Gå til innhold

Skal ha ny cpu (AMD) og hovedkort spill pc

Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgradere cpu-en min og vil helst ha AMD. Har ikke fått lagt meg inn i dual core teknologien enda, hva er egentlig fordelen?? Kan jobbe med fler prosseser samtidig?? :innocent:

Har vel egentlig hovedsaklig tenkt å kjøpe dual core hvis ikke noe annet spesiellt dukker opp.

Må også derfor ha ett nytt hovedkort...

Skal også kjøpe meg nytt kabinett, Tharmaltake Armor eller Kandalf gi meg noen fornuftige grunner for/imot til disse :thumbup: (ikke om utseede, der har jeg egen mening :tease: )

Takker til alle som gidder å svare :yes:

Her er mitt nåværende system:

2x IDE Harddisker

2x DVD-brenner (MSI og Philips)

HK: Asus A7N8X

CPU: AMD Athlon (XP?) 2800+

Skjermkort: Sapphire 9600XT

lurer dere på noe så bare spør :cool:

EDIT: Prisen bør ikke overstige 4000-5000 for HK og CPU, helst litt mindre :roll:

Endret av FaO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å oppgradere cpu-en min og vil helst ha AMD. EDIT: Prisen bør ikke overstige 4000-5000 for HK og CPU, helst litt mindre :roll:

6399319[/snapback]

Denne CPUen: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=51899

Og dette HKet: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=54611

Tilsammen kr. 3.349,- inkl. mva. Legg til 100 kroner i frakt så er du ennå under 3.500. CPUen klokkes enkelt til å tilsvare en AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz.

Ennå har du penger til overs etter budsjettet ditt.

Lenke til kommentar

kjøp am2 da heller. og vent til 24 juli da blir det priskutt opp mot 50% på dual core, kan du evt kjøpe intel conroe som er kansje bedre. ddr2 667mhz.

det asrock hovedkortet byr på et par problemer, de fleste anbefaler det fordi det klarer høy fsb, det kjører bluescreen på T1 på de fleste ram, sata-2 komplikasjoner, for lite volt/ram/cpu, bortsett fra det så er det brukbart. finnes verre og finnes bedre, prisen derimot. pluss agp/pci-e funksjonen

tunge kabinetter og dobbelpris ser jeg ingen vits i når du får likebra til halvparten av prisen.

evt. fra 575kr

http://www.thermaltake.com/product/Chassis...d3000_index.asp

2x120mm vifter front/bak

2 sidehull for skjermkort og prosessor. støvfilter, harddisk kjøler

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

oj.. dette gikk kjapt :p

likte begge oppsettene ja, men som jeg spurte: hva er fordelen(e) med dobbelkjerne vs. vanlig?? Jobber bedre?, raskere?

EDIT:

Har viking DDR eller DDR2 400mhz 1gb brikke som minne. Hvis det skulle ha noe å si :thumbup:

Endret av FaO
Lenke til kommentar

Fordelen med dobbelkjerne er at den kan utføre flere operasjoner samtidig uten at det går utover farten på systemet. du kan f.eks kjøre virusscan med den ene kjernen og spille med den andre uten at spillets ytelse svekkes.

Men du vil ikke få en dobbling av mhZ som mange tror

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Du vil ikke ha dual-core hvis du bruker dataen din til spilling. De fleste spill støtter ikke dual-core, og det er ikke så veldig mye ytelsesforskjell.

Kjøp heller AMD 3800+

og hovedkort

Har det hovedkortet selv og har ikke hatt problemer med det i det hele tatt. Det har også SLi hvis du skulle føle for å bruke to skjermkort en gang i fremtiden.

Endret av Sirkusbarnet
Lenke til kommentar
Du vil ikke ha dual-core hvis du bruker dataen din til spilling. De fleste spill støtter ikke dual-core, og det er ikke så veldig mye ytelsesforskjell.

6399642[/snapback]

Man får da spilt alle spill med dual-core, bare man setter det til å kjøre på CPU0.

Uansett er DualCore fremtiden og de fleste kommende spill vil gi ytelsesøkning med det.

Lenke til kommentar

hmm.. så jeg må altså ha ny psu og skjermkort også.. gidder noen å finne ett brukbart oppsett her også?? Får vel bruke siste 1000,- lappen her da :p

når jeg først skal ha ny pcu vil jeg oppgradere til dual core, rett og slett fordi at jeg tror at dette er noe som vil bli satset på når det gjelder både spill og programmer.

Lenke til kommentar
Hvis du går for sokkel 939, kan du jo beholde minnet, PSU og skjermkortet ditt.

6403120[/snapback]

minnet kan han vel beholde uansett?

6403136[/snapback]

Sokkel 939 bruker DDR(1) minne, og AM2 bruke DDR2 minne. Han har nå 939, og DDR, og kan ikke bruke dette minnet hvis han kjøper AM2.

BTW: Du kan bruke strømforsyningen din, bare kjøpe en jumper. ;)

Lenke til kommentar

Her har du noen forslag til oppsett

939 med AGP

Dette er det rimeligste alternativet. Med dette alternativet trenger du bare å bytte CPU og HK som du har planer om. Resten av det du har passer til dette HK.

939 med PCI-E

Med dette alternativet får du litt mer fart på spillene uten å gå over budsjettet. Du må ha med en overgang til strømkontakten på HK.

AM2

Med dette alternativet kan du få et AM2 system , men du må da kjøpe nye minnebrikker også. Derfor satt jeg et litt dårligere skjermkort enn på alternativet over. Du må også her ha 20-24 pin overgang til strømkontakten på hovedkortet for å bruke PSUen du har nå.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...