Gå til innhold

Lefdal/Elkjøp får på pungen!


Anbefalte innlegg

je har hatt vegg til vegg teppe i over 2 år, og maskina står i et hjørne. det er naturlig at den skal sammle inn støv som bare pokker, men det gjør den altså ikke, selv om at jeg har vifter helt ned mot gulvet.

6438505[/snapback]

Er ikke det som avgjør hvor mye støv det blir i et hus. Det er beliggenhet av bolig i forhold til trafikk, konstruksjonen av bygningen/trekk +++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, det finnes forskjerlige typer støv, og den stype du snakker om vill ikke sammle seg i CPU vifta de... de som sammler seg er som regel de du finner under sofaen,

 

det støvet er laget av døde hudrester og midd (avføringen deres er faktisk det vi kaller støv)

Lenke til kommentar
je har hatt vegg til vegg teppe i over 2 år, og maskina står i et hjørne. det er naturlig at den skal sammle inn støv som bare pokker, men det gjør den altså ikke, selv om at jeg har vifter helt ned mot gulvet.

6438505[/snapback]

Er ikke det som avgjør hvor mye støv det blir i et hus. Det er beliggenhet av bolig i forhold til trafikk, konstruksjonen av bygningen/trekk +++

6438874[/snapback]

 

Hvis maskina de er stappfull av svevestøv etter 3 måneder, så er det på tide å flytte før man får lungeemfysem...

 

AtW

Lenke til kommentar
feil: maskin slår seg av plutselig. virker som maskinen blir varm først.

rapport: feilsøkt, kjøleribber på prosessor er helt tettpakket i støv, fjernet støv.

pris uten serviceavtale: 60min jobb. 600,- 2 dager servicetid

pris med serviceavtale: 0,- fikset i løpet av dagen (eller innen 24 timer).

 

 

I løpet av 3 måneder? Ville prøvd å få mersalg på en støvsuger til den karen :)

 

 

 

6436283[/snapback]

 

Wow 3 mnd? jeg har en maskine med ca 7 stillegående vifter, og har ikke hatt så mye støv at CPU Vifta har tatt "knekken", og dette er på over et halvt år! sitter fyrn og stapper hybelkaniner inn i maskina si eller er det bare et elendig forsvar? tror du kan lyve bedre enn det der..

6438410[/snapback]

 

 

Bare for sånn for å forsvare denne: Mannen var så heldig at han har 24 måneders serviceavtale og maskinen var litt over ett år :)

med andre ord, hele saken løste seg gratis for kunden, og kunden fikk beholde boksen med luft! Han var strålende fornøyd!

Endret av ksjon
Lenke til kommentar
Når vi faktisk får vite statistikken for VÅR kjede av de som holder oversikten høyere opp - så tror jeg du faktisk har litt dårligere grunnlag for å si hva som er sant enn det vi har :)

 

Du har INGEN grunn til å slenge ut påstander du ikke har dekning for når du IKKE sier at dette er hva du tror. Når du ikke gjør annet enn å synse på bakgrunn av hva som du for din kjede opplever - så bør du OPPLYSE om dette, og ikke presentere din mening som den ene rette sannhet.

 

Sånt gjør en ærlig og redelig selger for elkjøp meget irritert. At folk som tror ting presenterer det som at de vet ting - på bakgrunn av det noen kunder skal ha sagt.

 

Tror dere at dere får alle de fornøyde kundene elkjøp har i butikken deres? :). Den andelen du snakker med av misfornøyde kunder er stor for deg fordi de som er fornøyde ikke gidder å komme til din butikk. Ser du poenget?

6435167[/snapback]

Hva min kjede opplever kan umulig være særlig anderledes enn for dere, når vi selger stor sett de samme produktene til de samme kundene! Hvorfor skulle en kunde som kjøper en HP hos Lefdal trenge mer hjelp enn en kunde som kjøper en HP hos Expert?!

 

Eneste forskjellen er at når våre kunder kommer tilbake fordi det er noe de ikke skjønner, så prøver vi å forklare de det. Hjelper dette ikke, så tar vi en rask og gratis titt på maskinen. Hjelper ikke dette, så tar vi maskinen inn på service og det påløper et lite servicegebyr.

 

Dette med antall kunder som trenger denne klargjøringen har vel heller ingen ting med misfornøyde Elkjøp/Lefdal-kunder vi har hatt innom. Det har jeg aldri sagt, og har vel heller ingenting med saken å gjøre. Poenget er at antallet kunder som kommer innom med maskinen til service de første månedene er ganske konstant. Dette antallet er heller ikke veldig stort i forhold antall kunder som kjøper maskiner. Det er en god del selvfølgelig, men dette er kun fordi det kun selges så utrolig mange maskiner.

 

Dette er de samme maskinene og kundene de store kjedene deler. Så fortell meg. Hvorfor trenger kunder hos Lefdal, så utrolig mye mer hjelp enn hos f.eks. Expert?

6435596[/snapback]

 

Nuffern: Du er naiv og uviten

 

Du aner ikke hvor mange av kundene som får beskjeden:

Eneste forskjellen er at når våre kunder kommer tilbake fordi det er noe de ikke skjønner, så prøver vi å forklare de det.

som kommer til elkjøp/lefdal. Kunden spør, men det han egentlig vil er å få løst problemet sitt...

 

bare i byen vår, fikk vi i 2005 inn 87 maskiner som var solgt hos en annen lokal konkurrent. Og dette er bare de som ble dokumentert med kjøpskvittering ved innlevering. Og med tanke på at konkurrenten kanskje selger 100 maskiner i måneden så er dette et ganske så høyt tall!

 

Grunnen til at du føler at ingen kunder (eller svært få) kunder trenger denne hjelpen er fordi du jobber i en butikk som ikke tilbyr (eller i svært liten grad tilbyr) denne type service. Dine kunder henvender seg i stedet til den lokale verkstedmannen, sin svigersønn, eller den nærmeste elkjøp forettningen som har PC-Klinikk, og på denne måten hører du aldri fra de som virkelig trenger hjelp.

 

Det elkjøp/lefdal kan tilby når de selger en service og supportavtale (som det nå heter.. fra gamelt "klargjøringsavtale") er en trygghet for kunden. "Kom til oss så får du hjelp! Ikke vær redd for å mase! Vi tar oss tid til deg og dine spørsmål, og løser dine dataproblemer". Og svært mange kunder vil ha denne tryggheten.

 

Og de som kjøper service og supportavtale og ikke trenger den i løpet av perioden. Vel.. det er jo ikke annet å si en at "kunden slapp unna problemer og kunne teoretisk sett ha klart seg uten avtalen"... men.. De som får problemer. Ja de sparer maaange penger!! Hele poenget er at kunden skal føle seg trygg!

 

Vi alle her har vel forsikring på noe? ta en bil f.eks. jeg har hatt forsikring på bilen min i maaaange år. Jeg betaler flerfoldige tusen i året for å ha denne avtalen. Og det er jo ikke fordi jeg tror det skal skje noe, det er fordi jeg vil føle meg trygg HVIS det skjer noe! Jeg har kjørt skadefritt, men kan ikke si at jeg har "kastet bort penger"!?

Lenke til kommentar
feil: maskin slår seg av plutselig. virker som maskinen blir varm først.

rapport: feilsøkt, kjøleribber på prosessor er helt tettpakket i støv, fjernet støv.

pris uten serviceavtale: 60min jobb. 600,- 2 dager servicetid

pris med serviceavtale: 0,- fikset i løpet av dagen (eller innen 24 timer).

 

 

I løpet av 3 måneder? Ville prøvd å få mersalg på en støvsuger til den karen :)

 

 

 

6436283[/snapback]

 

Wow 3 mnd? jeg har en maskine med ca 7 stillegående vifter, og har ikke hatt så mye støv at CPU Vifta har tatt "knekken", og dette er på over et halvt år! sitter fyrn og stapper hybelkaniner inn i maskina si eller er det bare et elendig forsvar? tror du kan lyve bedre enn det der..

6438410[/snapback]

 

 

Bare for sånn for å forsvare denne: Mannen var så heldig at han har 24 måneders serviceavtale og maskinen var litt over ett år :)

med andre ord, hele saken løste seg gratis for kunden, og kunden fikk beholde boksen med luft! Han var strålende fornøyd!

6445178[/snapback]

 

og den serviceavatalen kostet han hvor mye penger?

Lenke til kommentar

 

Vi alle her har vel forsikring på noe? ta en bil f.eks. jeg har hatt forsikring på bilen min i maaaange år. Jeg betaler flerfoldige tusen i året for å ha denne avtalen. Og det er jo ikke fordi jeg tror det skal skje noe, det er fordi jeg vil føle meg trygg HVIS det skjer noe! Jeg har kjørt skadefritt, men kan ikke si at jeg har "kastet bort penger"!?

6445331[/snapback]

 

 

ja, men det er en viss risiko forskjell på å krasje i en bil og utsette meneskeliv og et virus på en maskin.

 

ikke minst for å nevne prisfoskjellen. en maskin som koster 10.000,- og en "forsikringsavtale" på ca 1500,- utgjør 15% av maskinen. hvis du kjøper en bil til 1 mill vil du da betale 150.000 i året for å forskire den?

Endret av SiRious
Lenke til kommentar

 

Vi alle her har vel forsikring på noe? ta en bil f.eks. jeg har hatt forsikring på bilen min i maaaange år. Jeg betaler flerfoldige tusen i året for å ha denne avtalen. Og det er jo ikke fordi jeg tror det skal skje noe, det er fordi jeg vil føle meg trygg HVIS det skjer noe! Jeg har kjørt skadefritt, men kan ikke si at jeg har "kastet bort penger"!?

6445331[/snapback]

 

 

ja, men det er en viss risiko forskjell på å krasje i en bil og utsette meneskeliv og et virus på en maskin.

 

ikke minst for å nevne prisfoskjellen. en maskin som koster 10.000,- og en "forsikringsavtale" på ca 1500,- utgjør 15% av maskinen. hvis du kjøper en bil til 1 mill vil du da betale 150.000 i året for å forskire den?

6445529[/snapback]

Inkluderer de 150.000 muligheten til å ta med deg bilen til butikken samme faen hva som er galt med den OG få det fikset?

Lenke til kommentar

 

Vi alle her har vel forsikring på noe? ta en bil f.eks. jeg har hatt forsikring på bilen min i maaaange år. Jeg betaler flerfoldige tusen i året for å ha denne avtalen. Og det er jo ikke fordi jeg tror det skal skje noe, det er fordi jeg vil føle meg trygg HVIS det skjer noe! Jeg har kjørt skadefritt, men kan ikke si at jeg har "kastet bort penger"!?

6445331[/snapback]

 

 

ja, men det er en viss risiko forskjell på å krasje i en bil og utsette meneskeliv og et virus på en maskin.

 

ikke minst for å nevne prisfoskjellen. en maskin som koster 10.000,- og en "forsikringsavtale" på ca 1500,- utgjør 15% av maskinen. hvis du kjøper en bil til 1 mill vil du da betale 150.000 i året for å forskire den?

6445529[/snapback]

Inkluderer de 150.000 muligheten til å ta med deg bilen til butikken samme faen hva som er galt med den OG få det fikset?

6445572[/snapback]

 

Hadde det gjort det, så hadde jeg allikevel neppe kjøpt en sånn forsikring.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Vi alle her har vel forsikring på noe? ta en bil f.eks. jeg har hatt forsikring på bilen min i maaaange år. Jeg betaler flerfoldige tusen i året for å ha denne avtalen. Og det er jo ikke fordi jeg tror det skal skje noe, det er fordi jeg vil føle meg trygg HVIS det skjer noe! Jeg har kjørt skadefritt, men kan ikke si at jeg har "kastet bort penger"!?

6445331[/snapback]

 

 

ja, men det er en viss risiko forskjell på å krasje i en bil og utsette meneskeliv og et virus på en maskin.

 

ikke minst for å nevne prisfoskjellen. en maskin som koster 10.000,- og en "forsikringsavtale" på ca 1500,- utgjør 15% av maskinen. hvis du kjøper en bil til 1 mill vil du da betale 150.000 i året for å forskire den?

6445529[/snapback]

Inkluderer de 150.000 muligheten til å ta med deg bilen til butikken samme faen hva som er galt med den OG få det fikset?

6445572[/snapback]

 

Hadde det gjort det, så hadde jeg allikevel neppe kjøpt en sånn forsikring.

 

AtW

6445575[/snapback]

Hadde nok ikke gjort det jeg heller. Men prøver å vise ksjon at det ikke er så lett å sammenligne en pc med en bil.

Lenke til kommentar

som tidligere ansatt ved elkjøp kan jeg si at noe er bare tull mens mye

er riktig.

skjønner seff de som framdeles jobber der at de vil ikke være noe dårligere

enn andre, spesielt når det kommer en fra konkurenten og gir de en på trynet.

 

vet ikke åssen det er nå men når jeg jobbet der hadde vi lister på bakrommet med hva vi fikk i provisjon pr. ting når vi solgte. så det var opp til selgerne om de ville prøve å få opp lønna litt eller være slik de burde være og gi den servicen man skal.

dårligst provisjon var det på alt som var på tilbud, vis det ikke var et av det klasiske supertilbudene, der tingen var like dyr før som under tilbudet.

vi hadde et par av de før det kom på forsiden av vg for noen år siden. jobbet bare 2 år etter det men vi hadde noen av få av de framdeles når jeg sluttet (etter som jeg hører med tidligere arbeidskoleger er det noen av de framdeles, men de er mest på tv'er av fabrikater som få andre kjeder har)

 

jeg for min del gikk aldri ned i pris på ting vis jeg skulle anbefale noe, vis kunden

spurte etter et kamera til 6k,- fikk han et til 6k,- til og med om jeg viste at han bare trengte et til 3k,-

fikk noen 1000lapper ekstra i året, men det var ingenting kontra han ved mobilene, han tok vel inn noen par 10 talls tusen i året ekstra brutto.

husker framdeles han klarte å overbevise en eldre hobbyfisker om at en nokia 8000 og et eller annet var et mye bedre kjøp en den vanntette til ericsson (R-310?)

husker godt at nokia'en kostet 3000,- mer og var da den største problemmodellen til nokia. så hvorfor? jo, forde det var 6 ganger mer provisjon på nokia'n

 

tenker at noen kommer til å reagere på denne posten, men det var slik jeg husker det når jeg jobbet der. åssen det er nå vet jeg ikke men har ikke hørt at de har vasket opp ennå så da tenker jeg at de er framdels slik.

eneste er at her har de "byttet ut" alle de annsatte som er i kassene.

(søte og deilige tenåringsjenter selger bedre en lopper på mellom 40 til 50 ;) )

Lenke til kommentar

Hehe. mye av det Gomfs sier er nok veldig sant.. og jeg tror at han faktisk har vært selger. Men vi har et veldig generalisert intrykk av selgere. Og det er slike ting som dette som forsterker det intrykket. Vi ser ikke de mange selgerene som faktisk er ærlige og hjelper folk å finne det produktet de trenger. De selgerene som vet at de ikke i lengden tjener på å selge det nyeste beste til en som har et behov som ikke svarer til det i det heletatt. Vi har lettere for å se de få sure eplene som ødelegger for alle andre. Dette gjelder stort sett alt i verden. Det er lettere å klage når du ikke er fornøyd enn å fortelle hvor glad du er når du har fått den hjelpen du trenger og fikk hjelp til å kjøpe akkurat det produktet du trengte.

 

Sånn på tampen. Hadde vært artig å ta en tur i en expert og elkjøp butikk og se hva selgerene selv har å si om produkter om du utgir deg for å være helt fjern på pc.. Og se om du faktisk får "prakket" på deg disse servicepakkene. Og det som er mer intressant for min del, hva de faktisk lover at du får av service og hjelp.

Lenke til kommentar
Hehe. mye av det Gomfs sier er nok veldig sant.. og jeg tror at han faktisk har vært selger. Men vi har et veldig generalisert intrykk av selgere. Og det er slike ting som dette som forsterker det intrykket. Vi ser ikke de mange selgerene som faktisk er ærlige og hjelper folk å finne det produktet de trenger. De selgerene som vet at de ikke i lengden tjener på å selge det nyeste beste til en som har et behov som ikke svarer til det i det heletatt. Vi har lettere for å se de få sure eplene som ødelegger for alle andre. Dette gjelder stort sett alt i verden. Det er lettere å klage når du ikke er fornøyd enn å fortelle hvor glad du er når du har fått den hjelpen du trenger og fikk hjelp til å kjøpe akkurat det produktet du trengte.

 

Sånn på tampen. Hadde vært artig å ta en tur i en expert og elkjøp butikk og se hva selgerene selv har å si om produkter om du utgir deg for å være helt fjern på pc.. Og se om du faktisk får "prakket" på deg disse servicepakkene. Og det som er mer intressant for min del, hva de faktisk lover at du får av service og hjelp.

6446163[/snapback]

 

Har prøvd dette tidligere, har både testet proff og intetanende..

 

ved proff fikk jeg respons som, "vet ikke" og "skal sjekke"

 

ved dette, var de ganske stille om forskikring og den serviceavtalen, hørte ikke noe om de.. de var nærmest uintressert i å hjelpe meg..

 

ved intetanede var det "denne er det beste på markedet" og "veldig få igjen" og "de t er det beste tilbudet jeg kan gi deg"

 

når det kommer til sistnevnte klarte jeg alikevell å få han til å synke 500,-

 

altså de er som regel full av bullshit, de kan lese det som står på plakaten og utifra det prakke på at det er et "supert" tilbud som de aldri kommer til å ha igjen, og du MÅ bare kjøpe dette nå, før det forsvinner!

 

ved dette, skulle han ha meg til å forskire den og ha med service avtale og alt annet tillegsutsyr, (bæreveske og extern disk) (jeg spillte dumbo) tilslutt ba jeg fyren å skaffe seg ny jobb og gikk bare..

 

dette testet jeg ved både elkjøp og ekspert, men når det kommer til service avtale og elendig service skal jeg gi dette til elkjøp.

 

expert var nok mer intresert i å bare selge produktet.

Lenke til kommentar
Når var dette goms ? Og hvilken Elkjøp var dette ?

 

  Jeg har jobbet i Elkjøp i 4 år og har aldri opplevd dette...

 

 

 

 

Så enten er du full av piss eller så jobbet du der i forrige århundre.

6446100[/snapback]

 

Tja vet ikke jeg. Er flere som jobber i Elkjøp på forumene her enn Alastor. Og det er ikke alle som er like flinke til å passe på hva de bør si. Derfor er det også flere som har løyet om hvordan ting fungerer for dem. Men de slipper unna fordi andre har såpass moral at de ikke avslører interne prosedyrer og rutiner.

Lenke til kommentar
Nuffern: Du er naiv og uviten

 

Du aner ikke hvor mange av kundene som får beskjeden:

Eneste forskjellen er at når våre kunder kommer tilbake fordi det er noe de ikke skjønner, så prøver vi å forklare de det.

som kommer til elkjøp/lefdal. Kunden spør, men det han egentlig vil er å få løst problemet sitt...

6445331[/snapback]

Velkommen til vårt lille forum her, ksjon!

 

Naive og uvitende Nuffern lurer på følgende: Hvorfor skal kundene gå videre når de allerede har fått problemet løst? Kunden kommer nedenom med varen han har kjøpt hos oss, og vi løser problemet i vår egen serviceavdeling. Raskt og rimelig.

 

Har selvfølgelig hatt kunder som har løpt til andre butikker og verksteder, men dette er da hovedsaklig fordi de ikke ville betale de 300 kronene det tok å fikse maskinen. Du har nemlig de som tror at alt skal fikses gratis med det hellige ordet "garanti". Når det ikke gjør det, så løper de rundt for å samle "bevis" på at garantien skal dekke spyware. Heldigvis så gjelder dette kun 1 av 1000 servicekunder cirka.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
som tidligere ansatt ved elkjøp kan jeg si at noe er bare tull mens mye

er riktig.

skjønner seff de som framdeles jobber der at de vil ikke være noe dårligere

enn andre, spesielt når det kommer en fra konkurenten og gir de en på trynet.

 

vet ikke åssen det er nå men når jeg jobbet der hadde vi lister på bakrommet med hva vi fikk i provisjon pr. ting når vi solgte. så det var opp til selgerne om de ville prøve å få opp lønna litt eller være slik de burde være og gi den servicen man skal.

dårligst provisjon var det på alt som var på tilbud, vis det ikke var et av det klasiske supertilbudene, der tingen var like dyr før som under tilbudet.

vi hadde et par av de før det kom på forsiden av vg for noen år siden. jobbet bare 2 år etter det men vi hadde noen av få av de framdeles når jeg sluttet (etter som jeg hører med tidligere arbeidskoleger er det noen av de framdeles, men de er mest på tv'er av fabrikater som få andre kjeder har)

 

jeg for min del gikk aldri ned i pris på ting vis jeg skulle anbefale noe, vis kunden

spurte etter et kamera til 6k,- fikk han et til 6k,- til og med om jeg viste at han bare trengte et til 3k,-

fikk noen 1000lapper ekstra i året, men det var ingenting kontra han ved mobilene, han tok vel inn noen par 10 talls tusen i året ekstra brutto.

husker framdeles han klarte å overbevise en eldre hobbyfisker om at en nokia 8000 og et eller annet var et mye bedre kjøp en den vanntette til ericsson (R-310?)

husker godt at nokia'en kostet 3000,- mer og var da den største problemmodellen til nokia. så hvorfor? jo, forde det var 6 ganger mer provisjon på nokia'n

 

tenker at noen kommer til å reagere på denne posten, men det var slik jeg husker det når jeg jobbet der. åssen det er nå vet jeg ikke men har ikke hørt at de har vasket opp ennå så da tenker jeg at de er framdels slik.

eneste er at her har de "byttet ut" alle de annsatte som er i kassene.

(søte og deilige tenåringsjenter selger bedre en lopper på mellom 40 til 50 ;) )

6446048[/snapback]

Words are pointless: :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...