spaceduck Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har en ferrari 3400 som har sluttet å fungere normalt. Jeg tror det er to uavhengige feil på maskinen. #1 DVD-ROM. Når jeg legger inn OS skrur maskinen seg av helt uten advarsel. Når det skjer er helt tilfeldig. #2 Oppheting. Jeg vet ikke om dette skyldes minnemodulen eller skjermkortet, men det er den temperaturen som vises i 'speedfan' som ikke er cpu. Jeg har sett at temperaturen kommer helt opp på 82 grader før maskinen bare har skrudd seg av. Jeg har alltid hatt et varme-problem med ferrarien, men nå kan jeg knapt la den kjøre uten load før den takker for seg. Jeg tenkte kanskje Acer var greie nok til å ta en gratis kikk på den, men tydeligvis ikke. 1-års garantien har utgått (har hatt den i 1,5 år). Jeg reagerer med sjokk og vantro på hvor dårlig supporten er. Og med tanke på hva jeg har lest på nettet om andre brukeres erfaringer av denne laptop'en, og hva jeg har selv har erfart, så ville jeg ALDRI anbefalt noen å kjøpe ferrari laptop. Jeg må nå skru opp og se om jeg kan finne kilden til varme-problemet. Jeg håper jo at det ligger en klump støv inni, men tviler på det. Hvis ikke må den sendes til Acer og få en overhaling som jeg frykter kan bli dyr. Det jeg lurer på er om det finnes flere ferrari-brukere med lignende problemer? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei og velkommen til forumet! Jeg har ingen Ferrari-pc, men det høres absolutt ut som overoppheting på grunn av støv. Det kan være synderen i begge problem. Speedfan viser ofte feil i tillegg. Jeg vil også anbefale at du kjører diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Test minnet og harddisken. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
spaceduck Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Hei og velkommen til forumet! Jeg har ingen Ferrari-pc, men det høres absolutt ut som overoppheting på grunn av støv. Det kan være synderen i begge problem. Speedfan viser ofte feil i tillegg. Jeg vil også anbefale at du kjører diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Test minnet og harddisken. Hilsen, efikkan. 6402591[/snapback] Takker for svar. Jeg tror faktisk jeg endelig har fått bukt med problemet. Jeg skrudde den opp, fjernet litt støv (dette var svært lite, men veldig konsentrert), erstattet en elendig kjølelapp med kjølepasta, og fjernet noe kjølemateriale som så ut til å lage kontakt mellom kjøleribbe og hovedkort. Resultatet er en maskin som ikke lenger ser ut til å skru seg av helt uprovosert. Jeg har i tillegg fått bukt med et problem som jeg ikke trodde kunne fikses, nemlig en konstant susing i line-out som tiltok ved dimming av skjerm. Dette var sikkert resultat av en form for overledning eller noe, men jeg er ikke elektriker, så jeg skal egentlig ikke uttale meg. Om problemene med DVD-ROM'en skulle vise seg å være fikset gjenstår å se. Men siden dette problemet også oppsto samtidig med varme-problemet, så antar jeg at det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå