Aarstad Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Heihei! På tide å bytte hovedkort og cpu, så da lurte jeg bare på en liten ting. Jeg har 3 IDE harddisker, men om jeg kjøper et S-ATA hovedkort, er jeg da NØDT til å kjøre dette hovedkortet med en S-ATA harddisk? Er det ingen fleksibilitet i databransjen? Takker for alle svar:) Lenke til kommentar
sycho Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Du må ikke bruke en S-ATA disk selvom HK har porter til S-ATA disker nei. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Heihei! På tide å bytte hovedkort og cpu, så da lurte jeg bare på en liten ting. Jeg har 3 IDE harddisker, men om jeg kjøper et S-ATA hovedkort, er jeg da NØDT til å kjøre dette hovedkortet med en S-ATA harddisk? Er det ingen fleksibilitet i databransjen? Takker for alle svar:) 6397893[/snapback] Du kan få tak i hovedkort med begge deler, men i hovedsak er disse IDE portene tenkt til optiske enheter, siden utvalget av S-ATA optiske enheter er foreløpig tynt.. Du har uansett muligheten til å investere i en ekstra IDE controller som du kan dytte i en ledig PCI slot Endret 28. juni 2006 av TheHead Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Heihei! På tide å bytte hovedkort og cpu, så da lurte jeg bare på en liten ting. Jeg har 3 IDE harddisker, men om jeg kjøper et S-ATA hovedkort, er jeg da NØDT til å kjøre dette hovedkortet med en S-ATA harddisk? Er det ingen fleksibilitet i databransjen? se etter hovedkort, som har både ATA og SATA kontroller..... standard hovedkort har vannligvis 1xATA og 4xSATA..... trenger du å koble alle ATA HD dine, så er det bare kjøpe konverter/adapter SATA -> ATA..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå