig ikke slik i dag. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Tror aldeles ikke et av det motsatte kjønn som er "miss norge-kandidat" vil selge noe bedre enn det vi andre gjør i dag. Hun skal jo vite hva hun snakker om da! Hvis hun er usikker gjør hun kunden enda mer usikker... Alastor har nok rett ja, ikke noe slikt som heter at hvis man selger den så får man 500 kr. rett i hånda... ikke nå lenger hvertfall. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Leste litt igjennom tråden nå, og så kom jeg til å huske noe når jeg leste dette: Gi meg en utfordring - finn et produkt på en hvilken som helst webshop som ikke kan matches av Lefdal/Elkjøp. Tar du utfordringen? 6402194[/snapback] Når Canon PIXMA 6600D kom på markedet tidligere i år, så sikret Elkjøp seg hele det første partiet av denne skriverne. Det tok ca. to måneder før vi andre aktørene fikk tilgang på denne. Da solgte Elkjøp/Lefdal den til 2495 kr. Hadde massivt med markedsføring på den. Når vi fikk den inn i neste runde solgt vi den til 1699 kr, og da hadde vi for å si det pent ingen dårlig fortjeneste på den. Ser at den fortsatt annonseres til 2195 kr. Lenke til kommentar
ksjon Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 som tidligere ansatt ved elkjøp kan jeg si at noe er bare tull mens myeer riktig. skjønner seff de som framdeles jobber der at de vil ikke være noe dårligere enn andre, spesielt når det kommer en fra konkurenten og gir de en på trynet. vet ikke åssen det er nå men når jeg jobbet der hadde vi lister på bakrommet med hva vi fikk i provisjon pr. ting når vi solgte. så det var opp til selgerne om de ville prøve å få opp lønna litt eller være slik de burde være og gi den servicen man skal. dårligst provisjon var det på alt som var på tilbud, vis det ikke var et av det klasiske supertilbudene, der tingen var like dyr før som under tilbudet. vi hadde et par av de før det kom på forsiden av vg for noen år siden. jobbet bare 2 år etter det men vi hadde noen av få av de framdeles når jeg sluttet (etter som jeg hører med tidligere arbeidskoleger er det noen av de framdeles, men de er mest på tv'er av fabrikater som få andre kjeder har) jeg for min del gikk aldri ned i pris på ting vis jeg skulle anbefale noe, vis kunden spurte etter et kamera til 6k,- fikk han et til 6k,- til og med om jeg viste at han bare trengte et til 3k,- fikk noen 1000lapper ekstra i året, men det var ingenting kontra han ved mobilene, han tok vel inn noen par 10 talls tusen i året ekstra brutto. husker framdeles han klarte å overbevise en eldre hobbyfisker om at en nokia 8000 og et eller annet var et mye bedre kjøp en den vanntette til ericsson (R-310?) husker godt at nokia'en kostet 3000,- mer og var da den største problemmodellen til nokia. så hvorfor? jo, forde det var 6 ganger mer provisjon på nokia'n tenker at noen kommer til å reagere på denne posten, men det var slik jeg husker det når jeg jobbet der. åssen det er nå vet jeg ikke men har ikke hørt at de har vasket opp ennå så da tenker jeg at de er framdels slik. eneste er at her har de "byttet ut" alle de annsatte som er i kassene. (søte og deilige tenåringsjenter selger bedre en lopper på mellom 40 til 50 ) 6446048[/snapback] Words are pointless: 6446768[/snapback] hans innlegg er, meningsløst og falskt... enver fornuftig person vil forstå at ingen selger ønsker å lure noen. "jeg husker når en venn av meg jobbet i computer world. Det eneste han tenkte på var å selge det dyreste for å få mest provisjon.. blah blah bla blah bla" Hvis han tenkte slik så får det være hans problem at han ikke eier moral... Det viktigste for elkjøp er at enhver kunde er fornøyd når han går ut av butikken... og det skal ganske godt gjøres å "prakke" på en kunde en "for dyr" ting. for det første så prøver en selger å finne ut hva kunden ønsker. og om selgeren mot formodning skulle bomme helt så har kunden 30 dager å finne dette ut på! Hele denne diskusjonen glir ut... Uansett hva folk sier og mener: SERVICE OG SUPPORT er nødvendig for de som trenger det! Og jeg mener denne service og support avtalen gir value for pengene! så det så! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Når var dette goms ? Og hvilken Elkjøp var dette ? Jeg har jobbet i Elkjøp i 4 år og har aldri opplevd dette... Så enten er du full av piss eller så jobbet du der i forrige århundre. 6446100[/snapback] Tja vet ikke jeg. Er flere som jobber i Elkjøp på forumene her enn Alastor. Og det er ikke alle som er like flinke til å passe på hva de bør si. Derfor er det også flere som har løyet om hvordan ting fungerer for dem. Men de slipper unna fordi andre har såpass moral at de ikke avslører interne prosedyrer og rutiner. 6446358[/snapback] Ingen av oss benekter at uærlige selgere finnes. Det vi reagerer på er provisjonssystemet denne brukeren hadde - for det er så fjernt fra slik det er i dag (takk og lov) som det er mulig å få blitt. Det er virkelig ikke slik i dag. 6446962[/snapback] Faktisk så tror jeg på deg. Provisjonsbasert salg står sterkere i utlandet enn det gjør hjemme i Norge, og selv flere store kjeder i utlandet går nå mer og mer bort fra dette. Mye av grunnen er at det smaker for mye i forhold til hva man ofte får tilbake. I tillegg så er grunnlønningene i Norge relativt høye, så man har ikke så mye å gå på. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Nuffern, du svarte på et innlegg jeg skrev tidligere i tråden, men du hoppet over å svare på dette: Jeg tror ikke du kan stigmatisere alle selgere i Elkjøp/Lefdal på den den måten. De er tross alt avhengig av fornøyde kunder for å holde det gående. 6407758[/snapback] Du klarer naturligvis å hoste opp negative eksempler på kundebehandling hos Elkjøp, men hvilken butikk eller kjede er fri for dette? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Enig i det, Junta. Ingen butikker eller kjeder er fri for dårlig kundebehandling. Selv der jeg jobber har det sikkert forekommet at noen kunder har blitt dårlig behandlet. Det er ikke til å unngå i det lange løp. Poenget er å unngå dette i størst mulig grad. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Poenget er å unngå dette i størst mulig grad. 6447331[/snapback] Det er sant som det er sagt Nuffern. Personlig tror jeg at kunder flest handler der de trives best. Kundebehandling er alfa omega. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg føler at denne tråden egentlig har gått greit off topic nå, og er ferdigdiskutert. Velger å stenge den - dersom noen er uenige med meg, ta kontakt på pm og jeg skal ta en revurdering . Men, slik jeg ser det synes jeg de to siste innleggene summerer opp godt - kundebehandling = alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg