Gå til innhold

Lefdal/Elkjøp får på pungen!


Anbefalte innlegg

Jeg fant ingenting på computercity.no rundt serviceavtale. Er det et spesiellt sted det ligger info rundt det på?

6436006[/snapback]

Vi har ingenting som heter serviceavtale. De kundene som kommer ned til butikken får nødvendig hjelp. Er det noe smått, så fikser vi det gratis. Sikkert 60 % av alle kundene som kommer nedenom får fikset sine problemer gratis, da de sjeldent er store.

 

For de kundene som har mer tidskrevende problemer, så tar vi maskinen inn på service. Dette tar gjerne 1-2 dager, og man kan i snitt levere maskinen sin mange ganger for f.eks. 1700 kr.

 

Dersom det er snakk om garanti/reklamasjon, så kan det ta litt lengre tid da maskinen må inn til eksterne serviceverskteder - men det er jo ikke noe som kun gjelder oss. Skal ikke nevne navnet på et kjent serviceverskted, men sikkert flere her som tenker på det samme som meg. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fant ingenting på computercity.no rundt serviceavtale. Er det et spesiellt sted det ligger info rundt det på?

6436006[/snapback]

Vi har ingenting som heter serviceavtale. De kundene som kommer ned til butikken får nødvendig hjelp. Er det noe smått, så fikser vi det gratis. Sikkert 60 % av alle kundene som kommer nedenom får fikset sine problemer gratis, da de sjeldent er store.

 

For de kundene som har mer tidskrevende problemer, så tar vi maskinen inn på service. Dette tar gjerne 1-2 dager, og man kan i snitt levere maskinen sin mange ganger for f.eks. 1700 kr.

 

Dersom det er snakk om garanti/reklamasjon, så kan det ta litt lengre tid da maskinen må inn til eksterne serviceverskteder - men det er jo ikke noe som kun gjelder oss. Skal ikke nevne navnet på et kjent serviceverskted, men sikkert flere her som tenker på det samme som meg. :p

6436057[/snapback]

Men du tilbyr ingen spesiell avtale... ;)

Er det snakk om slik service kan jeg bare si at jeg satt over 1 time i dag med en kundes pc og uten å ta noe som helst betalt...

Lenke til kommentar
Men du tilbyr ingen spesiell avtale... ;)

Er det snakk om slik service kan jeg bare si at jeg satt over 1 time i dag med en kundes pc og uten å ta noe som helst betalt...

6436077[/snapback]

Skjønte ikke poenget. Hvorfor skulle jeg si at jeg bare brukte én time, og ikke ta betalt?

Lenke til kommentar
Men du tilbyr ingen spesiell avtale... ;)

Er det snakk om slik service kan jeg bare si at jeg satt over 1 time i dag med en kundes pc og uten å ta noe som helst betalt...

6436077[/snapback]

Skjønte ikke poenget. Hvorfor skulle jeg si at jeg bare brukte én time, og ikke ta betalt?

6436097[/snapback]

Glem det... tydeligvis så synes du det dere gjør er bedre enn alt annet uansett. :ermm:

Lenke til kommentar
Hvor mye tar dere i timespris? Normal praksis er jo å ta betalt i forhold til hvor mange timer pctekniker må arbeide med maskina.

 

De fleste som annonserer i aviser og lignende tar 1000,- pr time.

6436066[/snapback]

Vi har timepriser, men disse bruker vi svært sjeldent. Kun i spesielle anledninger at vi benytter oss av disse. Som regel tar vi 500-600 kr for en full overhalling med recovery, backup, nyinstallasjon og konfigurering. Om kundene kommer tilbake kort tid etter dette, så tar vi ofte ikke noe ekstra for det. Vi forklarer også kundene nøye hva som er smart, og hva som ikke er smart. Leverer gjerne med et lite skriv, eller ber de bare stikke innom om det er noe de ikke skjønner.

 

Er ikke vanlig at kunder kommer innom 3-4 ganger per år for å fikse maskinene sine fordi de har køddet den fullstendig til. Enkelte klarer det, men de på en annen side så er det jo enkelte som får førerkort også..

Lenke til kommentar
Men du tilbyr ingen spesiell avtale... ;)

Er det snakk om slik service kan jeg bare si at jeg satt over 1 time i dag med en kundes pc og uten å ta noe som helst betalt...

6436077[/snapback]

Skjønte ikke poenget. Hvorfor skulle jeg si at jeg bare brukte én time, og ikke ta betalt?

6436097[/snapback]

Glem det... tydeligvis så synes du det dere gjør er bedre enn alt annet uansett. :ermm:

6436129[/snapback]

Glem det? Hvis man skal glemme det, så er det ikke noen poeng i å legge inn et innlegg i det hele tatt. Skal du være sarkastisk så må du i det minste kunne forsvare det.

Lenke til kommentar
Men du tilbyr ingen spesiell avtale... ;)

Er det snakk om slik service kan jeg bare si at jeg satt over 1 time i dag med en kundes pc og uten å ta noe som helst betalt...

6436077[/snapback]

Skjønte ikke poenget. Hvorfor skulle jeg si at jeg bare brukte én time, og ikke ta betalt?

6436097[/snapback]

Glem det... tydeligvis så synes du det dere gjør er bedre enn alt annet uansett. :ermm:

6436129[/snapback]

Glem det? Hvis man skal glemme det, så er det ikke noen poeng i å legge inn et innlegg i det hele tatt. Skal du være sarkastisk så må du i det minste kunne forsvare det.

6436179[/snapback]

Er vel ingen tvil om det som kommer fram av innleggene her er det at dere tilbyr en mye bedre tjenest enn Elkjøp?

 

Det kan godt hende, men for det første så hjelper ikke det en i Vestfold eller 15-16 andre fylket. ;)

 

For det andre så tror jeg nok slik som Afseth sier at en slik avtale gir kundene en trygghet og at de ikke skal føle seg dumme hvis de ikke får noe til.

 

Kan vel spørre begge to om følgende: Har dere teknikere til dette her?

Lenke til kommentar

I motsetning til det forrige innlegget, så var dette veldig bra (seriøst).

 

Vi mener jo selvfølgelig at vi har bedre produkter/utvalg/priser/whatever enn Elkjøp, og Elkjøp mener at det er omvendt. Det er jo naturlig.

 

Det jeg prøver å få til her å få til litt diskusjon rundt temaet, og det ser ut til å ha fungert.

 

Til det siste spørsmålet ditt: Ja, vi har teknikere.

Lenke til kommentar
feil: maskin slår seg av plutselig. virker som maskinen blir varm først.

rapport: feilsøkt, kjøleribber på prosessor er helt tettpakket i støv, fjernet støv.

pris uten serviceavtale: 60min jobb. 600,- 2 dager servicetid

pris med serviceavtale: 0,- fikset i løpet av dagen (eller innen 24 timer).

 

 

I løpet av 3 måneder? Ville prøvd å få mersalg på en støvsuger til den karen :)

 

 

 

Er det virkelig slik at det er så stort behov rundt omkring for hjelp til å installere ENKLE programmer , usb ekstrautstyr osv. at folk er villig til å betale 990,- for 3 måneder av dette? Man får jo stort sett enkle ,lettfattelige manualer til alt av utstyr nå for tiden. Hvis ikke kan man jo gå ned på butikken der du kjøpte varen for å spørre om det er noe du kan ha gjort feil? Er jeg helt på jordet eller koster også dette penger?

 

Installere Office? Hallo?

Installere en skriver? Hallo?

 

 

Er det ingen som har venner rundt seg som kan gjøre dette, hvis de ikke skal inneha slike kunnskaper selv? For det er nemlig ikke all verden. Familiens eller naboens gutt/jente på 12 år klarer dette. Man trenger faktisk ikke Elkjøps/Lefdals "ekspertise". (Vi snakker da ikke om 70 år gamle damer som skal kjøpe seg bærbar PC, som også i løpet av 3 mnd'r har behov for oppgradering av minne lol)

 

 

 

Nei, en selger er en selger "by nature". Øynes det en sjanse for å få prakket på noen en "serviceavtale" til 990,- for 3mnd, så er det ingenting som står i veien for det. Det er jo kundens beste. Og selgerens. Eller en av dem.

 

 

 

Vedder på at dette "produktet" har en vanvittig høy dekningsgrad for å si det slik. Ikke kom å si engang at selger tenker veldig mye på kunde når en slik servicepakke blir anbefalt på det sterkeste.

 

 

 

Jeg forstår trådstarter for å si det slik.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

60 min jobb uten serviceavtale: 600 kr.

Boks med trykkluft: 99 kr... :p

 

Utrolig hvordan folk behandler tingene sine. (og Alastor er ennå oppe?)

 

Hvordan er det hvis man har kjøpt en slik serviceavtale og skjermen går og det er en produksjonsfeil, må den sendes inn vanlig eller kan teknikere se på slike ting også?

Lenke til kommentar
feil: maskin slår seg av plutselig. virker som maskinen blir varm først.

rapport: feilsøkt, kjøleribber på prosessor er helt tettpakket i støv, fjernet støv.

pris uten serviceavtale: 60min jobb. 600,- 2 dager servicetid

pris med serviceavtale: 0,- fikset i løpet av dagen (eller innen 24 timer).

 

 

I løpet av 3 måneder? Ville prøvd å få mersalg på en støvsuger til den karen :)

6436283[/snapback]

 

Hehe.. sant. Ser for meg reklamen.. "Har DU en treg og varm PC? Vi har tilbud på støvsugere!!"

 

Du kan si hva du vil om hybelkaniner. Det som er kjipest for en pc er røykere. Da setter det seg et tykt gult belegg på alt inni pcen og støvet blir "klissete". Har reparert en del "røyker" pcer. Da er du glad du har kompressor og isopropanol. Og det er ofte at det er nedstøvet vifte på GPU/CPU som er problemet da, siden støvet fester seg på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
60 min jobb uten serviceavtale: 600 kr.

Boks med trykkluft: 99 kr... :p

 

Utrolig hvordan folk behandler tingene sine. (og Alastor er ennå oppe?)

 

Hvordan er det hvis man har kjøpt en slik serviceavtale og skjermen går og det er en produksjonsfeil, må den sendes inn vanlig eller kan teknikere se på slike ting også?

6436305[/snapback]

 

Det er mange produsenter som har swap på skjermer.

Lenke til kommentar
60 min jobb uten serviceavtale: 600 kr.

Boks med trykkluft: 99 kr... :p

 

Utrolig hvordan folk behandler tingene sine. (og Alastor er ennå oppe?)

 

Hvordan er det hvis man har kjøpt en slik serviceavtale og skjermen går og det er en produksjonsfeil, må den sendes inn vanlig eller kan teknikere se på slike ting også?

6436305[/snapback]

Kommer an på hva slags avtale kjeden har med leverandørene, men de fleste blir reparert. Enkelte feil kan også teknikeren få tillatelse av produsent til å reparere selv.

Lenke til kommentar
feil: maskin slår seg av plutselig. virker som maskinen blir varm først.

rapport: feilsøkt, kjøleribber på prosessor er helt tettpakket i støv, fjernet støv.

pris uten serviceavtale: 60min jobb. 600,- 2 dager servicetid

pris med serviceavtale: 0,- fikset i løpet av dagen (eller innen 24 timer).

 

 

I løpet av 3 måneder? Ville prøvd å få mersalg på en støvsuger til den karen :)

 

 

 

6436283[/snapback]

 

Wow 3 mnd? jeg har en maskine med ca 7 stillegående vifter, og har ikke hatt så mye støv at CPU Vifta har tatt "knekken", og dette er på over et halvt år! sitter fyrn og stapper hybelkaniner inn i maskina si eller er det bare et elendig forsvar? tror du kan lyve bedre enn det der..

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
feil: maskin slår seg av plutselig. virker som maskinen blir varm først.

rapport: feilsøkt, kjøleribber på prosessor er helt tettpakket i støv, fjernet støv.

pris uten serviceavtale: 60min jobb. 600,- 2 dager servicetid

pris med serviceavtale: 0,- fikset i løpet av dagen (eller innen 24 timer).

 

 

I løpet av 3 måneder? Ville prøvd å få mersalg på en støvsuger til den karen :)

 

 

 

6436283[/snapback]

 

Wow 3 mnd? jeg har en maskine med ca 7 stillegående vifter, og har ikke hatt så mye støv at CPU Vifta har tatt "knekken", og dette er på over et halvt år! sitter fyrn og stapper hybelkaniner inn i maskina si eller er det bare et elendig forsvar? tror du kan lyve bedre enn det der..

6438410[/snapback]

 

Du ville blitt overrasket, men det er nå slik at det er store forskjeller i støvmengder i hus og hjem. Har selv opplevd at det er store hybelkaniner i en leilighet allerede på 2-3 dager etter sist rengjøring. Ikke bra for en pc dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...