Gå til innhold

7950GX2 Quad SLI... strømforsyning?

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg ny PC snart og lurer på hvor kraftig strømforsyning man må ha for å drive 7950GX2 i quad SLI...

skal kun ha ett med d første, men seinere skal jeg ha quad SLI og håper å sleppe å kjøpe ny strømforsyning da...

PC'n ser slik ut og jeg lurer på om Hiper type-R 580W er kraftig nokk?

takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rune_F: Det var da inderlig godt han ikke valgte 4 av de... 8-veis SLI er vel litt å ta i, selv om det har blitt vist ett ikke-fungerende oppsett.

Skal han ha quad-SLI må han velge 2 slike kort, ikke 4.

Trådstarter: Vent på drivere før du gjør noe så drastisk.

Lenke til kommentar

jeg sa jeg skulle kjøpe ett til 7950GX2 kort seinere... ikke nå...

først skal jeg kjøpe ett og etter ei god stund når d er kommen drivere og er gått veldig mye ned i pris så skal jeg kjøpe ett til :)

Endret av Hellriser
Lenke til kommentar
Den PSU'n funker bra.. det har kommet en driver for 7950GX2 i SLI nå, forceware 90.. så det funker med quad-SLI

6399320[/snapback]

funker den driveren bra?

leste og så på en test på hotharware.com at d va noen bug på bildan og mye dårligere ytelse enn forventa i quad SLI... d sto at fremtidige drivere kansje ville fikse d...

Lenke til kommentar

oysfaerg: 7950 GX2 er fortsatt bare ett kort, siden man ikke må bruke SLi-broen for å få full effekt av kortet. Så man må ha 4 stk. for å kalle det quad SLi. Quad = 4x

2 stk. 7950 GX2 kan "bare" kalles SLi.

Shoot me, if i'm wrong.

Lenke til kommentar

her er en test av den LINK her

We tried and we failed, but we can't even make this PSU sweat a little. It's stable as a house despite everything we threw at it which we certainly did. it managed an extremely high-end system with quad GPU setup 100% fine. This PSU is so good I'll be giving it a home in our primary graphics card test system. It has great looks and performs beautifully. The one miniscule protest is that the fan can be heard, but really that's all I can think of.

virket fin den der lordsmygen :thumbup:

Lenke til kommentar
her er en test av den LINK her

We tried and we failed, but we can't even make this PSU sweat a little. It's stable as a house despite everything we threw at it which we certainly did. it managed an extremely high-end system with quad GPU setup 100% fine. This PSU is so good I'll be giving it a home in our primary graphics card test system. It has great looks and performs beautifully. The one miniscule protest is that the fan can be heard, but really that's all I can think of.

virket fin den der lordsmygen :thumbup:

6400178[/snapback]

virka som ei bra strømforsyning d der, men den va alt for dyr (koster ca. dobbelt så mye som hiper)...

d du sa om at hipern kommer til å slite stemmer nokk ikke helt:

For a GeForce 7950 GX2 graphics card, NVIDIA recommends a 400 watt power supply with 27 ampere on the 12 volts rails. So NVIDIA is recommending nothing exceedingly dramatic in terms of Wattage for the power supply unit yet be aware as that's a lot of Amperage on the 12 volts rail.

d er et sitat fra 7950GX2 testen på guru 3d...

Link til test

Lenke til kommentar

Hipern vil nok klare et av kortene, men tviler sterkt på 2 av dem i SLI. 2x7800GTX i SLI trekker ca 460 Watt av Psu'en, fylte ut den psu testen som var nevnt over med disse valgene:

Amd 64 X2 4200 @ 2.3Ghz

2 x DDR SDRAM

2 x 7950GX2 I SLI

2 x S-ata disker

2 x CD/dvd Rom

2 X 92mm vifter

1 x 120mm vifte

2 x USB enheter

1 x Firewire enhet

Dette endte på ca 570W, det er like under grensen til en Hiper 580W, si at du vil slenge på 2 92mm vifter + litt andre engeter så er du fort over 580W, anbefaler deg og gå for en på ca 700W, da har du nok og gå på, med tanke på fremtidige oppgraderinger.

Lykke til.

Lenke til kommentar

skal ikke mase om dette, men psu er kritisk..... uten skikkelig og tilstrekkelig psu nytter det ikke hva du pakker inn av HW i maskina. utrolig kjekt og ha noe og gå på, spesiellt siden psuer har forskjellig effektivitet ved forskjellig temp.

hvis du en dag vil overklokke litt er det kjekt og ha. men du kan vel prøve, funker det ikke har du alltids angrerett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...