gorane Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Etter å ha formatert PC'en og lagt inn PC'en på nytt, får jeg plutselig valget mellom to forskjellige Windows når jeg starter maskinen. Kun den øverste som funker, får bare en feilmelding hvis jeg velger den andre. Vet at det finnes en måte å fjerne en av de på men husker ikke hvordan, aner heller ikke hvem som er hvem av de to når de står oppstilt. Finnes det en måte å finne ut dette på? Fant ut hvordan jeg kunne slette en av de nå, men hvilken av de er det? [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Velger som sagt alltid den øverste før Windows skal starte, ettersom den nederste ikke funker, men vil det dermed si at jeg skal fjerne den nederste her også? Endret 28. juni 2006 av gorane Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Etter å ha formatert PC'en og lagt inn PC'en på nytt, får jeg plutselig valget mellom to forskjellige Windows når jeg starter maskinen. Kun den øverste som funker, får bare en feilmelding hvis jeg velger den andre. Vet at det finnes en måte å fjerne en av de på men husker ikke hvordan, aner heller ikke hvem som er hvem av de to når de står oppstilt. Finnes det en måte å finne ut dette på? 6397743[/snapback] mest sannsynlig, så hadde du problemer under installasjon. derfor har du to muligheter, som en av de ikke virker. det er to ting du kan gjøre: 1. finner fil som heter BOOT, ligger i root på C: åpne filen med text editor og fjerne den siste linje 2. start -> settings -> control panel -> system -> advanced -> startup and recovery der fjerner du kryss på "time to display........." lykke til......... Lenke til kommentar
gorane Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Etter å ha formatert PC'en og lagt inn PC'en på nytt, får jeg plutselig valget mellom to forskjellige Windows når jeg starter maskinen. Kun den øverste som funker, får bare en feilmelding hvis jeg velger den andre. Vet at det finnes en måte å fjerne en av de på men husker ikke hvordan, aner heller ikke hvem som er hvem av de to når de står oppstilt. Finnes det en måte å finne ut dette på? 6397743[/snapback] mest sannsynlig, så hadde du problemer under installasjon. derfor har du to muligheter, som en av de ikke virker. det er to ting du kan gjøre: 1. finner fil som heter BOOT, ligger i root på C: åpne filen med text editor og fjerne den siste linje 2. start -> settings -> control panel -> system -> advanced -> startup and recovery der fjerner du kryss på "time to display........." lykke til......... 6397790[/snapback] Jeg kunne altså velge en av de to løsningene? Kan dette føre til ulike former for blåskjerm? Har en del blåskjerm, og begynner å gå tom for svar på hva det kan være. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg kunne altså velge en av de to løsningene? Kan dette føre til ulike former for blåskjerm? Har en del blåskjerm, og begynner å gå tom for svar på hva det kan være. 6397835[/snapback] tviler på det med blue screen...... det med to muligheter er bare meny som du kan eksempelvis styre flere OS på data maskin....... men du har sikkert fått noen problem under installasjon ettersom du har fått to muligheter av samme OS. eksempelvis, hadde OS fra før på HD..... Lenke til kommentar
gorane Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg kunne altså velge en av de to løsningene? Kan dette føre til ulike former for blåskjerm? Har en del blåskjerm, og begynner å gå tom for svar på hva det kan være. 6397835[/snapback] tviler på det med blue screen...... det med to muligheter er bare meny som du kan eksempelvis styre flere OS på data maskin....... men du har sikkert fått noen problem under installasjon ettersom du har fått to muligheter av samme OS. eksempelvis, hadde OS fra før på HD..... 6397859[/snapback] Problemet er at blåskjerm bare står der et par tideler av et sekund før maskinen restarter seg, rekker ikke å lese.. Finnes det et sted hvor disse blåskjermene blir "lagret"? Maskinen er splitter ny, og har prøvd å fjerne eller endre følgende komponeter for å fjerne blåskjermene: Installerte IKKE Telenor ADSL CD'en, men ordnet internetttilkobling manuellt Fjernet Norton, installerte AVG, leste flere steder at Norton kunne føre til blåskjermer Ettersom PC'en er helt ny, har jeg ennå ikke vært "inni" PC'en, men har sett etter løse komponenter, noe jeg ikke har funnet. Blåskjermene kommer helt plutselig, når som helst, men rekker som sagt ikke å se hva slags feilmelding det er Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Gå til Kontrollpanel -> System -> Avansert -> Oppstart og gjenoppretting - Innstillinger. Her fjerner du haken "Start automatisk på nytt" under "Systemfeil". Da rekker du å se hva det står neste gang du får blåskjerm. Så fremt det er krysset av under "Skriv hendelse til systemloggen" på samme sted, kan du finne igjen kræsjen i Hendelseslisten (Start -> Programmer -> Administrative Verktøy -> Hendelsesliste -> System). (Administrative verktøy får du på Programmer-menyen ved å velge det i Egenskaper for Oppgavelinje og Start-meny). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå