Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU is unworkable, or has been changed.(?)

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har nylig bygd meg ny pc. etter byggingen starta eg opp og alt såg ut til og fungere. Innstallert winxp pro og testa såvidt, før pcen blei satt i en krok til "levering".

Når pcen skulle tas i bruk, var skjermen svart.. ikkje noke bilde overhode..

så eg lurte på ka so kan gjere dette? skjønner ikkje at det ikkje skal funke plutselig.

Endret av Neo_`
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kun skjermen svart eller er alt svart(vifter i pcen, lys på pcen osv). Vist kun skjermen er svart så har du rota til oppsett på hovedkorte eller harddisken. Vist alt er svart ikj så mykje ein lyd eller eit lysglimt så må du sjekke om den får strøm, om sikkringne er OK, om PSU-en er brendt.

Vist viftene går så koble fra disker/dvd og alle andre kort utenom skjermkorte. Vist fortsatt svart sjekk om du har koblet riktig ledninga og lys på hovedkorte og eventuellt "dipsa".

Lykke til...

Lenke til kommentar
Er kun skjermen svart eller er alt svart(vifter i pcen, lys på pcen osv). Vist kun skjermen er svart så har du rota til oppsett på hovedkorte eller harddisken. Vist alt er svart ikj så mykje ein lyd eller eit lysglimt så må du sjekke om den får strøm, om sikkringne er OK, om PSU-en er brendt.

Vist viftene går så koble fra disker/dvd og alle andre kort utenom skjermkorte. Vist fortsatt svart sjekk om du har koblet riktig ledninga og lys på hovedkorte og eventuellt "dipsa".

Lykke til...

6398021[/snapback]

Har fått liv i skjermen... pcen starta som normalt.. kom berre ikkje bilde.. Når eg starta no får eg feilmelding: CPU is unworkable or has been changed..

CPU er heelt ny, og fungerte i starten, har ikkje endra noke i bios

Lenke til kommentar

Jeg har også ett lignende problem,

Etter at jeg formaterte pcen min har jeg hatt problemer av ulikt slag.

Jeg har fått innstalert windows xp og maskinen fungerte bra først.

Når jeg starter pcen nå er skjermen bare svart og det står

"No Signal", jeg har prøvd med 2 ulike skjermkort, men det vil fortsatt ikke fungere....

Ville vært fint om noen visste noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...