Han Derre Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Hei! Prosjektet i signaturen min er herved avgått ved døden. Ubudne "gjester" har for en liten tid tilbake forsynt seg av diverse elektroniske godsaker og duppeditter, deriblant CMStackeren som var nesten ferdig og klar til testkjøring og bruk. Kabinettet har faktisk kommet til rette igjen men iPod'en, EOS'en, LCD-skjermene og annet rask er og blir borte (takk til Onkel Politi for tross alt å ha funnet igjen noe av tyvegodset). Stackeren var desverre i sørgelig forfatning ved retur og er ubrukelig som kabinett, det er bl.a. umulig å feste noe nytt HK da halvparten av skruehullene til spacerne er FUBAR, videre er kabinettet skrapt opp og ripete og bærer tydelig preg av å ha vært utsatt for røff og ukyndig behandling. Jeg orker rett og slett ikke begynne på å reparere skadene, motløsheten er en lei fiende og jeg gir rett og slett opp dette prosjektet. ----- Men midt oppi all elendigheten satt jeg og lekte med tanker på hva Stackeren tross alt kan brukes til all den tid det ikke lenger egner seg som et PC-Kabinett. BARSKAP!! Det må da bli et tøft barskap ut av dette? Plass til shot-glass i PSU-ramma øverst, vekk med alle griller og hull, 5.25" og 3.5" brønner, erstatt med Plexi, inn med lys og speil og Voilá! Et rått barskap har sett dagens lys! Så til selve spørsmålet: Hvordan kan jeg få en PSU til å gi strøm til vifter og lys uten å være koblet til med ATX-kontakten? Mvh, Han Derre EDIT: Fant løsningen HER, me bad, me do bad research, beklager. Endret 28. juni 2006 av Han Derre Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Eller hvis du bruke en batterieliminator får du større plass i "barskapet". Mascot har drøssevis! Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Eller hvis du bruke en batterieliminator får du større plass i "barskapet". Mascot har drøssevis! 6400393[/snapback] Hei! Det var ingen dum idé! Men hva med overganger til molex til lys og strøm til drev da? Mvh, Han Derre Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Eller hvis du bruke en batterieliminator får du større plass i "barskapet". Mascot har drøssevis! 6400393[/snapback] Hei! Det var ingen dum idé! Men hva med overganger til molex til lys og strøm til drev da? 6403238[/snapback] Kan jo bruke sukkerbiter, eller? Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Æh, jeg blåser i eliminator, jeg bruker en gammel 300w som står i et rakleverk av en utrangert pc. Den gir uansett mer enn nok og har alt av ledninger jeg trenger allerede. Jeg trenger kun litt kabel/krympestrømping på den så blir den så fin så... Han Derre Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Eller hvis du bruke en batterieliminator får du større plass i "barskapet". Mascot har drøssevis! 6400393[/snapback] Hei! Det var ingen dum idé! Men hva med overganger til molex til lys og strøm til drev da? 6403238[/snapback] Kan jo bruke sukkerbiter, eller? 6404576[/snapback] På en standard ATX strømforsyning skal man kortslutte den grønne lederen med hvilken som helst av de sorte lederene for å starte PSU'en. Så ved å legge en bryter mellom har man av og på knappen. OBS! Dell følger ikke ATX standarden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå