Goliath Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Innledning Hadde nettopp kjøpt et Lian Li kabinett som harddiskene forplantet all sin vibrasjonsstøy i. Etter hjelp fra Microplex sitt supportforum, falt valget av å kjøpe 3 stk. Sunbeam Harddisk Silencer til 165,- pr.stk. Innhold i pakken 5.25 harddiskplate 2 stk. strikkoppheng 8 stk. skruer Installasjon Monteringen av opphenged var pinlig enkelt. Operasjonen ved å montere dem i kabinettet var ikke like enkelt men det gikk til slutt. Jeg måtte ta av frontdekselet til brønnen for å skru fast harddiskopphenget. Jeg kunne så smekke inn frontdekselet på plass etter monteringen. Resultat Resultatet er helt glimrende. Absolutt ingen virbasjonsstøy fra harddiskene i heletatt. Jeg er kjempefornøyd med resultatet. Pluss og Minus + Pris + Effekt + Installasjon + Tar opp 5.25" brønn, plass til flere harddisker + Demper SVÆRT effektivt 10'-15' RPM disker. - Tar opp 5.25" brønn, plass til færre drev etc. - Harddiskene blir varmere siden det er ingen aktiv vifte rettet på dem - Kan hende at frontdeksel til 5.25" brønn må tas av - Fjerner ikke knitring Microplex.no NB: Produktet går også under Magic Harddisk Silencer og Sharkoon Harddisk Silencer Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) kjøpte dette produktet selv for et par dager siden. trodde nesten ikke mine egne ører da jeg skrudde på maskinen igjen. var tilnærmet helt lydløst fra harddiskene. eneste som høres er knirking av og til men det er jo ikke disse sin skyld. edit: hos Microplex koster de nesten halvparten så mye som mange andre skal ha for det samme produktet. Endret 27. februar 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Har en slik selv, men skal kjøpe fler når jeg skal ha flere harddisker. Jeg monterte harddisken litt forskjellig fra instruksjonene for å ta opp enda mer av vibrasjonene. Selv knitringen er vanskelig å høre nå Trikset mitt er å "tre" harddisken inn mellom cummiopphenget slik at den ikke berører kork/gummi platene i bunnen. Den forblir stabil og vil ikke skli ut selv om du velter kabinettet til og med. Jeg tredde disken inn slik at gummiopphenget gikk under foran og bak, men krysset over på midten. Hvis du også sørger for at kablene ikke berører noe nær harddisken vil det også hjelpe ytterligere. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Hyggelig å se en megabump av ilpostino her ^^ Strikkene som fulgte med, morket etter kort tid og røk så nå ligger harddiskene på korkplatene men den fungerer like bra. Har gått mer og mer over til o-ringer da dette koster mye mindre, gjør samme jobben og ventilasjonen blir mye bedre rundt HDD da den henger i luften. O-ringer morkner ikke like lett og tåler -50c til +60c Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hvor får du tak i o-ringer? Må du ta direkte kontakt med en rørlegger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå