stud3315 Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hei! Kan noen svare på dette? Hvorfor kan jeg ikke komme inn på andre venner som har bredbånd fra NGT på DC? Er det pga. at vi må være i passiv mode, og hvorfor må vi det? Sykt irriterende når vi er 2 stykker med 2048/640 linje! Har det noe med brannmuren i XP å gjøre, eller andre brannmurer? Kommer heller ikke inn på hverandre i fjernhjelp, hvorfor? Eirik Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Ruter & Firewall = Bæsj! Enkelt og greit :wink: Lenke til kommentar
Erra Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Om dere bruker Firewalls er det jo mest sannsynlig at dette sperrer ja... Det er jo lett å teste, disable firewalls og prøv. Går det da, så må dere sørge for å åpne de portene som trengs i firewallen... Lenke til kommentar
mar Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Er ikke noe problem det der, er bare å fikse på ADSL modemet og brannmuren (for de som har det). Skal ligge noe på ngt sine sider om hvordan NAT virker. Er en sånn "automatisk oppsett" sak på broadpark også. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Btw, jeg leste at Netopia har egen brannmur, Hvordan skrur jeg denne av? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Oppskrift for å fjerne brannveggen/firewallen på netopia modem: 1. Logg inn på modem Velg Start->Kjør og skriv telnet 10.0.0.1. Du blir alternativt spurt om brukernavn/passord for å logge inn på ruteren. Her skriver du admin/noway. Du kommer inn i hovedmenyen, gjør så dette: Velg "WAN Configuration..." Velg "Display/Change Connection Profile.." Velg "Nextgentel" -profilen /dvs. trykk enter Velg "IP Profile Parameters... Velg "Remove Filter Sets..." Trykk Esc for å navigere tilbake til forrige skjermbilde og bekreft ved å velg "Commit" og trykke Enter Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 takker for svar! jeg har cisco modem, men min svime svoger har det der stygge netopia greiene. kanskje vi skal prøve å åpne det først!? er det lov? det bør vel gå an å bruke fjernhjelp selv om xp sin brannmur er på, hva **** er ellers vitsen? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 15:02, skrev JarleW:Oppskrift for å fjerne brannveggen/firewallen på netopia modem:1. Logg inn på modem Velg Start->Kjør og skriv telnet 10.0.0.1. Du blir alternativt spurt om brukernavn/passord for å logge inn på ruteren. Her skriver du admin/noway.Du kommer inn i hovedmenyen, gjør så dette:Velg "WAN Configuration..." Velg "Display/Change Connection Profile.." Velg "Nextgentel" -profilen /dvs. trykk enter Velg "IP Profile Parameters... Velg "Remove Filter Sets..."Trykk Esc for å navigere tilbake til forrige skjermbilde og bekreft ved å velg "Commit" og trykke Enter Så hvis en vil skru av passive mode, skal man altså åpne en port på ADSL-modemet, og sette DC++ til å bruke denne porten? Er det det som er poenget? Hvis en så videre sier at man har en Netopia-router, hvordan går en så frem for å åpne denne ene porten? Er det det samme hvilken port en bruker? Er noen å foretrekke fremfor andre? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 15:23, skrev mbst:Så hvis en vil skru av passive mode, skal man altså åpne en port på ADSL-modemet, og sette DC++ til å bruke denne porten?Er det det som er poenget?Hvis en så videre sier at man har en Netopia-router, hvordan går en så frem for å åpne denne ene porten?Er det det samme hvilken port en bruker? Er noen å foretrekke fremfor andre? Jeg har ikke fått til DC i active mode med åpning/forwarding av porter. Har ikke prøvd å deaktivere hele firewallen da... Ihvertfall så er det portene fra 375->412 som gjelder for DC. DC++ vet jeg ikke noe om..... Å åpne en port : Husker ikke helt i farta, men mener det var slik : Log in Quick Menus IP Filter Sets xxx Show/change Input filter set Spesifiser hvilken port og lokal ip som gjelder Å forwarde en port : Log in Quick Menus Network Address Trans. xxx Show/change server list Add Other Port 375-412 Spes. lokale ip/sub.mask under Destination.... Mulig jeg har oversett ett eller annet her, men i grove trekk så var det sånn. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Takker veldig mye for den posten JarleW. Nydelig :smile: Forresten, er det noen kjente problemer med dette modemet? Altså.. Bare så jeg kan få fiksa et par tre ting nå. F. eks FTP. Hvis jeg prøver å sette opp en nå, vil det fungere fint? Hvis jeg prøver å sende/motta filer via IRC, gpr det fint? Fungerer Direct Connect som det skal? Er det noe som ikke fungerer som vanlig nå, som fungerte fint før? Jeg hadde internett til en PC fra UPC før. Nå har jeg fra NGT, gjennom en Netopia ruter og en hub. Noe som kan/bør fikses? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 hvordan bruker man telnet til netopia vist man har en bredbåndsruter i tillegg?? kommer ikke inn uten å kable omm, det går jo greit å kable om men synes bare det er litt rart at det ikke funker, kan ikke pinge 10.0.0.1 heller, har forøvrig en d-link di-713p wireless gateway edit; har hvertfall fått vekk fiteret, men kan alikevel ikke klare å bruke dc i active mode...det hjelper vel lite å begynne å åpne porter når man har deaktivert hele firewallen? eller skal man gjøre begge deler, er litt grønn på portene og det hele... [ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-10-14 23:56 ] Lenke til kommentar
Folo Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 hjelp, nå kommer jeg plutselig ikke inn lenger, kjører telnet, og skriver inne navn, så skal jeg skrive passord, skriver det, og så bare stopper det opp, et minutt sernere kommer den opp med at jeg skal skrive in navn igjen...det eneste jeg har gjort er å skru av filter ting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå