Gå til innhold

7950GX2 Quad SLI... strømforsyning?

Anbefalte innlegg

For a GeForce 7950 GX2 graphics card, NVIDIA recommends a 400 watt power supply with 27 ampere on the 12 volts rails. So NVIDIA is recommending nothing exceedingly dramatic in terms of Wattage for the power supply unit yet be aware as that's a lot of Amperage on the 12 volts rail.

d er et sitat fra 7950GX2 testen på guru 3d...

Link til test

6401286[/snapback]

Disse estimatene fra nVidia er svært overdrevne for å forsikre kunden om at de vil ha nok strøm.

Jeg har et 7900 GT som nVidia anbefaler minimum 400 watt med 20 amper på 12 volt. Min PSU har usle 15 amper på 12 volt, og hele oppsettet mitt ser slik ut:

* AMD Athlon64 3400+ s754, ClawHammer

* POV 7900GT

* 1 GB DDR-400 PC3200

* 4 stk HDD + 1 stk DVD

* 1 stk PCI

* 2 stk 80x80mm vifter

Dette fungerer glimrende. Har aldri opplevet noe problemer i det hele tatt.

Så vil tro en Mist 600 watt skal holde i lange baner til 7950GX2 SLI! :thumbup:

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal ikke mase om dette, men psu er kritisk..... uten skikkelig og tilstrekkelig psu nytter det ikke hva du pakker inn av HW i maskina. utrolig kjekt og ha noe og gå på, spesiellt siden psuer har forskjellig effektivitet ved forskjellig temp.

hvis du en dag vil overklokke litt er det kjekt og ha. men du kan vel prøve, funker det ikke har du alltids angrerett

6402881[/snapback]

hmmm :hmm: du har ett påeng der... d er bare d at den 750w'en kosta dobbelt så mye som hiper 580w... og jeg skiter ikke penger :dontgetit:

Lenke til kommentar

ja, ingenting er som en kraftig psu. Hadde selv en 350W for ikke alt for lenge siden, kjøpte en 450W og trodde denne kom til og vare lenge. Nå sitter jeg her men 5 S-ata disker, 2 Cd/dvd-rommer, X1900XT, Amd 64 X2 4200+ og da ble strømbehovet litt mere en 450 W klarte og levere, derfor oppgraderte jeg til Hipern.

Har ikke planer om CF med X1900XT så trenger ikke bedre enn Hipern

Lenke til kommentar
Men hvis hiperen på 580 watt blir for liten kan du jo kjøpe en til ?

Mener aspstein brukte fler strømforsyninger i samme oppsett : S

6406049[/snapback]

hvor skal man gjøre av hiper nr. 2 da?

lime den fast utpå kabinettet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...