stout Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg sitter her og tenker hardt på å oppgradere skjermkortet mitt. Maskinen min er en X2 3800 med 2GB PC3200 minne fra Corsair (CL2). Saken er at jeg egentlig ikke trenger noe high end kort, men skal jeg først oppgradere, så er det ønskelig at det varer. Derfor vil jeg selvfølgelig ha mest mulig ytelse for pengene. Har tittet litt på XFX's 7900GT 520M Extreme kort. Er dette verdt pengene sammenlignet med f.eks. et standard 7900GT? Dette kortet er jo ferdig overklokket, og kjører sikkert stabilt. Man slipper å risikere garantien osv., så sånn sett vil jeg helst slippe å overklokke selv. Eventuelt betale mindre for en dårlig overklokker, eller kjøpe et ferdig klokket kort. Er 7900GT fortsatt for nytt/bra, bør jeg sikte lavere? Forslag? Dette er ikke et akutt behov, så om prisfall kan ventes på visse GPUer er det selvfølgelig mulig å utsette. Takker for all input. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Eg har høyrd at viftene til XFX er bråkete. Eg kjøpte mitt 7900GT på PSDATA for 2300 kr. Då fekk eg eit kort med ein bedre kjølar (bedre enn standard-kjølaren), som i tillegg kjøler minnebrikkene. EDIT: Eg fekk med eit spel og! Endret 28. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
stout Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Støy er ikke noe problem. Det har seg nemlig slik at PCen min er i full stand til å overdøve en F16-skvadron i overlydsfart, så om kjølinga på skjermkortet støyer litt har lite å si. Noen som har noe mer konkret å si i respons til min første post? Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 7900GT generellt bråker veldig mye... Men de fleste modellene klokker bra, spesielt hvis du kjøper en ekstra vifte utenom (noe som selvfølgelig også hjelper på støyen) Vil si at 7900GT er et veldig bra kjøp hvis du ser på pris vs. ytelse. Hilsen Vinci Lenke til kommentar
hiper Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 xfx7900gt bråker ikke mye en kompiss har dette kortet og du kan jo ikke høre det! tempen er også svært god Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hvis du evt. skal bytte kjøler på et kort må du forsikre deg om at garantien "tillater" det Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Har du penga, hvorfor ikke? Du får jo et litt bedre kort. Et 7900GT kommer nok til å være brukbart en god stund før det er utdatert uansett hvilken utgave du kjøper. Siden du ikke er så lysten på å overklokke selv så er det jo greit å kjøpe et fabrikkoverklokket kort. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg ville ha holdt meg unna 7900GT. Det er alt for stor feilprosent på disse kortene. Hadde også et MSI 7900GT fra PS data. Og det gikk gaiken. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hva med en Saphire X1800XT 256MB6 til en forandring. Nå vet jeg ikke så voldsåmt mye om kortet, men det virker som om den har en liten hakk bedre bildekvalitet, så får man jo AVIVO og så er det det at (jeg tror) vifte bråker litt mindre enn på 7900GT. På den andre side finner vi at kortet er utrolig lang, bruker visst en del strøm og er varm. Vet ikke bare en ting å tenke på. Tar jeg feil på noen av punkter, så ber jeg om forlatelse på forhånd. staljin Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hva med en Saphire X1800XT 256MB6 til en forandring. Nå vet jeg ikke så voldsåmt mye om kortet, men det virker som om den har en liten hakk bedre bildekvalitet, så får man jo AVIVO og så er det det at (jeg tror) vifte bråker litt mindre enn på 7900GT. På den andre side finner vi at kortet er utrolig lang, bruker visst en del strøm og er varm. Vet ikke bare en ting å tenke på. Tar jeg feil på noen av punkter, så ber jeg om forlatelse på forhånd. staljin 6423487[/snapback] Tror nok det kortet kan være et bra valg ja Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 til trådstarter: hadde selv et 6610xl 125 mb som jeg ville bytte, tenkte det samme som deg med det rundt at jeg ville ha et kort som varte, var mye frem og tilbake mellom ATI og nVidia men falt på nVidia pga jeg hadde hørt og erfart at drivere til ATI ofte kunne by på problemer. jeg falt ned på XFX sitt GeForce 7900GT 256MB Xtreme, riktig at det bråker en del, men det er ikke noe problem for meg (kortet er også stilig å se på om du synes det er noe point) Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hva med en Saphire X1800XT 256MB6 til en forandring. Nå vet jeg ikke så voldsåmt mye om kortet, men det virker som om den har en liten hakk bedre bildekvalitet, så får man jo AVIVO og så er det det at (jeg tror) vifte bråker litt mindre enn på 7900GT. På den andre side finner vi at kortet er utrolig lang, bruker visst en del strøm og er varm. Vet ikke bare en ting å tenke på. Tar jeg feil på noen av punkter, så ber jeg om forlatelse på forhånd. staljin 6423487[/snapback] Har 512 MB utgaven av dette. Støy er minimal, det er et herlig kort som produserer nydelig grafikk. Varme er så som så, ca 55 idle og 75 load på meg, så det er fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå