Ygdrazil Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 På win2k så hadde man noe som het Trust. Trust gjorde sånn at man kunne synkronisere mellom servere. Denne funksjonen finnes også i win2003, men under win2k så var den veldig ustabil og mye mas og sette opp. Noen som veit om den virker bedre til 2003? eller om det finnes noe annet verktøy til 2003, for synkronisering mellom to servere? Planen er å synkronisere hjemmeområder, brukere osv.. Setter pris om noen har litt info om dette Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 På win2k så hadde man noe som het Trust.Trust gjorde sånn at man kunne synkronisere mellom servere. Denne funksjonen finnes også i win2003, men under win2k så var den veldig ustabil og mye mas og sette opp. Noen som veit om den virker bedre til 2003? eller om det finnes noe annet verktøy til 2003, for synkronisering mellom to servere? Planen er å synkronisere hjemmeområder, brukere osv.. Setter pris om noen har litt info om dette 6398524[/snapback] Såvidt meg bekjent kunne Windows 2000 nettopp skryte av "transitive trust", dvs trust går automatisk mellom domenekontrollere innenfor samme Forest. Kun mellom to Forests må man sette opp Trust manuelt. Jeg er 99,99% sikker på at dette har blitt med til Windows server 2003. Windows NT 4 hadde imidlertid manuelt Trust-oppsett, og det kan jeg se for meg ble litt av et styr ettersom serverparken vokste. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) win2003 har samme trust som win2k. 2way transitive.. når det kommer til andre måter å synkronisere på så finnes det nok av 3. parts verktøy for å ikke snakke om scripting. Med NT4 er trust mye styr selv med to servere Det tar gjerne timer fra man setter opp trust til synkronisering begynner.. Endret 25. juli 2006 av ryback Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå