mr_mc Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 strømmen bilradio er disse no bra?? dem var litt billige. kom med linker til sider med billige bassere?? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Toppen av kvaliter er Pioneer, Polk og Rockford Fosgate På bånn har du Biltema og Boschmann men det visste du sikkert Dette er en billig og bra basser: https://prisguiden.no/product.php?productId=34595 Endret 28. juni 2006 av PepsiCo Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Rockford er helt greit, men toppen av kvalitet ? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Toppen av kvaliter er Pioneer, Polk og Rockford FosgatePå bånn har du Biltema og Boschmann men det visste du sikkert Jøsses! ikke for å være ufin, men her er du ute og sykler på tynn is... Blinkende romskipanlegg fra Elkjøp er vel HiFi det også? Pioneer har jo sin ODR serie, eller er det bare spillerne som er i toppskiktet. Polk? Kødder du med meg eller? RF var store en gang i tida, nå er det vel bare Type RF som er skikkelig gromme saker, men i likhet med ODR så finnes det mye annet rart på markedet nå som kanskje er bedre og helt sikkert rimeligere. @ trådstarter: Si heller litt om hva slags lyd du er ute etter og hva slags budsjett du har så kan du sikkert få forslag om et passende oppsett Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Toppen av kvaliter er Pioneer, Polk og Rockford FosgatePå bånn har du Biltema og Boschmann men det visste du sikkert Jøsses! ikke for å være ufin, men her er du ute og sykler på tynn is... Blinkende romskipanlegg fra Elkjøp er vel HiFi det også? Pioneer har jo sin ODR serie, eller er det bare spillerne som er i toppskiktet. Polk? Kødder du med meg eller? RF var store en gang i tida, nå er det vel bare Type RF som er skikkelig gromme saker, men i likhet med ODR så finnes det mye annet rart på markedet nå som kanskje er bedre og helt sikkert rimeligere. 6401012[/snapback] Pioneer TSW-serien er jo blant verdens kraftigste bassere og det sier vel sitt Polk kjenner jeg ikke veldig godt til, men etter det jeg har hørt spiller dem veldig bra RF er et bra merke, en kamerat av meg har 2 10" punch som spiller skitten ut av dem fleste her med 12" Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 er forskjell på høy å bra lyd;)Sitat vår kjære venn jalla;)kommer helt ann på hvordan lyd du er ute etter Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Skjønner at du mener det bare godt, men jeg vil nå forbeholde meg retten til å komme med litt forsiktige antydninger i retning av noe mer moderasjon i uttalelsene når eneste referanse er en kompis som har to 10" RF'er Oppgjennom åra har jeg hørt endel RF, samt, Cadence, Focal, Clarion, BA PRO, Pioneer, Zachry ++ samt endel "biltemamerker". Sant å si har jeg til gode å høre en 12" som spiller så bra i mine ører som den jeg har nå. Men så brukte jeg ca 3mnd research før jeg handla inn også da To 10" av merke X kan godt "spille skitten av" et utvalg av 12" fra merke ABC, men det er ikke et mål på kvalitet for meg da det er et vell med variabler som spiller inn her. Er det dynamikk og presisjon en er ute etter så vil nok ikke disse være det jeg lukta på. Selv foretrekker jeg noe som spiller rent og presist, men samtidig kan trøkke så det kjennes om jeg skulle få behov for å dra på litt. Og det uten at det går utover kvaliteten på lyden. Poenget er imidlertid at det er endel "upløyd mark" for de fleste i merkejungelen om dagen som er mye mer interessant enn de gamle nedstøvede "folkemerkene". Det er mer spennende med flybårne solmodne tomater sørfra enn vassen frukt fra disken på Rema for å si det sånn Som MasterOfDisaster nevner så er kvalitetsbegrepene ulike for hver enkelt, derfor vil jeg ikke anbefale noe før jeg vet hva trådstarter foretrekker og ikke minst hva han har å rutte med strømmessig. En må begynne i rett ende, og det er med hvor mye strøm en har til rådighet, deretter tilpasser man anlegget til dette Endret 28. juni 2006 av Jalla Lenke til kommentar
mr_mc Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 jalla: kan du sette opp ett opplegg til meg til ca 3000 kroner som du sjøl syns er bra lyd i?? med forsterker basselement og 3-veis eller 2-veis? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Trur du ber jalla om et mirakel der Jeg ville heller brukt 3000 kr på hver av de tre tingene jeg da. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 hm tror aldri rockford eller pioneer har vunnet bilstereo konkurranser her i norge.. men så følger jeg bare med på nm i anlegg til under 30.000 , mulig dem har noe supert som er dyrere.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 hm tror aldri rockford eller pioneer har vunnet bilstereo konkurranser her i norge.. men så følger jeg bare med på nm i anlegg til under 30.000 , mulig dem har noe supert som er dyrere.. 6404203[/snapback] Pioneer TS-W5000SPL har jo verdensrekorden i høytspilling da. Litt over 180db. høres litt rart ut men (Kilde: Torshov bilrekvisita) Ellers har Dynabel gjort det bra i mange konkurranser. En lærer på skolen her har dynabel-annlegg til 80.000 og han fikk andreplass i NM. Vinneren hadde annlegg til 250.000 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Høytspilling er jo for å spille høyt da ;P Husker før jeg også, da jeg bare hadde hørt på stereo i bil, og trodde Pioneer, Rockford Fosgate var driiitbra samme hva det var.. Men etter jeg begynte å lese litt, og har drevet litt med det og fått litt erfaring har jeg skjønt litt mer. Jeg kan fortsatt LITE om bilstereo.. Men betydelig mer enn før ;p Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Høytspilling er jo for å spille høyt da ;P 6412673[/snapback] Jaja, var en grunn til at jeg skrev det i kursiv Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 noen som vet om en lett dreven 12'er?? har en forsterker på 150W Rms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå