Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motor som stopper når den er varm

Anbefalte innlegg

Heia,

Jeg har en Ford Scorpio 2L GLx med Docmotor.

Og det som skjer er at når bilen blir varm så sviver den en liten stund til.

Og da kjenner jeg at servoen svekkes mer og mer. Og blir noe rar på turtallet.

Etter alt dette her så stopper den. Og da får jeg ikke start på den etter på. Som

regelig ihvertfall hehe.

Etter at bilen har stått stilt i 20 min så kan jeg kjøre videre. Et stykke hehe.

Alt i fra 5 km til 1 mil.

Har hatt bilen inne hos ford og byttet bensinpumpe releet. Men de mener at det er

sikrings boksen som må skiftes. Det har ikke noe og si om det er varmt eller kaldt ute. Rekker somregelig like langt.

Noen som har tips her. Eller skal jeg bare levere bilen inn og få bytta sikrings boksen?

Kan legge til at jeg har sjekket returen. Og den er helt fin.

Har bytta sensoren som måler varmluften.

Har også bytta selv vakum sensoren. Som står ved "spjellet". Der gass vaieren

festes til den saken som stenger og opner for luft.

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det jo i alle fall et tannløst Fordverksted som ikke gjør jobben sin..

Du leverte vel inn bilen der med beskjed om å finne og fikse feilen?

De har bytta noe som ikke hadde noe å si, dermed så kan du vel reklamere på den jobben som er gjort..? Du skal da vel ikke betale for et talentløst forsøk til, og så kanskje enda et..? :hrm:

Lenke til kommentar
tror ikke sikringsboksen er gåen, den er defekt og ville ikke variert med temp på motor.

Ja jeg begynner og tro at det er den. Pga det er en del andre feil som oppstår med bilen. Men som ikke er så plagsomme heheh.

Her er det jo i alle fall et tannløst Fordverksted som ikke gjør jobben sin..

Du leverte vel inn bilen der med beskjed om å finne og fikse feilen?

De har bytta noe som ikke hadde noe å si, dermed så kan du vel reklamere på den jobben som er gjort..? Du skal da vel ikke betale for et talentløst forsøk til, og så kanskje enda et..? :hrm:

6400331[/snapback]

Ja jeg skal ha reklamasjon. Men jeg får se hvordan det går når jeg levere inn bilen for og få byttet

sikrings boksen. Bare det er at jeg ikke kalrer og stole helt. For de har bommet kraftig en gang tidligere. Der de mente det var sikrings boksen også. Men da viste det seg at startmotoren var gåen. Og det hørte til og med jeg. For den ga ikke noe lyd. Og når jeg prøvde og kortslutte den.

Så var det heller ikke lyd. For det måtte jeg gjørra på en 85 modell ford jeg hadde for leeenge siden hehe. Der var startmotoren også gåen. Strøm stagett inni var knekt :D

Men det er gøy at sikrings boksen blir nevnt. Så jeg skal levere inn bilen og bytta den. Tror ikke jeg gidder og sette i gang med det selv hehe.

Takker for svarene begge to :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...