skromt Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Form sender post med form action ="action.php". Men får bare opp hvit side uten noe innhold. Og når jeg sjekker databasen er ingenting lagt inn. I følge serveradmin skal jeg referere til localhost. connect.php: <?php $db = mysql_connect("localhost", "skriver_brukernavn_her", "skriver_passord_her") or die("Could not connect."); if(!$db) die("no db"); if(!mysql_select_db("database_navn_her",$db)) die("No database selected."); if(!get_magic_quotes_gpc()) { $_GET = array_map('mysql_real_escape_string', $_GET); $_POST = array_map('mysql_real_escape_string', $_POST); $_COOKIE = array_map('mysql_real_escape_string', $_COOKIE); } else { $_GET = array_map('stripslashes', $_GET); $_POST = array_map('stripslashes', $_POST); $_COOKIE = array_map('stripslashes', $_COOKIE); $_GET = array_map('mysql_real_escape_string', $_GET); $_POST = array_map('mysql_real_escape_string', $_POST); $_COOKIE = array_map('mysql_real_escape_string', $_COOKIE); } ?> Action.PHP <?php include "connect.php"; if(isset($_POST['submit'])) { $name=$_POST['name']; $comment=$_POST['comment']; if(strlen($name)<1) { print "You did not enter a name."; } else if(strlen($comment)<1) { print "You did not enter a comment."; } else { $insert="Insert into visitordata (name,comment) values('$name','$comment')"; mysql_query($insert) or die("Could not insert comment); print "Comment added. <A href='display.php'>Click here</a> to see all comments."; } } ?> Endret 28. juni 2006 av skromt Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 <?php $db = mysql_connect("localhost", "skriver_brukernavn_her", "skriver_passord_her") or die("Could not connect."); if(!$db) die("no db"); if(!mysql_select_db("database_navn_her",$db)) die("No database selected."); if(!get_magic_quotes_gpc()) { $_GET = array_map('mysql_real_escape_string', $_GET); $_POST = array_map('mysql_real_escape_string', $_POST); $_COOKIE = array_map('mysql_real_escape_string', $_COOKIE); } else { $_GET = array_map('stripslashes', $_GET); $_POST = array_map('stripslashes', $_POST); $_COOKIE = array_map('stripslashes', $_COOKIE); $_GET = array_map('mysql_real_escape_string', $_GET); $_POST = array_map('mysql_real_escape_string', $_POST); $_COOKIE = array_map('mysql_real_escape_string', $_COOKIE); } ?> Action.PHP <?php include "connect.php"; if(isset($_POST['submit'])) { $name=$_POST['name']; $comment=$_POST['comment']; if(strlen($name)<1) { print "You did not enter a name."; } else if(strlen($comment)<1) { print "You did not enter a comment."; } else { $insert="Insert into visitordata (name,comment) values('$name','$comment')"; mysql_query($insert) or die("Could not insert comment); print "Comment added. <A href='display.php'>Click here</a> to see all comments."; } } ?> 6397775[/snapback] Syntes koden din var litt vanskelig. Nå er det kjempelenge siden jeg har sett på PHP i det hele tatt, eller programmering generelt, og det jeg lurer på er: Hvorfor har du if og if og if og if, og ikke if then else? if $db else osv? -b- Lenke til kommentar
skromt Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 kunne hatt if else if else if Men else ville ikke fungert her vel, siden det er feilmeldinger jeg er ute etter. + at jeg så på et annet script som var tilgjengelig på tutorial. De fleste andre var flash og annet dritt. Skal bare lage en enkel guestbook funksjon som jeg kan utvide etter eget behov. Så om du har en alternativ link kan jeg gjerne følger den. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Ok, fant svaret;) jobbet i feil directory. Jobbet local og oppdaterte aldri filene på serveren. Aldri lag 2 indetiske mapper;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå